Friday, 31 August 2018

Kawal Paras Gula Dengan Vivix


Salam Sejahtera



Pesakit diabetes mengalami masalah lemah sistem imuniti tubuh kerana gula yang tinggi dalam darah mengganggu kuman baik dalam usus (probiotik) dan ia juga menyebabkan pembiakan kulat candida yang tidak terkawal

Gula tinggi dalam darah juga mengganggu fungsi sel-sel darah putih (antibodi) untuk melawan kuman dan selalu nya pesakit diabetes mengalami kekurangan vitamin C yang juga penting untuk sistem antibodi yang kuat.

Oleh itu amat penting pesakit diabetes mengambil suplemen Vitamin C setiap hari untuk menguatkan sistem antibodi tubuh mereka

Jika telah mengalami masalah seperti ini...dapatkan rawatan segera dengan doktor untuk mengelakkan ianya melarat dan menyebabkan kaki di potong...

Di samping mengambil ubat....pesakit diabetes sangat perlu memahami dan belajar pemakanan sihat yang betul..

perlu faham tentang indeks glisemik untuk faham tentang karbohidrat sihat yang mana perlu di ambil dan yang mana perlu di elakkan

GULA pasir adalah pantang yang paling utama bagi pesakit diabetes di samping elakkan mengambil lemak TRANS ..

Gula dalam darah yang tinggi juga menyebabkan masalah keradangan kronik yang menjadi punca masalah pengerasan saluran darah atau atherosklerosis yang akan menganggu kelancaran pengaliran darah ke organ dan kaki

 Ini menyebabkan luka di kaki pesakit diabetes susah dan lambat untuk pulih...

Pesakit diabetes juga menghadapi masalah kebas pada kaki dan tangan akibat kerosakan saraf yang juga berpunca daripada keradangan kronik akibat paras glukosa tinggi dalam darah.

kesannya apabila luka pesakit tidak perasan dan tidak terasa..ini menyebabkan luka tidak di rawat awal dan selalunya apabila telah membusuk barulah pesakit terasa dan perasan...




Bagaimana Vivix Shaklee Boleh Membantu Mengawal Penyakit Diabetes?
Selain daripada pengawalan makanan, pengambilan supplemen yang bersesuaian juga dapat membantu meningkatkan tahap kesihatan pesakit diabetes selain megawal kadar gula dalam darah.
Bagaimana keistimewaan Vivix Shaklee membantu mengawal penyakit ini. Vivix bukanlah ubat tetapi Vivix adalah supplemen yang membantu mengawal dan menstabilkan kandungan gula dalam darah pesakit.
Polifenol Dalam Vivix Membantu Mengawal Kadar Kepekatan Gula Di Dalam Darah

Karbohidrat yang kita makan akan dicernakan oleh tubuh bagi penghasilan tenaga. Pengambilan makanan yang mengandungi karbohidrat dan gula yang tinggi

(tinggi Glisemix Index) akan menyebabkan peningkatan kandungan gula dalam darah sekaligus meninggikan risiko untuk diabetes.

 Polifenol di dalam Vivix akan memperlahan proses pencernaan dan mencegah penyerapan karbohidrat dalam darah pada kadar yang cepat
1. Vivix Mengurangkan Sindrom Rintangan Kepada InsulinAntioksidan yang terkandung di  dalam vivix dapat membaiki sel yang bermasalah dan dalam masa yang sama menjadi pelindung kepada sel di dalam tubuh.
Pengambilan vivix secara konsisten membantu mencegah sindrom metabolik kepada  mereka yang berisiko menghidapi diabetes sekaligus mengurangkan risiko penyakit jantung  dan kencing manis daripada menjadi semakin parah.


Nak Cantik & Awet Muda? Makan Lah Tomato

Salam Sejahtera



Kajian telah terbukti  bahawa tomato baik bagi kesihatan tubuh badan serta untuk kecantikan  kulit.

