Wednesday, 17 April 2019

Diabetes? Shaklee Mampu Membantu Anda..

Salam Sejahtera


Tau Tak? Tau Tak?
.
Diabetes dikenali sebagai penyakit kronik yang kekal sepanjang hayat, jadi ia memerlukan kawalan serta pemantauan & cermat dan berhati-hati.

Dan untuk pengetahuan anda.. diabetes ini berlaku apabila pankreas dalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan. 

Makanan yang kita makan akan bertukar kepada gula dalam badan kita. Insulin akan digunakan untuk membawa gula dalam saluran darah kedalam sel dan tisu, dimana ia akan digunakan untuk bahan bakar.

Apabila kekurangan insulin, gula tidak boleh dibawa kedalam sel dan tisu, maka paras gula dalam badan akan meningkat.!

 Ini akan merosakkan sel yang memerlukan glukosa untuk bahan bakar dan ini juga akan merosakkan organ dan tisu yang didedahkan kepada tahap glukosa yang tinggi.

mak aiii panjang lebar aida cerita nie.. 
faham ke tidak nie? hihi.. 
.
Oleh sebab itu satu kajian telah dibuat keatas pesakit Diabetes yang mengikuti diet 'Low Glysemic Index', selama 6 bulan mempunyai kawalan gula darah yang lebih baik dan kurang berisiko untuk sakit jantung berbanding pesakit Diabetes yang mengikuti diet yang lain. ia menunjukkan bahawa asid amino Arginine memberi kesan positif terhadap sensitiviti sel trrhadap insulin.
.
Indeks Glisemik pula menetapkan tahap karbohidrat berdasarkan kesannya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai tahap gula dalam darah yang tinggi manakala, tahap glisemik indeks yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan. 
.
Mengekalkan tahap gula dalam darah yang rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangkamasa panjang...
.
Dan salah satu suplemen shaklee yang boleh diamalkan ialah ESP Shaklee, minuman soya yang mempunyai kandungan Indeks Glisemik yang rendah kerana ia mampu membantu tubuh pesakit diabetes mengawal kandungan gula dalam darah dan mengurangkan risiko komplikasi.
-


Alhamdulillah ini bukan cakap2 kosong.. banyak testimoni yang memberi kesan positif kepada pesakit diabetes (boleh rujuk gambar di bawah ya). ?










Saturday, 13 April 2019

Di Sebalik Nama Seorang Ayah




Jom jadi ayah yg lebih bertanggungjawab.. 

1. Ibnul Qoyyim dalam kitab Tuhfatul Maudud berkata: Jika terjadi kerosakan pada anak, penyebab utamanya adalah AYAH..

2. Sebenarnya apabila kita mempunyai anak, ramai yang sudah mengaku menjadi AYAH, sebenarnya belum lagi, ibarat orang yang baru memiliki bola, dah mengaku jadi footballer.. Kena belajar bagaimana nak imbang bola itu..
.
2. AYAH itu sebenarnya gelaran untuk lelaki yang mahu mengasuh anak, bukan sekadar 'membuat' anak.. astaghfirullah. Maaf ye macam kasar je.. kerana ramai lelaki begitu, tapi bukan semua.
.
3. Seorang AYAH yang mahu terlibat mengasuh anak-anak bersama isterinya, sebenarnya separuh permasalahan keluarganya ini telah di atasi.. Tak caya tanyalah isteri-isteri..( tak kiralah berapa isterinya ).
.
4. Sekiranya seorang AYAH yang tugasnya cuma menyedia dan memberi wang sahaja, ia telah menyamakan dirinya dengan mesin ATM. Di datangi anak ketika diperlukan sahaja. 
Hu hu Muhasabah diriku..
.
5. Hari ini memang telah hilangnya fungsi tarbiyah dari AYAH, banyak AYAH tidak sedar bila anak lelakinya memasuki alam baligh.. dan anak perempuannya dah mula malu-malu.. Ruginya ayah..
.
6. Jika ada anak yang durhaka, sebenarnya ia juga dari AYAH yang durhaka. Ini istilah Sayyidina Umar Al Khattab..
.
7. Sekiranya seorang AYAH yang ingin didoakan oleh anaknya, berdoalah selalu dari sekarang untuk anaknya dan didiklah dengan agama..
.
8. Sekiranya AYAH ingin dimuliakan oleh anaknya, usahalah memuliakan anaknya dengan ilmu agama..
.
9. Mengikut kajian, ramai ayah-ayah yang hampir kehilangan ciri-ciri AYAH yang sebenar. Kerana semua pengajar anak di masa kanak-kanak diisi dan di kuasai oleh kaum ibu sahaja.
.
10. Padahal keberanian, survival dan ketegasan, harus diajarkan di usia kecil oleh ayah-ayah. Dimanakah AYAH sang pengajar utama?
.
11. Dunia AYAH ketika ini bagi anak-anak hanyalah angan-angan mereka sahaja. Anak-anak mencari ayah mereka di surat khabar, tv dan komputer...
.
12. Banyak anak-anak sudah merasa yatim sebelum waktunya, sebab AYAH dirasakan tak hadir lagi dalam kehidupan mereka. Kerana amat sibuk dengan dunia ayah.
.
13. Ayuh wahai ayah-ayah semua, ambillah Semangat Al Quran mengenai pendidikan mengedepankan AYAH sebagai tokoh. Kita kenal Lukmanulhakim, Ibrahim, Ya'qub, Imron. Dalam Al Quran mereka adalah contoh AYAH yang prihatin.

