CARA ORDER

INFO BERGUNA

Menu

Sunday, 22 March 2020

VITAMIN C SEBAGAI ANTI OKSIDAN DALAM MELAWAN JANGKITAN KUMAN


Salam Sejahtera..




 Prof Dr Linus Pauling telah mendapati vitamin C adalah sangat kritikal untuk kesihatan dan bertindak sebagai anti oksidan dengan ia melindungi protin dan lemak daripada kerosakan radikal bebas yang berkaitan dengan jangkitan kuman, senaman dan stres yang akan merosakkan sel-sel tubuh kita . 

Kajian  menunjukkan vitamin C akan meningkatkan sistem imuniti tubuh kita dengan mengawal stres oksidatif dan meningkatkan jangka hayat sel-sel imun tubuh kita dan mengurangkan kerosakan sel-sel tubuh akibat jangkitan kuman.

Di sinilah kelebihan vitamin C dalam membantu tubuh kita melawan kesan jangkitan kuman seperti virus. 




Kerosakan akibat serangan radikal bebas ini berlaku dalam paru-paru pesakit yang di jangkiti virus Covid 19 ini yang menyebabkan keadaan yang dipanggil ‘ribut sitokin’ (cytokine storm) yang akan menyebabkan kesan kegagalan fungsi paru-paru di panggil ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome). 

Di sini lah kenapa didapati pesakit kritikal dan serius di ICU akibat jangkitan kuman Covid 19 pulih selepas di berikan vitamin C dalam dos yang tinggi. Kajian telah dijalankan oleh doktor-doktor dan penyelidik di China dan laporan kejayaan merawat pesakit Covid 19 ini sedang di buat dengan penggunaan dos sehingga 10,000mg ke 20,000mg sehari.

Hasil rawatan dengan vitamin C ini telah memberikan kesan positif dan inilah bukti yang tidak boleh disangkal lagi kelebihan menggunakan vitamin C dalam dos tinggi ini. 

Yang menariknya, tiada apa-apa kesan sampingan merbahaya berlaku kepada pesakit yang mengambil rawatan ini dan tiada laporan kerosakan organ seperti buah pinggang yang terjadi. 

Apa yang menariknya, kajian  menunjukkan paras vitamin C dalam darah dan sel-sel darah putih akan turun dengan sangat cepat semasa seseorang mengalami jangkitan kuman ini.  

Oleh kerana itu, pengambilan suplemen vitamin C semasa mengalami jangkitan kuman adalah satu kaedah yang efektif untuk melawan jangkitan tersebut kerana ia membantu meningkatkan fungsi sistem imuniti tubuh kita. 

Kajian ini di laporkan dalam   jurnal perubatan The Journal of Cellular Biochemistry pada tahun 2004     

Saturday, 14 March 2020

Hebatnya Kunyit



Salam Sejahtera


 Hebatnya KUNYIT membantu meningkatkan sistem imun kita. Dalam keadaan sekarang selain Vita C, Vita E dan Pro Vita A. Bagus ambil juga kunyit. Carilah suplemen yang supergrade dan bukan yang sintetik..
.
.
Telah digunakan lebih 4000 tahun yang lalu sebagai rempah dalam masakan mahupun sebagai ubatan. Jamu-jamu pun banyak yang berasaskan kunyit. Kaum india pun juga ada yang menggunakan kunyit sebagai kosmetik mereka.

Keunggulan Si Kunyit bukan setakat itu sahaja. Malah kajian-kajian sains telah menunjukkan ia mempunyai kandungan bahan aktif 'Cucurmin' yang ajaib dan banyk Vitamin C, Vitamin E, Anti-oksidan, Carotenoid, Minerals dan Cox2 Inhibitor (Natural Pain killer).

So , Apa kebaikannya pada diri kita?

1) Anti-oksidan yang tinggi. 

Membantu mencegah penyakit kronik. Bagus intuk kecantikan kulit.

2) Anti –Radang. 

Membantu dalam penyakit seperti sakit sendi, Allergic, Alzheimers, Kanser, Asthma, Gatal-gatal kulit

3) Anti-kanser. 

Kajian menunjukkan cucurmin dapat mencegah rebakan sel-sel kanser dan meningkatkan keberkesanan rawatan kemoterapi.

4) Anti-bakteria. 

Membantu merawat luka dan mencegah jangkitan

5) Anti-platlet.

Mencegah pembekuan darah, melancarkan perjalanan darah

6) Meningkatkan kesihatan hati & Hempedu

7) Menstabilkan gula dalam darah. 

Bagus untuk pesakit diabetes

8) Menurunkan kolestrol jahat (LDL) dalam darah.

9) Meningkatkan sistem imun badan

Rawatan kanser dengan menggunakan ‘cucurmin’ dari kunyit telah banyak digunakan di Eropah sebagai rawatan alternative yang effektif.

Hebatkan? Selalu kunyit kita guna untuk masak je.. But in reality, It has more than that benefits!

Appreciate Our Nature!


Wednesday, 11 March 2020

NEW BABY SHAKLEE – RESV ‼️

Salam Sejahtera..



 New produk in Shaklee.....ResV

Yes, baru launch awal Mac 2020.

RES V ni merupakan “adik” kepada Vivix Shaklee.

Ramai yang masih belum kenal produk baru shaklee iaitu RES-V!





Ok, sis explain sikit.


ResV ni adalah penemuan revolusi terbaharu daripada Shaklee.

ResV Shaklee dihasilkan secara saintifik yang direka untuk mengekalkan keremajaan dan untuk hidup yang lebih bersemangat 💪🏻

Melalui pembangunan bertahun-tahun bersama saintis-saintis terkemuka dan penyelidikan canggih secara global, maka ResV telah berjaya dihasilkn! 

Dalam ResV Ada Polifenol?

ResV juga seperti Vivix.

ResV mengandungi campuran proprietari, ekstrak polifenol botani semulajadi yang dipilih secara teliti untuk mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan optimum. Di Shaklee semestinya:

✿ Semula Jadi
✿ Tanpa Warna Tiruan
✿ Tanpa pemanis Tiruan
✿ Tanpa Pewarna Tiruan
✿ Tanpa Pengawet
✿ Tanpa Gluten Tambahan

Pendek kata “dari alam semula jadi kepada manusia”

Sebab tu lah ResV ni terlalu unik dan istimewa❤️

nanti kita kupas lagi tentang ResV ya😘


Antara KELEBIHAN RES V shaklee :

🔺Meningkatkan tenaga dan menguatkan otot
🔺Kulit kelihatan lebih muda
🔺Menggalakkan paras gula dalam darah stabil dan normal
🔺Boleh melindungi daripada pertumbuhan sel abnormal
🔺Menggalakkan minda lebih fokus
🔺Menggalakkan detoksifikasi badan dan pembersihan yang lebih efektif
🔺Memelihara dan menyokong kesihatan sendi
🔺Menggalakkan kesihatan peredaran darah




Saturday, 7 March 2020

ResV Produk Terbaru Shaklee




ResV Shaklee

ResV adalah penemuan revolusi terbaharu daripada Shaklee. ResV Shaklee dihasilkan secara saintifik yang direka untuk mengekalkan keremajaan dan untuk hidup yang lebih bersemangat . Melalui pembangunan bertahun-tahun bersama saintis-saintis terkemuka dan penyelidikan canggih secara global, Shaklee telah berjaya menghasilkan ResV.

Dalam ResV Ada Polifenol?

ResV juga seperti Vivix. ResV mengandungi campuran proprietari, ekstrak polifenol botani semulajadi yang dipilih secara teliti untuk mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan optimum. Di Shaklee semestinya:
✿ Semula Jadi
✿ Tanpa Warna Tiruan
✿ Tanpa pemanis Tiruan
✿ Tanpa Pewarna Tiruan
✿ Tanpa Pengawet
✿ Tanpa Gluten Tambahan

Pendek kata “dari alam semula jadi kepada manusia”

Apa itu Polifenol

Polifenol adalah bahan semula jadi yang didapati dalam anggur tertentu, buah beri, herba dan sayur-sayuran. Ia dihasilkan sebagai sebahagian 
 sistem pertahanan tumbuhan yang bertindak balas kepada persekitaran yang bahaya. Polifenol melindungi tumbuh-tumbuhan daripada makhluk perosak, serangan kuman, kecederaan, jangkitan, radiasi ultraviolet dan keadaan iklim yang bahaya dan tidak menentu. Polifenol juga memberikan warna yang cantik dan terang kepada buah-buahan, buah beri dan sayur-sayuran. Sebab itu, tumbuhan yang kaya dengan polifenol mampu hidup dalam cuaca yang melampau dan mampu berdaya saing.

Polifenol adalah nutrien semulajadi untuk mengekalkan keremajaan dan menjadikan hidup penuh bersemangat.


Apa itu Resveratrol

Resveratrol adalah salah satu Polifenol yang paling berkuasa. Resveratrol telah mendapat reputasi sebagai ramuan penting untuk mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan yang baik

Ramuan ResV Shaklee

ResV Shaklee mengandungi campuran propietari Polifenol tumbuhan seperti Anggur Muscadine, Japanese Knotweed dan Lobak Ungu. Melalui penemuan formula revolusi baharu, ramuan ResV ditambah dengan lima bahan lagi, menjadikan lapan bahan utama terdapat dalam ResV Shaklee. Campuran 8 bahan ini merupakan campuran proprietary spectrum polifenol yang luas.








,,
Kapsul ResV



Untuk pengetahuan anda, Kaspsul ResV agak pejal berbanding supplement kapsul Shaklee yang lain. Fungsinya supanya kandungan ResV tidak teroksidan dan mengekalkan kandungan Polifenol.

Kapsul ResV mengandungi 2 selaput iaitu
✿ Selaput bahagian luar kapsul diselaputi dengan bovine (lembu) 
✿ Selaput bahagian dalam kapsul pula diselaputi dengan hampas kulit anggur / biji anggur.


Mengikut piawaian KKM, ResV didaftarkan sebagaitraditional medicine walaupun ResV ini bukan ubat. Sebab itu, dibahagian kotak ResV terpapar semua ramuan yang terkandung dalam ResV.

Keistimewaan ResV Shaklee

✿ Unik dan Ekslusif

Keistimewaan ResV Shaklee adalah ResV disokong oleh 6 paten. Shaklee menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan segala kebaikan polifenol dalam ResV supaya boleh menikmati kandungan nutrisi dan manfaatnya secara sepenuhnya.

ResV Produk Terbaharu Shaklee
6 paten ini hanya eksklusif di Shaklee sahaja.

✿ Pertanian Secara Berterusan

Shaklee komited kepada piawaian yang tertinggi dalam pertanian mesra alam dan berterusan supaya anda boleh menikmati nutrient yang bermanfaat dengan kepakatan tertinggi sepanjang tahun.

✿ Tidak Perlu Disimpan Dalam Peti Sejuk

Kapsul lembut ResV tidak perlu disimpan dalam peti sejuk dan mempunyai jangka hayat selama 24 bulan(Kekal segar sehingga 24 bulan). Ia sangat memudahkan anda boleh mengambilnya dimana-mana dan bila-bila sahaja.


Dos Harian ResV Shaklee

Dos harian bagi ResV Shaklee adalah 2 biji sehari selepas makan.

Bagi menikmati kehidupan yang penuh bertenaga dan kecergasan yang optimum, serta menjalani kehidupan yang lebih sihat dan lebih bersemangat, anda digalakan untuk mengambil ResV dan Vivix juga.
ResV Produk Terbaharu Shaklee


Manfaat Polifenol dalam ResV

ResV Produk Terbaharu Shaklee



✿ Meningkatkan tenaga dan menguatkan otot
✿ Kulit yang kelihatan lebih muda
✿ Mengekalkan paras gula darah sihat
✿ Menggalakkan detoksifikasi badan dan pembersihan yang efektif
✿ Menggalakkan kesihatan peredaran
✿ Menggalakkan kekal tajam dan focus
✿ Memelihara dan menyokong keselesaan sendi
✿ Boleh melindungi daripada pertumbuhan sel abnormal

Kesimpulan


Walaupun ResV sama macam Vivix tetapi tidak serupa sebenarnya, kerana ResV 30x Lebih Hebat Berbanding Vivix kerana


Sejajar dengan penemuan formula dan revolusi baharu, para saintis menambahkan beberapa ramuan baru di dalam Res-V menjadikan resV 30x ganda lebih sebatian polifenol.


✿ Spektrum polifenol untuk Res-V telah berubah dan jumlah polifenol bagi setiap hidangan juga telah dipertingkatkan. Dalam kajian makmal, formula Res-V yang baru ini terbukti 30% lebih berkuasa untuk menghalang pembentukan protein AGE berbanding dengan formula sebelumnya. 


✿ Disokong oleh enam paten, ResV mengandungi proprietary, semua campuran semulajadi dari spektrum polifenol yang luas berdasarkan anggur muscadine yang memaparkan kepekatan asid elagik dan Elagithanin yang lebih baik berbanding anggur lain, apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang lebih hebat.



Penggunaan polifenol boleh melindungi telomere daripada memendek, membantu anda untuk hidup lebih muda lebih lama.


ResV Produk Terbaharu Shaklee

Harga sebotol ResV Hanya RM 500 sahaja. sebotol. Kepada yang berminat ingin mencuba boleh la segera hubungi saya untuk dapat terus keahlian PERCUMA

Untuk keterangan lanjut dan ingin mendapatkan produk untuk kesihatan , boleh segera hubungi saya..

Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung dengan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI

  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

 .




FUNGSI VITAMIN C KEPADA BADAN KITA ❤



🍊PERLINDUNGAN CAHAYA MATAHARI .
.
Sedia maklum lapisan ozon kita makin lama makin menipis kan, cahaya terik yang datang dari matahari dapat menyebabkan SUNBURN!
.
Sifat antioksida pada vitamin C dapat mencegah sinaran UV dari matahari untuk merosakkan kulit kita. Sape yang selalu kerja bawah cahaya matahari? Sila spare VITAMIN C banyak2 tau ! .
.
🍊MENGHASILKAN KOLAGEN.
.
Ha penting sangat kolagen ni untuk kulit yang lebih anjal, bebas kedutan & garis2 halus. Vitamin C memang komponen penting dalam penghasilan kolagen tau.
.
Since kolagen ni makin berusia kita makin berkurang production, macam mana kita nak mantain kolagen yang cukup? 🤔
.
Dengan pengambilan VITAMIN C dan kolagen itu sendiri lah.
.
🍊PENYEMBUHAN LUKA YANG PANTAS.
.
Badan kita memerlukan vitamin C untuk proses recovery, proses penyembuhan & penutupan luka. .
Luka yang lambat sembuh, sekiranya kita tidak mempunyai penyakit kencing manis bermaksud kita kekurangan vitamin C tauu.
.
Sama macam parut. Scar tissue tu akan heal lebih cepat dengan kehadiran VITAMIN C.
.
🍊WARNA KULIT LEBIH SEKATA
.
Makin meningkat usia, tona kulit kita makin tidak sekata tau. Vitamin C akan membantu menyeimbangkankan kembali tona warna kulit kita, buat kulit kita tampil lebih licinnn dan berseri! .
.
🍊KULIT LEBIH LICIN.
.
Vitamin C dapat meningkatkan kolagen dan membantu dalam penghasilan kulit baru yang lebih sihat. Penghasilan kulit baru ini adalah kulit yang lebih berjaya menyerap kelembapan. So muka kita akan nampak sangat fresh👍🏼
.
BANYAK KESAN POSITIF VITAMIN C pada kulit dan badan kita.
So, rugi sangat kalau sebelum ni kita tak tahu kan, sekarang la masa yang sesuai untuk kita jaga kesihatan dalaman kita dengan mengamalkan Vitamin C. 
.
Lagi best, Vitamin C Shaklee ni ORGANIK tau. Diperbuat dari tumbuhan semula jadi.