Tahukah anda bahawa tomato  berwarna merah mempunyai vitamin A dan C yang tinggi dan kandungan vitamin semakin banyak jika buah tomato tersebut masak ranum.

Buah tomato juga mengandungi likopena iaitu antioksidan yang amat berguna bagi melawan radikal bebas yang disebabkan oleh asap kenderaan, asap rokok serta bahan berbahaya yang masuk ke dalam tubuh badan kita.

Likopena memainkan peranan aktif bagi membantu mencegah kerosakan sel yang akan menyebabkan  kanser terjadi. 

Contohnya  kanser prostat, mulut dan rahim. Kandungan gel diselaput biji tomato mempunyai  khasiat untik mencegah pembekuan darah. 

Betul semua fakta diatas tapi mampukah kita hari- hari makan tomato. Kan tadi ada cerita tomato nie kaya dengan Vitamin A dan C. 

Why not kita cuba yang lagi mudah dan manfaatnya pun .Vitamin C Shaklee kan ada..  Kalau nak cantik dan awet muda, amalkan la suppliment Shaklee.. 






Tuesday, 28 August 2018

Senaman Paling Mudah Dirumah

Salam Sejahtera



Hari ini saya ada kelapangan nak sharekan sedikit tips,mungkin bermanfaat buat anda2 yg sentiasa tiada masa bersenam,aktifkan diri pun cukup dah..

Senaman  Paling Mudah Dirumah👇🏻

Tahukah anda dalam satu sesi skipping dalam masa 10minit mampu membakar 70kalori sehingga 110kalori,bergantung pada individu..

Manakala dalam satu jam ia mampu membakar lebih kurang 1000 kalori bergantung pada individu.

Senaman tali skipping membantu memperbaiki sistem kardiovaskular,memberi stamina,flekslibiliti dan membina sistem koordinasi dengan  lebih baik dan berkesan menerusi gabungan minda dan kemahiran secara serentak.

Ia juga cara senaman berkesan bagi menguatkan tulang,otot peha,pinggul dan betis selain meningkatkan paras kalsium sekali gus membantu mencegah osteoporisis.

BERIKUT ADALAH TIPS KETIKA MELAKUKAN SENAMAN MENGUNAKAN TALI SKIPPING.

1)🐙Lakukan aktiviti regangan iaitu pemanasan otot..(bole search di you tube cara2 warm up)

2)🐙 Pegang kedua2 hujung tali diantara ketiak dan siku lalu pijak bagi memastikan ukuran yg sesuai..sekiranya berlebihan,simpul tali mengikut kesesuaian..

3)🐙Digalakkan melompat dengan ketinggian tidak melebihi 30 sentimeter.

4)🐙Untuk mengelakkan cepat bosan..anda bole sertakan muzik.

5)🐙Bagi menguatkan Otot kaki,selalu melompat dengan menjengketkan kedua2 belah kaki dan melompat setempat.

6)🐙Kemudian boleh tukar2 dengan cara melompat dari sebelah kaki,kedua2 belah kaki,berlari2 anak,atau mengangkat lutut setiap 30 saat bagi mengelakkan penat dan cepat bosan.

7)🐙Jika penat..perlahankan pusingan tali dan pastikan tumit kaki diletakkan dilantai sebelum melompat semula.

8)🐙Terakhir sekali lakukan aktiviti  menurunkan kadar denyutan jantung..streching,menurunkan kadar denyutan jantung (bole search di you tube,)

Tiada masa bersenam adalah alasan yang selalu diberikan bila susah untuk turunkan berat badan. Tapi perasan atau tidak yang senaman dirumah juga membakar lemak dengan cepat.

Tidak perlu daftar ahli gym atau paksa diri menari zumba jika dikatakan anda tiada masa , cukup dengan melakukan senaman di rumah anda juga dapat turunkan berat badan. Oleh itu melakukan kerja rumah juga adalah salah satu senaman yang boleh membakar lemak anda.

Nie saya kongsi senaman mudah yang selalu saya buat selain senaman skipping.  Kadang-kadang ubah teknik sikit dalam pelbagaikan senaman supaya tak cepat bosan. 



Senaman mudah nie saya selalu buat lepas solat @ sebelum dan selepas bangun tidur.. Santai kan... .


Selain senaman paling mudah diatas ada lagi 
5 Senaman Di Rumah Yang  mudah dan boleh membakar lemak dengan cepat

1.Membasuh kereta

Ketahuilah bahawa wanita yang membasuh kereta tidak merendahkan martabat anda, tetapi luangkan masa bersama dengan anak-anak untuk melakukan aktiviti ini, bukan sahaja membakar lemak tetapi juga untuk mengeratkan hubungan suami isteri serta anak.

Membasuh kereta selama setengah jam membantu membakar 143 kalori.

Anda boleh membakar lebih banyak kalori dengan berlari-lari anak mengelilingi kereta anda dan juga bergembira dengan keluarga.

2.Berkebun

Melakukan aktiviti berkebun mampu membakar sebanyak 265 kalori setiap jam. Melakukan senaman squad ketika bercucuk tanam boleh menghasilkan otot dan jika diteruskan, pembakaran kalori boleh meningkat kepada 306 setiap kali anda berkebun.

3.Membasuh pakaian

Sama ada menggunakan mesin basuh atau basuhan tangan, percaya atau tidak bahawa anda mampu membakar kalori sebanyak 144. Melakukan senaman squadapabila anda sedang mengutip pakaian diikuti dengan mencangkung dan bangun semula selama 30 saat, diulangi sehingga selesai membasuh pakaian boleh meningkatkan pembakaran kalori kepada 178.

4.Mengemop Lantai

Jangan biarkan orang lain mop lantai anda kerana hanya mengemop lantai mampu membantu membakar kalori sebanyak 112 setiap setengah jam.

Membersihkan permaidani, mengemop lantai tiga kali seminggu membantu bahu dan tangan anda bersenam dengan cara mudah.

Selepas ini, aktiviti mop lantai mungkin menjadi satu aktiviti wajib buat setiap minggu.

5.Memasak

Anda mungkin terkejut apabila anda mampu membakar kalori sebanyak 150 hanya kerana berada di dapur. Meskipun tidak banyak kalori dibakar tetapi ia lebih baik daripada tidak melakukan apa-apa. Berdiri, berulang-alik ke pantri mengambil barang dan memotong daging juga boleh menyebabkan anda berpeluh!

Pembakaran kalori adalah anggaran..mungkin lebih bergantung kepada individu.

Kesimpulannya.

Tak perlu stress sebab tiada masa,Jika dikumpul kesemua jumlah kalori yang dibakar, anda sudah boleh membakar kalori dengan mudah. See tak perlu ke gym kan untuk membakar kalori, cukuplah dengan aktifkan diri.Jangan bagi alasan lagi, lagi banyak alasan anda bagi lagi lah jauh harapan nak kurus.


Sunday, 26 August 2018

Tiada Jeragat Dengan Vivix

  Salam Sejahtera 
















                

              






Jeragat ialah sejenis inflamasi kulit. Asasnya, ia adalah disebabkan oleh kesan radikal bebas. Radikal bebas yang berlebihan akan menyebabkan penghasilan melanin menjadi tidak normal.

Kulit akan bertindak balas secara semulajadi untuk melawan sinar UV. Pigmen gelap (Melanin) akan dihasilkan dengan lebih banyak. Terlebih banyak sehingga terjadinya jeragat.

Jeragat akan menebal terutamanya di kulit yang terkena matahari. Ia kemudiannnya menjadi semakin kronik bila berlaku ‘sunburn’.

Oleh itu, pengambilan Vivix akan membantu:

Mengawal lambakan radikal bebas pada kulit. Resveratrol yang ada didalam Vivix juga diuji 95% dapat menghalang kerosakan sel yang menyebabkan jeragat.Meneutralkan kesan sinar UV pada kulit.Jeragat yang gelap akan sembuh dan semakin cerah dengan cepat.