15. Ingatlah! Seorang anak bernasab kepada AYAHnya bukan ibu. Nasab yang merujuk kepada anak menunjukkan kepada siapa Allah meminta dipertanggung jawapan kelak.
.
16. Rasulullah yang mulia, sejak kecil ditinggal yatim oleh AYAHnya. Tapi nilai-nilai keAYAHan tak pernah hilang dan diperolehi dari datok dan ayah saudaranya sendiri..
.
17. Generasi sahabat menjadi generasi gemilang kerana AYAH terlibat dalam mengasuh anak bersama ibu-ibu mereka. Mereka digelari umat terbaik.
.
18. Di dalam AlQuran ternyata terdapat 17 dialog pendidikan anak-anak. 14 diantaranya iaitu antara AYAH dan anak. Ternyata AYAH lebih banyak disebut di dalam alquran!
.
Tahukah anda di dalam al-Quran ada lebih banyak kisah mengenai ayah dan anak berbanding ibu dan anak? 
.
Kisah Luqmanulhakim dan anaknya, Kisah Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail (serta anak-anak yang lain), Kisah Nabi Yaakub dan Nabi Yusuf (serta anak-anak yang lain), Kisah Nabi Nuh dan anak2nya, Kisah Nabi Luth dan anak2 perempuannya, Kisah Sheikh Madyan dan 2 orang anak perempuannya dan beberapa lagi yang lain.
.
Ini menunjukkan ayah memainkan peranan yang SANGAT PENTING dalam Islam. Sudahkah kita memainkan peranan kita wahai bapa-bapa sekalian?
.
Tepuklah dada dan tanyalah Iman sebelum Allah bertanya kepada kita akan amanah yang dipertanggungjawabkan sebagai ketua dalam keluarga...
.
19. Marilah semua wahai AYAH-ayah untuk melibatkan diri dalam pendidikan baik di rumah, sekolah dan dimasjid..
.
20. Ibu memang madrasah pertama seorang anak. Tetapi AYAH yang menjadi mudirnya. (Pengetuanya).
.
21. Ibarat burung yang punyai dua sayap. anak memerlukan kedua-duanya untuk terbang tinggi ke angkasa. Kedua sayap itu adalah AYAH dan ibunya.
.
22. Ibu mengasah kepekaan rasa, AYAH memberi makna terhadap logik. Kedua-duanya diperlukan oleh anak
.
23. AYAH mengajarkan anak menjadi pemimpin yang tegas. Ibu membimbingnya menjadi pemimpin yg peduli. Tegas dan perihatin itu sikap utama.
.
24. Jom wahai ayah-ayah pujuklah diri dan perkongsian ini agar makin banyak AYAH-ayah yang prihatin dengan urusan pengasuhan yang dikuasai oleh ibu-ibu dan membentuk generasi pejuang dunia akhirat. 

Semoga bermanfaat. 

Thursday, 11 April 2019

Set Puasa Shaklee


Salam Sejahtera



FENOMENA Set Puasa Shaklee

Ni dia Set Berpuasa Shaklee yang dikenali sebagai Shaklee Mighty 3 Gems. Sesuai diambil ketika sahur untuk bekalkan tenaga yang berpanjangan sepanjang berpuasa.

Sesuai untuk kanak-kanak dan orang dewasa. Jangan risau, set ini juga sesuai diambil oleh ibu mengandung atau yang tengah menyusu badan (breastfeeding).

