Wednesday, 13 February 2019

Alhamdulillh Set Resdung Banyak Membantu

Salam Sejahtera



Perubahan ketara shaklee bawa dalam hidup saya ialah saya dah tak bergantung pada ubat bila sakit..

Sebelum ni sakit sikit ambil ubat..paling kerap saya ambil ubat selsema..sebab saya menghadapi masalah resdung yang agak teruk..bgn pagi2 mesti bersin..hidung selalu tersumbat..terkena habuk je hidung mula lah berair, muka dan mata pun mula gatal2..

Sebab dah tak tahan sangat dengan masalah resdung ni, saya ikhtiar dengan set resdung shaklee..alhamdulillah, banyak perubahan berlaku..saya dah jarang bersin pagi2..kalau terkena habuk tu bersin jugak..bezanya tak teruk sgt..tapi nak dapatkan kesan positif ni haruslah konsisten consume shaklee. Kalau on off makan vitamin, tu yang tak dapat kesannya..

Sekarang ni, kalau sakit je saya akan usaha dengan tingkatkan sistem imun badan dulu..sebabnya apa jua penyakit yang menyerang kita adalah berpunca dari sistem imun badan yang lemah..Vitamin pilihan saya ialah SR Vitamin C..Mmg dah jadi teman baik saya vitamin C ni..harganya sangat berpatutan dan mempunyai pelbagai kebaikan lagi..



Nie saya kongsikan sekali respon penguna lain yang serasi mengamalkan set resdung Shaklee







Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung dengan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI





  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

TIDUR SELEPAS SUBUH ADALAH MAKRUH

Salam Sejahtera



Jangan biasakan diri kita tidur sebaik sahaja selepas solat subuh. Jika mengantuk sekalipun tidurlah selepas habis waktu subuh iaitu selepas syuruk.

Kenapakah sedemikian? Kerana waktu subuh itu adalah waktu yang sangat BERKAH. Sehinggakan Nabi s.a.w mendoakan keberkahan kepada orang yg bangun pagi sebagaimana yg dinyatakan di dalam hadith berkenaan dgn doa baginda:-

"Ya Allah berkahilah umatku selama mereka senang bangun Subuh.” (HR Tirmidzi, Abu Daud, Ahmad dan Ibnu Majah).

Justeru gunakan waktu selepas subuh itu utk berzikir pagi dan membaca Al Quran atau mendatangi majlis2 ilmu.



Tiada larangan yang menjatuhkan hukum tidur selepas subuh itu adalah haram, tapi hadis di atas jelas yang hukum tidur selepas subuh adalah makruh, benda tu boleh dibuat, tapi Allah tidak suka. Sebab waktu selepas subuh ni lah Allah turunkan rezeki, buka kan pintu rezeki. Tapi kalau kita tidur, macam mana kita nak dapat rezeki tu kan. 

Umpamanya, orang kaya yang ada duit berjuta-juta, datang nak bagi sedekah dengan kita, tapi kita pula tutup pintu rumah, jadi macam mana orang kaya tu nak bagi kita, dia pun tak tahu ada orang ka tidak dalam rumah tu. Maka, jadilah kita orang yang rugi

Mesti nenek, mak, pernah pesan, "jangan tidur lepas subuh, nanti rezeki tak masuk, nanti rezeki dipatuk ayam, nanti rezeki dipatuk ular" dan macam-macam lagi lah. Tapi tu semua sebenarnya membawa maksud yang sama. Tak kisahlah macam mana perumpamaan yang dipakai, tapi the point is still the same. Benda yang nak disampaikan tu semuanya sama.

Jadi, berbalik kepada isu tidur selepas subuh ni, sebaiknya, selepas saja waktu Subuh, kita terus bangun, buat persediaan untuk menjalani kehidupan untuk hari tersebut. Adalah lebih baik buat solat sunat Dhuha terus. Kadang tabiat orang kita ni, dia memang amalkan solat Dhuha, sebab dia tahu, solat Dhuha ni untuk murah rezeki, tapi dia tidur dulu lepas subuh, lepas tu bangun, barulah buat solat Dhuha. 

Bagi saya sikap macam ni, umpamanya tadi kita tidur, kita tolak rezeki yang Allah nak bagi, sekarang bila kita dah bangun, kita buat solat Dhuha, umpamanya kita nak minta balik rezeki tu. Alamak, malu kan dengan Allah.😬😬

Perkongsian kali ini hanya sebagai peringatan untuk kita semua, masing-masing kita cuba memperbaiki diri kita dari semasa ke semasa. Yang penting, jangan pernah putus asa.