Kulit Jeragat dapat ditangani dengan Vivix

Fungsi Vivix ni untuk anti aging, hilangkan jeragat dan bagus bagi sesiapa yang ingin kelihatan awek muda.

Sesuai untuk umur yang 30 tahun ke atas. 

Dulu, masa mula-mula kenal Vivix ni, rasa tak dapat nak hargai bila dikatakan yang Vivix ini membaiki daripada peringkat sel lagi.

Kenapa tak dapat nak hargai? Sebab tak paham. Apa yang bagusnya kalau membaiki daripada peringkat sel pun? Kalau tak baiki sel tak boleh ke?

Itu dulu la. Masa tak de ilmu. Hehe... Now bila dah ada ilmu baru faham dan sangat-sangat menghargai Vivix ni. Sangat impress dengan saintis Shaklee !!

Dan apa yang lebih menarik, Vivix ini dipatenkan. Jadi tiada siapa pun boleh tiru Vivix tau. Nak kan supplement yang dapat menyihatkan sel, maka terpaksa lah u all ambil Vivix 😬😬

Bila Vivix membantu menyihatkan sel, maka secara langsung sistem akan sihat. Bebas daripada penyakit !!


Tengok gambar di bawah ni. Sistem yang terbentuk, asalnya daripada sel. Nak dapatkan sistem yang sihat, perlu sel yang sihat.






              


Jadi nampak tak kepentingan Vivix yang membaiki daripada peringkat sel lagi? .




Lagi info berkaitan dengan vivix untuk masalah kulit boleh rujuk sini ya 

http://www.hanasihat.com/search/label/Vivix%20Shaklee?m=0



Saturday, 25 August 2018

Alahan Resdung Yang Menyakitkan

Salam Sejahtera



Semua tahu punca penyakit resdung datang nya dari pemakanan dan persekitaran yang semakin hari semakin tercemar.

Corak pemakanan yang kurang sihat pun menyumbang jugak penyakit resdung ini.  Kalau ikut selera tak ingat dah risiko akan datang

Keradangan ini boleh berlaku berpunca dari jangkitan virus, bakteris, alahan, kulat atau juga reaksi auto-imun badan. 

Simptom bagi resdung adalah berbeza mengikut tempoh atau tahap penyakit tersebut. Kebiasaannya bagi pengidap resdung yang akut, mereka memiliki dua atau lebih simptom berikut diikuti oleh cairan hingus yang berwarna kuning atau hijau: 

- sakit atau rasa tekanan pada muka 
- hidung tersumbat 
- hingus 
- kurang deria bau 
- sesak nafas 
- batuk 

Dalam beberapa kes yang lebih kritikal, simptom berikut juga akan muncul: 

- demam 
- nafas berbau 
- keletihan 
- sakit gigi 
- sakit kepala atau pening 

Saya pun bermula dengan pemakanan jugak. Bila dah terkena,  tersilap makan ja terus melarat makin teruk. Waktu paling tak selesa sekali adalah waktu pagi..

Sekarang nie ramai yang sedang mengalaminya dan mencari - cari alternatif penyembuhan yang berkesan dan selamat digunakan.



Ramai yang tanyakan apa vitamin untuk resdung?  Saya dah amal 3 vitamin nie lama sudah  . Kesannya sangat semula jadi alergik bila tersalah makan.


Nie manfaat set resdung  yang boleh bantu meredakan alahan resdung yang menyakitkan. 

Pada yang nak rujuk testimoni yang sudah rasai perubahan selepas kosisten set resdung boleh klik sini jugak


http://www.hanasihat.com/search/label/Testimoni%20Set%20Resdung%20Shaklee?m=0

Kita ikhtiar cari penyembuhbya.  Kepada yang mahu mencubanya..  Boleh hubungi saya terus.


Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung dengan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI



  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan










Thursday, 23 August 2018

Pengedar Shaklee Aktif Alor Setar Kedah

Salam Sejahtera




Nampaknya semakin tak menang tangan la dibuatnya . Sejak bertambah pengedar area kedah permintaan pengguna vitamin semakin meriah.

