Sunday, 30 July 2017

Cerita Doa Murah Rezeki

Salam Sejahtera


Cerita doa murah rezeki nie la yang paling terkesan sekali bagi saya. Memang banyak lagi doa murah rezeki . Tapi yang nie banyak saya nampak orang kongsi .

Selalunya saya hanya baca  ja doa nie bila nampak kat wall Fb kawan- kawan, tak rasa nak jadikan rutin harian.

Tapi hari nie rasa terpanggil nak mengamalkanya. Apabila doa nie terkeluar dari mulut Iman dan Fayyadh .

Mula saya tak perasan lagi tapi bila tanya diorang dan mintak diorang sebut berkali2 baru la dapat tangkap doa nie yang diorang baca..

Kata diorang ustazah suruh baca banyak kali macam zikir. Alhamdulillah bagusnya.

Memang sebelum ini kalau zikir- zikir mudah diorang ingat. Balik sekolah mesti sebut - sebut dalam kereta.

Bila dengar diorang sebut terus saya bagi tahu nie doa untuk murahkan rezeki..pastu kaitkan dengan impian diorang nak...

Paling membanggakan diorang sebelum nie cuti 3 bulan sebab saya bersalin. Bila naik sekolah minggu pertama pakat demam..minggu kedua ja dapat ikuti kelas sepenuhnya.

Doa nie kira pembelajaran diorang selepas cuti . Boleh dikira sel otak masih lagi berhubung la kan walaupun bercuti 3 bulan.

Alhamdulillah.. Walaupun tak banyak diorang belajar tapi cukup untuk bekalan diorang akan datang.

Bila diorang dah mula jadikan zikir ini sebagai sebutan sedikit sebanyak menambahkan lagi semangat saya untuk lebih mengamalkanya.. Kelebihan zikir ini pun besar hikmahnya.. 

Satu pembelajaran baru untuk saya dan anak- anak. Betul la kata pepatah ..anak- anak nie cermin kita. Bagaimana kita mendidiknya begitu la terbentuknya..









Reactions:

0 comments:

Post a Comment