Monday, 17 June 2019

Detoks Sihat Setiap Hari



Salam Sejahtera...

Lamanya tak berceloteh...jom layan sat cerita kita bab detoks sihat setiap hari tu...

Walaupun hari nie bukan makan banyak pun... Tapi misi detoks tetap berjalan macam biasa setiap malam.

Hana kosisten set detoks sebulan  sebelum puasa lagi...sebab memang target nak kurangkan berat badan 10 kg Insya Allah.. Kalau ikut ketinggian 10kg dari berat asal tu dah mcam kurua sangat dah tu..

Tapi target mesti tinggi kan.. Capai separuh pun dah terbaik sangat dah...Alhamdulillah 5 kilo jugak turun baru nie.. Hasil timbang 2 hari sebelum raya..

Yang paling membantu sangat penurunan ada misi detoks la...jenis yang makan tak memilih nie...semua balun semacam...tak boleh nak skip2 dan apa nak makan...tumpng lalu kan..

Bila dah makan lupa diri dah habis , mai malam baru sedaq diri balik...huhuhu.. Apa lagi cari 4 sekawan nie la...

http://www.hanasihat.com/2018/05/detoks.html?m=0

Hana faham..kalau makan banyak tak salah...tapi pastikan apa yang kita makan tu jangan sampai tersimpan kemas sampai seminggu..masa tu korang tengok la sendiri kesan dia.. Badan lemau, perut tak selesa, sakit kepala pun mai la, muka pun mula la naik macam2.. Tu tanda awal ... Tapi kalau sampai bertambah kilo ja...tu dah kes berat.

Bayangkan seminggu sampah kat tong bandaran tak di kutip.. Mau baunya lain macam..risiko kita yang hidu pun akan tak sihat jugak..camtu la sisa makanan yang tersimpan dalam perut@ usus kita.  Tak buang cepat akan jadik toksik... Nie akan effect ke masalah lain nie....

So wajib sekarang nie kita amalkan detoks dalam sehari .tak kisah la camna korang detoks tapi mesti nyahkan sisa-sisa makanan dengan kadar segera..

Hana suka 4 sekawan nie... Sebulan asyik open house pun tetap ok..bangun pagi pun segar ja.. Kulit dulu berjerawat pun dah tak muncul dah.. Nutrien diserat dalam badan pun sihat dan lancar ja

Now baki lagi 5 kilo nak dilesapkan.. Moga dipermudahkan la misi didetoks + mantain berat normal tu..