Kalau terlambat bangun sahur sekalipun, tak perlu risau. Bancuh je ketiga-tiga minuman ni. Pastinya tak rasa letih, dahaga atau lapar sepanjang hari.

Terdapat 3 jenis produk dalam set ini - Mealshake, Energizing Soy Protein (ESP) dan Performance Drink.




ESP Shaklee
.
✅Memberikan sumber tenaga segera dan membantu mengekalkan tenaga yang berpanjangan sepanjang hari berpuasa.
✅Mengurangkan rasa lapar keterlaluan dan membantu rasa kenyang lebih lama.
✅Membantu mengelakkan rasa pedih perut dan juga pedih ulu hati dengan penghasilan mukosa sebagai pelindung kesan asid di dalam perut.
✅Mengurangkan gastrik bagi pesakit gastrik ketika berpuasa.
✅Kalsium dan protein di dalam ESP membantu ibu menyusu untuk penghasilan susu ibu dan memastikan penyusuan tidak akan terjejas atau berkurangan sepanjang hari berpuasa.
✅Kalsium dan protein juga sangat diperlukan oleh ibu hamil untuk membantu perkembangan tulang, organ dan tubuh bayi di dalam kandungan disamping dengan pengambilan kalsium dan protein tambahan dapat memastikan sumber kalsium dan protein yg mencukupi untuk ibu hamil sepanjang bulan berpuasa.




Performance Drink Shaklee
.
✅Minuman isotonik semualajadi yang mengandungi rendah sodium dan gula.
✅Mengawal dan mengurangkan kehilangan bendalir yang menyebabkan tubuh cepat letih dan mengelakkan penyahhidratan.
✅Membekalkan bendalir dan elektrolit yang penting untuk membantu mencegah penyahidratan sepanjang hari berpuasa.



Meal Shakes Shaklee
.
✅Membekalkan multivitamin yang diperkaya dengan protein lengkap dengan 9 jenis asid amino, kalsium, magnesium dan vitamin D untuk keperluan nutrisi sepanjang masa sebulan berpuasa.
✅Membantu membekal sumber nutrisi, vitamin dan   yg mencukupi utk ibu hamil dan ibu menyusu ketika berpuasa.

Boleh terus hubungi saya untuk order atau sebarang pertanyaan lanjut berkenaan Set Puasa atau produk produk Shaklee yang lain.


Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung dengan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI


  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan



Monday, 8 April 2019

Jerawat Cepat Kecut Dengan Vitamin C

Salam Sejahtera



Kalau pasal kulit ka, tanya la sapa pun mesti risau sangat. Mau tak risau.. Boleh jejas tahap confident diri taw kalau ada problem kat kulit

Sebenarnya nak cerita pasal nie ja. Jerawat cepat kecut dengan Vitamin C . Ada yang tengah mengalami jerawat naik merebak ka sekarang??

Pada yang tengah mengalami tu jangan lah resah- resah ya..Insya Allah vitamin C boleh bantu kecutkan jerawat.


Jerawat ni secara lumrahnya terjadi sebab pori-pori kita tersumbat, itu permulaan jadinya jerawat.

 Kalau muka jenis pori-pori besar lagi mudah untuk dia tersumbat. Sebab bila liang pori tu besar, mudah untuk bakteria and kotoran masuk dalam dan kalau tak cuci bersih mudah juga tersumbat


Jerawat ni sebelum dia jadi besar, dia jadi whitehead dulu, jika tak bersih dia akan lama lama jadi blackhead bila mana whitehead tu teroxidize.

Kalau tak buat apa apa untuk bersihkan, haa tu lah jadi tersumbat besar nama jerawat. Nasib baik kalau jerawat tu kecik boleh handle lagi, kena yang besar sampai taktau nak buat apa? Haaaa



Vitamin C Shaklee ni or nama penuh dia Sustained Release Vita-C Plus, membantu mengatasi kulit jerawat dengan 2 cara iaitu bertindak sebagai antioksidan dan menghasilkan sintesis kolagen. 

Sebagai antioksida, Vitamin C akan menghalang sebarang radikal bebas dan kekotoran dari merosakkan kulit.

Disebabkan kulit terdedah kepada pencemaran, toksin dan juga bertindak sebagai pintu keluar bagi toksin, maka ianya perlulah dilindungi secara konsisten. 

Radikal bebas yang meningkat di kawasan kulit akan meningkatkan pengeluaran sebum dan akhirnya jerawat terjadi.

Memandangkan kita ni sering kali terdedah dengan kotoran debu habuk asap kereta eh macam-macamlah, lagi lah tinggi kebarangkalian untuk kena jerawat kalau tak jaga. 

Jadi bila kita konsisten consume vitamin c, insya allah boleh bantu untuk menghalang radikal bebas and kurangkan jangkitan kuman yang menjadi punca jerawat naik.



Vitamin C Shaklee ni nama dia 'sustained release' sebab dia melepaskan nutrients vitamin c secara berperingkat, bermaksud ianya akan dilepaskan sikit-sikit supaya badan dapat manfaat penuh dari sebiji tablet vitamin c ni. Ini bezanya vitamin c shaklee dengan vitamin c yang kat luar.


Badan kita memerlukan atleast 500mg vitamin c setiap hari dan satu tablet vita-c ni mengandungi 550mg vitamin c bersamaan dengan 7.5 biji buah oren. Banyak kan? Larat ke nak makan sehari 7.5 biji buah oren? hihi


Shaklee dah mudahkan dalam cara tablets untuk kita telan sahaja, yang penting nutrients vitamin c cukup untuk penjagaan badan dan kulit muka.



Untuk keterangan lanjut dan ingin mendapatkan produk untuk kesihatan , boleh segera hubungi saya..

Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung dengan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI

  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Thursday, 4 April 2019

Vivix Untuk Mak

Salam Sejahtera..



Alhamdulillah.. Syukur atas nikmat...

Bila ada promosi Vivix mesti teringat kali pertama beri Vivix untuk mak.

Satu kepuasan yang luar biasa kalau dapat bantu keluarga sihat seperti biasa. Lagi- lagi yang melibatkan mak ayah nie.

Mak saya seorang yang aktif .. Semua kerja pantas buat. Kalau bab masak mak memang terbaik..sampaikan saya nak masak mesti call mak mintak resepi versi mak apa2 menu..

Mak saya pandai tebar roti canai..sampai resepi roti canai mak perniagaan kami laris dan boleh sara kami adik beradik.

Kecerdasan mak memang luar biasa..sampaikan susah nak tengok mak sakit. Tapi bila mak mula sakit baru nie memang kami tak senang duduk. Tiba - tiba pening..tak lena tidor. Bila pergi check doc kata mak ada darah tinggi 

Bila dapat respon camtu, taw pulak mak bukan suka amal2 ubat hospital nie..saya perkenalkan supplimen kat mak pun hanya Vitamin C + Ostematrix saja..tu pun suka sangat dah.

Tak mau mak sakit lama dan nak mak sembuh cepat. Saya apa lagi order terus Set Darah Tinggi untuk mak amal. Saya order dan terus mintak shaklee hantar ke alamat mak.

Terkejut mak bila dapat.." ishh mahal nie .  Awat yang beli mahal2 nie.. Tak pa mak, duit kita boleh cari tapi nikmat kesihatan mak lagi mahal taw...diam tak kata apa.

Alhamdulillah la nie mak dah pulih dah..sebulan Amal Vivix dan supplimen lain khas untuk darah tinggi, nampak perubahan ketara.. Kembali aktif macam selalu..



Kalau duk jauh dengar mak ayah  sihat senang tapi kalau tak sihat lagi serabut duk pikir.. Tanya la sapa pun camtu la..

Sekarang seronok dah dia dah makin sihat. Tak takut dah kalau pergi check doktor. Tekanan darah pon dah stabil cantik. Alhamdulillah..Bila tengok mak dah sihat dengan Vivix..syukur sangat. Now dengan ayah sekali saya bagi Vivix.


Vivix menjadi dengan mak saya. Tengok nie saya lampirkan sekali testimoni mak ayah diorang yang ada masalah kesihata dan Vivix memudahkan proses penyembuhan .

http://www.hanasihat.com/search/label/Vivix%20Shaklee?m=0







Monday, 1 April 2019

Indeks Glisemik Rendah Bantu Kawal Diabetis




Indeks glisemik rendah ialah keadaan di mana gula dipecahkan secara perlahan2 di dalam badan,sambil membebaskan glukosa ke dalam sistem badan kita.
Jadi paras gula dalam darah rendah sebab gula tadi perlahan-lahan dilepaskan dalam badan kita

Kalau indeks glisemik tinggi, kita makan je, terus gula shoot up naik dalam darah kita. Tu sebAb pesakit diabetes tidak digalakkan ambil makanan yg ada indeks glisemik tinggi ni.

Antara makanan berindeks glisemik rendah ialah:

* pasta dengan tepung gandum durum

* buah seperti epal, oren, pear, pic
* kekacang dan lentil
* jagung
* bubur


Makan makanan rendah indeks glisemik dapat bantu mengawal aras gula dalam darah. Tapi tak bermaksud ibu tak boleh makan makanan berindeks glisemik tinggi. Ibu masih boleh makan kentang, nasi, roti tetapi dalam kuantiti yang rendah saja.

KENAPA ESP?

Selalu kita dengar , pilih makanan yang Rendah Glycemix Index (GI)
Tapi kenapa? Kenapa kena pilih makanan Low GI?
Indeks Glisemik (GI) ni akan menunjukkan kesan makanan ke atas gula darah.
Dalam erti kata mudah
Low GI = kenyang lama , bertenaga

High GI = mudah lapar , letih


Contohnya , Karbohidrat yang terurai dengan cepat menyebabkan paras gula darah anda naik mendadak dan kemudiannya menurun dengan pantas, menjadikan anda letih, mudah rasa terganggu dan lapar .

Makanan indeks glisemik rendah menyebabkan paras gula darah kekal stabil,membantu mengekalkan tenaga, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan bermanfaat untuk mengurangkan berat dan mengekalkan kesihatan jangka panjang.

Kenapa ESP ni minuman yang sihat , sesuai untuk mereka yang nak kawal pemakanan?

Sebab ESP ni rendah GI , minum ESP buat kita kenyang lama tau . Lepastu tak rasa letih tak rasa lesu tak rasa lemau
Gantikan minum 3 in 1 harian kita tu dengan ESP
Masih pantas dan mudah nak bancuh

Masih kenyang dan sedap

Dan paling penting berkhasiat


Sesuai untuk mereka yang nak kawal air manis , sebab ESP sangat rendah gula . Daripada sumber protein soya asli , non-gmo . Jadi semua orang sesuai untuk minum ESP ni 😊

Glisemik Indeks Rendah bila makanan lebih lambat menjadi glukosa iaitu pada nilai kurang dari 55.


Pada nilai 56 hingga 69 pula dipanggil Glisemik Indeks Sederhana.

Manakala makanan yang mudah dan cepat dihadam dan ditukar kepada glukosa iaitu pada nilai lebih dari 70 ke atas dipanggil Glisemik Indeks Tinggi.

Dengan adanya panduan Glisemik Indeks ini ianya membantu untuk kita memilih makanan yang sepatutnya khususnya bagi penderita kencing manis atau diabetes ini.
.
Ini adalah kerana makanan yang tinggi GI akan mmepercepatkan kenaikan gula dalam darah setelah memakannya. Sebaliknya berlaku kalau GI rendah maka kenaikan paras gula dalam darah adalah secara beransur-ansur.
.
Tapi berita baik sebab Shaklee boleh bantu uols kawal kandungan gula dalam darah …iaitu dengan amalkan pengambilan ESP.
.
ESP mempunyai Indeks Glisemik 39 sahaja iaitu GI yang rendah (di bawah 55).
.
Kebaikan minum ESP:
◎Satu gelas ESP bersamaan 14gram protein.
◎Membantu memberi rasa kenyang yang lebih lama.
◎Membantu memberikan tenaga yang berpanjangan.

http://www.hanasihat.com/2017/04/protein-bantu-kencing-manis.html




Omega Guard Terbaik Untuk Asma

Salam Sejahtera





Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas.

 Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. 

Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam.




Okay, dah tahu sikit sikit kan pasal asma.

So, apa kaitan omega dengan asma ni? Macam mana omega boleh bantu masalah asma?

Jom! Jom baca kebaikan omega untuk asma!

KEBAIKAN OMEGAGUARD SHAKLEE UNTUK ASMA

1. Anti radang
Membantu untuk kurangkan keradangan di saluran pernafasan.

2. Membantu meningkatkan sistem imunisasi tubuh.

“Omega-3 fatty acids are known to reduce inflammation. because asthma is a disease caused by airway inflammation that leads to airway hyper-responsiveness and airway narrowing.

Semestinya minyak ikan terbaik dari Shaklee 😍





Untuk keterangan lanjut dan ingin mendapatkan produk untuk kesihatan , boleh segera hubungi saya..

Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung dengan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI






  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan