CARA ORDER

INFO BERGUNA

Menu

Saturday, 11 April 2020

Tips Puasa Dengan Shaklee, Senang Aje

Salam Sejahtera




Alhamdulillah sedar tak sedar kita dah nak masuk bulan Ramadhan dah..syukur sangat tahun ini Allah panjangkan umur kita untuk bertemu dengan bulan Ramadhan

Kalau ikut perkiraan lagi 13 hari kita akan mula menjalani ibadah berpuasa. Cabaran berpuasa  tahun ini tak sama macam tahun-tahun yang lepas

Tahun nie dengan musim virus yang sedang menguji kesihatan kita , terpaksa berkurung dalam rumah , pergerakan kita terhad. Jadi persiapan untuk sambut Ramadan tahun kena lebih mantop la


Apa kata tahun nie kita amalkan tips puasa dengan Shaklee..senang jerr.. Kesannya puasa kita akan lancar , badan kita akan lebih sihat serta ibadah sepanjang bulan Ramadhan ini kita dapat laksanakan dengan sebaiknya.

Bagaimana nak berpuasa dengan Shaklee.. Nie hana kongsi tips berpuasa dengan lebih sihat bersama Shaklee.. Senang jerr


Tips pertama berpuasa dengan Shaklee adalah berkaitan dengan waktu sahur kita

Sahur nie umpama sarapan pagi yang sangat penting untuk kita memulakan hari. Juga sebagai pembekal tenaga utama kepada tubuh badan kita

Pemilihan makanan waktu sahur nie jugak sangat penting untuk bantu kita sentiasa cergas dan memastikan kita dapat jalani puasa dengan lebih mudah dan lancar

Pastikan kita fokus pada makanan yang mengandungi protein,vitamin,mineral dan serat untuk bekalkan rasa kenyang yang lebih lama juga untuk badan lebih bertenaga dan sihat.



Tips kedua berpuasa dengan Shaklee,  badan kita akan  kekal aktif dan terhidrat.

Nie bermaksud walaupun  berpuasa kita masih mampu lakukan aktiviti seharian macam biasa tanpa sebarang halangan

Badan kita sentiasa aktif dan bertenaga. Tak cepat letih. Masih boleh buat senaman ringan seperti regangan yang sememangnya sangat penting untuk melancarkan peredaran aliran oksigen keseluruh badan

Kekal terhidrat pulak iaitu tubuh badan kita sentiasa cukup air walaupun kita tak minum selama 10-12 jam sehari sepanjang berpuasa.

Bayangkan badan kita nie mengandungi 70% air untuk bantu melancarkan peredaran darah,oksigen dan nutrien. Air nie komponen penting dalam tubuh taw. Selain tu penting air untuk selaraskan suhu badan kita ketika berpuasa.

Seronokkan berpuasa macam nie. 


 Ok untuk tips puasa dengan Shaklee yang ketiga pulak 

Untuk kekal sihat mesti rehat dan tidur yang memcukupi.

Bila ja masuk bulan puasa akan ada perubahan jadual tidur . Kita akan bangun awal dari biasa setiap hari untuk bersahur. 

Jadi kena pastikan tidur kita mesti cukup 7 jam sehari. Jangan berlengah untuk tidur awal

Dengan tidur kita dapat merehatkan tubuh badan kita sepenuhnya. Jadi kalau kita cukup tidur badan kita akan lebih segar , kita boleh bekerja dan beraktiviti seperti biasa.




 Tiba la giliran tips keempat berpuasa dengan Shaklee iaitu pemilihan makanan bernutrisi

Walaupun kita berpuasa 13 jam kita masih ada waktu makan iaitu waktu sahur, berbuka dan waktu malam  selepas tarawih . Kebiasaanya orang panggil waktu moreh..

Untuk setiap waktu makan yang kita ada tu contohnya waktu sahur kita mestu  pastikan pilih makanan yang lengkap  dan sihat. 

Cuba cukupkan keperluan untuk badan kita dengan makronutrisi dan mikronutrisi dan pastikan ada juga protien, vitamin ,mineral dan serat untuk penuhi keperluan badan kita sepanjang berpuasa.

Kalau badan kita tidak cukup nutrisi kita akan lebih cenderung untuk makan lebih banyak. Badan kita akan cepat lapar dan seterus nya akan mendorong kita ambil makanan yang tidak sihat seperti berlemak, berminyak dan tinggi kandungan gula yang semestinya tidak sihat untuk tubuh badan kita.




Nutrisi yang lengkap untuk berpuasa sangat penting bagi badan kita sihat dan kita dapat laksana ibadan berpuasa dengan lebih sempurna.

Kesan kalau kita jaga kesihatan terbaik dan amalkan tips puasa dengan Shaklee 

1. Kita kekal bertenaga
2. Rasa sihat sentiasa
3. Perhadaman kita lancar tanpa masala sembelit
4. Kebaikan dari segi lebih fokus , otak yang cergas
5. Kulit cantik dan sihat , kekal awet muda 
6. Kita dapat kekalkan berat badan ideal 

Selain bekalkan nutrisi untuk dewasa, untuk  kanak - kanak pun boleh dapat manfaatnya . Kalau kita beri nutrisi yang lengkap dan seterusnya dapat menyokong pertumbuhan  kanak - kanak yang lebih sihat 




Kami sangat memahami anda . Shaklee ada banyak produk untuk tingkatkan kesihatan anda waktu bulan Ramadan nie.

Puasa Dengan Shaklee..Senang Jer..

Semoga bermanfaat.....



Reactions:

0 comments:

Post a comment