Stok vitamin yang sentiasa mendapat sambutan,  yang kerap COD adalah seperti :

Vitamin C
Vitamin E
Vitalea
Vitamin C Chew 
Omega
Ostematrix
Alfalfa 
Lecithin
Herbal Lax 
Gla Complex

Saya pengedar Shaklee aktif alor Setar. Kelebihan jika membeli dengan saya 

1.Dapat harga lebih jimat & Murah lagi-lagi dengan 0% GST. Boleh boleh dapat Diskaun hampir 20-30% setiap barang

2.Dapat bimbingan dan konsultasi dari saya Agen Shaklee Kedah yang mendapat kelulusan dari Akademi Shaklee

3.Dapat cara makan yang betul bedasarkan ilmu yang kami dapat melalui bimbingan Doktor dan Pakar Nutrisi

4.Jika anda membeli Produk Shaklee dengan nilai 200uv, secara automatiknya anda layak untuk dapat Keahlian Shaklee secara Percuma sahaja

5.Saya Pengedar Shaklee Kedah yang cukup berpengalaman memberikan konsultasi dengan berbekalkan pengalaman consume shaklee sudah lebih 5 tahun?

Untuk makluman semua saya pengedar shaklee aktif kedah .Kawasan paling mudah saya COD terus adalah area Alor Setar , Jitra,  Anak Bukit.

Kepada yang berminat nak sertai keahlian Shaklee boleh terus klik link ini. 

http://www.hanasihat.com/p/sertai-shaklee.html?m=0

Seterusnya jika anda perlukan apa-apa vitamin boleh hubungi saya terus untuk penghantaran 

Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung dengan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI



  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan














Tuesday, 21 August 2018

Berhati-hati Di Usia 35 Tahun


Salam Sejahtera.. 


Semua kita akan melaluinya..  Tapi harus kita manfaatkan dengan sebaiknya.  Setiap umur ada cabarannya.  Bagaimana kita manfaatkan itu yang terbaik. 

Umur 35 tahun - 40 tahun ialah umur dimana kebanyakan kita mula diuji. Ujian boleh datang dari ibubapak (jatuh sakit, kematian), atau dari pasangan hidup (perceraian, jatuh sakit, pergaduhan) atau dari anak-anak yang meningkat remaja.

Memang bermula 35 tahun - 40 tahun, Allah akan memanggil kita pulang bertaubat kepadaNya. Panggilan dari Allah selalunya berbentuk ujian. Kerana hanya dengan itu kita akan kembali bersimpuh dan bersujud mengadu dan memohon pertolonganNya.

Orang yang bijak akan memperbaiki diri dan amalannya, memperbaiki hubungan dengan ahli keluarga dan pasangannya, berjimat menyimpan untuk hari tuanya. Semua dengan niat mahu berkumpul bersama di syurga nanti.

Orang yang kurang bijak tetap leka dan langsung tak membuka deria terhadap panggilan Allah malah tetap leka dengan keseronokan dunia, berkumpul dengan rakan² dan kurang memberi perhatian kepada suami/isteri/anak²

Usia 35 - 40 ini menjadi lebih menarik apabila al-Quran di dalam surah "al-Ahqaaf ayat 15" ada menyebut tentang itu. Allah berfirman yang bermaksud,

"Dan kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua-dua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung susah payah dan telah melahirkannya dengan menanggung susah payah. 

Sedang tempoh mengandungnya berserta dengan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa tiga puluh bulan. Setelah ia besar sampai ke peringkat dewasa yang sempurna kekuatannya dan sampai ke peringkat umur empat puluh tahun, berdoalah ia dengan berkata: "Wahai Tuhan ku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmat-Mu yang engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal salih yang Engkau redhai dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadaMu dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepada Mu)."

Ada segelintir golongan yang sudah berumur 50 tahun, 60 tahun, malah 70 tahun, masih memikirkan kereta Sportnya, tanaman Duriannya, ternakan kerbaunya, harta2nya, anak2 dan cucu2nya.

 Alangkah baiknya jika apabila sudah berumur, masa diisi untuk mendengar Kuliah Agama, ibadat di Masjid, Umrah, Haji dan sebagainya.

Ada yang masih merasakan diri muda belia. Melayan nafsu yang marak menyala padahal kedut dan uban dah tumbuh merata. Sibuk mencari cinta diluar, sedangkan rumahtangga yang halal dibiar berantakan.

Ada yang rasa macam masih sihat, walaupun sahabat2, sedara-mara ramai yg sudah meninggal, kadangkala tanpa disangka. Itu semua hanya menjadi bahan cerita "ehh, tak sangkaaa...muda lagi, sihat je nampak, boleh meninggal..."

Amatlah menyedihkan tatkala orang lain bersiap bertemu Tuhan, kita masih ralit dibuai perasaan akibat tertipu dengan nafsu sendiri.

Nafsu memang tak pernah tua. Ia sentiasa muda dan galak. Yang semakin lelah dan tua adalah tubuh dan kudrat kita.

Rasanya jika Tuhan menghalang tubuh manusia mengalami penuaan, pasti kita semua lebih leka, lebih degil untuk menyahut panggilan pulang. 

Sehinggalah tiba saat roh kita diheret dan diseret kembali merengkuk di hadapan Tuhan.

Kita hidup di dunia, tidak lama.. Rasulullah, Sallallaahu alaihu wasallam, telah bersabda:

“Umur-umur umatku antara 60 hingga 70 tahun, dan sedikit orang yang bisa melampaui umur tersebut”. [HR. Ibnu Majah: 4236].

Kalau sekarang kita rasa 35 - 40 tahun atau 70 tahun itu lama, bagaimana setelah alam barzakh atau akhirat juga kita dibangkitkan dan hidup dalam waktu yang sangat lama, SATU HARINYA = RIBUAN TAHUN…

Ingat, ketika itu tak ada yang berguna kecuali amal baik kita..

Oleh karena itu, lihatlah diri Anda, sudahkah kita mempersiapkanny.?!

Allah ta’ala berfirman (yang artinya):

“Wahai orang-orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah, dan LIHATLAH DIRI MASING-MASING apakah yang sudah ia PERSIAPKAN untuk KEHIDUPAN ESOKNYA”. [Al-Hasyr:18]


Saturday, 18 August 2018

Bila Virus HFMD Menyerang Anak

Salam Sejahtera

                               



Fayyadh pernah kena masa umur 2 tahun...  Masa tu dia tinggal dengan abinya.   Mujur cepat kesan.. Pagi2 nak siap hantar ke taska tengok tapak tangan dah ada bintik2 dah.. 



Memang maklum dah ada budak kat tadika sorang dijangkiti...taska pun dah maklum kalau anak demam jangan hantar ke taska.. 

Bila suami bagitaw ja.. Mula memang risau..  Dah la masa tu kita xdak sama..  Hanya suami sorang yang handle situasi tu.. 



Mula nampak bintik2 tu terus suami bawak ke klinik check nak confirmkan betul @ tak virus tu..  Ya confirm betul..  Tapi masih tahap awal..  Doc pesan kna check suhu badan..  Bimbang kalau demam virus tu akan lagi merebak

Saya yang jauh nie terus mintak suami bagi dia Vitamin C chew untuk tingkat imun cepat..  Masa tu stok ada lagi..  Pastu bagi dia minum meal shake kerap.. Suka la dia selalu ambil sekli ja pagi tapi bila situasi tu kena ambil kerap. 

Tak selesai dengan tu saja..  Cream herbal pun guna juga.. Sapu kerap kat tapak tangan dan tempat yang naik bintik2 tu.. 




Alhamdulilah .. Bila cepat kesan dan cepat ambil tindakan..  Virus tu tak merebak dah.. Dari nak demam terus tak jadi demam.. 

Lega la hati ibu..   Tak sampai seminggu semua dah kembali normal..  Masa tu virus tu tak menular sangat berbanding sekarang , bukan saja kanak2 tapi orang dewasa pun berisiko jugak..




Pada saya 3 item vitamin tu mesti ada kat rumah..  Langkah pencegahan awal..  Saya pun sekarang tambahkan omega untuk suppliment anak.  Anti keradangan cegah apa2 virus yang merbahaya.. 

Sebelum apa2 saya suka cegah dulu.  Kita tak taw cabaran anak nak membesar nie. Moga ibu2 yang sedang hadapi virus nie..  Boleh la ikhtiar macam saya buat..  Mudah-mudahan boleh membantu..

Bawah ada vitamin yg boleh membantu..insya Allah moga diberi kesembuhan untuk 








Wednesday, 15 August 2018

Vitamin C Chewable Fomulasi Terbaik

Salam Sejahtera

                    


Sejak kehilangan mu Vitamin C Chewble semua bagai tertunggu-tunggu bila la kemunculanmu.  Dan pada awal tahun nie Shaklee maklum di majlis gemilang diri mu Vitamin C Chewable akan masuk pasaran semula. Riuh rendah satu dewan  ..

Alhamdulillah..  Akhirnya tanggal 10 haribulan Ogos . Syoknya bila dapat tahu sudah boleh order.  Maka bersusuh la yang nak rasai kehebatan Vitamin C Chewable nie dalam meningkatkan sistem imun anak-anak . 

Vitamin C Chewable formulasi terbaik. Kandungannya pun di tambah baik untuk kesan yang lebih dalam membantu tahap kesihatan penggunanya dengan lebih baik 




Apa kelebihan Chewable-C Plus Shaklee nih;
  • Ianya diperbuat daripada sumber semulajadi seperti tumbuh-tumbuhan.
  • Mengandungi serbuk Rosehips, Bioflavonoids citrus dan hesperidin untuk meningkatkan fungsi Vitamin C.
  • Selain itu, Bioflavonoids juga berfungsi untuk tingkatkan penyerapan optimum Vitamin C.
  • Dos lebih rendah iaitu 100ng menjadikan ianya sesuai untuk pelbagai peringkat usia.
  • Size yang lebih kecil berbanding Sustained Release Vita-C Plus menjadikan ia mudah dikunyah dan ditelan oleh semua terutamanya kanak-kanak dan mereka yang takut makan tablet.
  • Ianya bebas dari perwarna, perisa & pemanis tiruan.
  • Ianya dihadirkan dalam botol yang lebih kecil dan travel friendly.

🍊 Antara manfaat Chewable Vitamin C - Chewable-C Plus Shaklee adalah;
  • Meningkatkan daya imunisasi badan.
  • Mengurangkan selesema & flu.
  • Menguatkan tulang, gigi serta gusi.
  • Membantu dalam penghasilan kolagen tubuh kita.
  • Melindungi kolagen badan kita dari musnah & rosak.
  • Bagus untuk kesihatan kerana sifat antioksidanya.
  • Meningkatkan penyerapan Iron untuk mereka yang paras hemoglobin (Hb) rendah.

🍊 Jadi siapa yang perlukan Vitamin C - Chewable-C Plus Shaklee?

  • Untuk mereka yang kerap demam & selesema.
  • Untuk yang gusinya sering berdarah.
  • Untuk yang mempunyai masalah kulit kusam, berjerawat.
  • Untuk mereka yang selalu bersin atau resdung.
  • Untuk mereka yang selalu ada alahan.
  • Untuk mereka yang paras hemoglobinnya rendah.
  • Untuk ibu hamil.
  • Untuk mereka yang tidak mengamalkan pemakanan kaya Vitamin C seperti orange.
  • Yang kerap demam selsema 

Untuk makluman untuk yang nak sangat Vitamin C Chewable fomulasi terbaik ini segera lah mendapatkannya dengan hubungi saya terus 


Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung dengan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI



  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan