Friday, 31 March 2017

Testimoni Set Kulit Shaklee

Salam Sejahtera..




Hari nie update blog sambil bermasker dengan Esp & Vitamin C . Sedap saja rasa bila sapu kat wajah. Kulit rasa segar sangat. Kalau korang nak tahu, Esp dan Vitamin C terbaik produk untuk penjagaan kulit. 

Esp bekal protien untuk sel - sel kulit sihat. Vitamin C lindung kulit dari segala radikal bebas dan beri kulit keperluan yang secukupnya. Bekal kolagen untuk kekalkan keremajaan kulit.

Sebenarnya ada lagi Vitamin yang terbaik untuk kulit dari Shaklee. Macam Vitamin E , Gla Complex, B complex ,Vivix dan Colagen. Semua tu membantu menyihatkan kulit seterunya menyebabkan kulit lambat untuk mengalami proses penuaan. Kekal awet mudah sentiasa jika kita berterusan mengamalkannya.

Ok sekarang saya nak tunjukkan kepada anda semua.. Hasil testimoni pengguna produk kecantikan keluaran Shaklee.

Testimoni 1. Kulit berjerawat teruk sehingga meninggalkan kesan pada kulit wajah. Vitamin mampu redakan dan hilangkan parut -parut jerawat.


Testimoni 2. Penguna mengamalkan Vivix untuk kecerahan kulit dan hikangkan parut. Dalam 2 minngu kesan ketara dapat dilihat. Ada perbezaan pada kulit.



Testimoni 3. Perubahan kulit ketara dengan pengambilan Esp protien soya. Bantu kulit lebih anjal dan bebas dari bekas- bekas jerawat.



Testimoni 4. Hasil pengambilan Vitamin C dan Vitamin E jerawat makin kurang. Nampak ketara perubahan.



Testimoni 5. Ambil Vivix untuk kulit memang nampak perubahan. Kulit makin berseri dan cerah. Jeragat pada wajah pun dah hilang.



Untuk testimoni yang seterusnya ni semua hasil dari pengambilan Vitamin E. Tengok la bagaimana Vitamin E membantu merawat dan mencerahkan kulit secara semula jadi.







Bestkan kalau kulit cantik dan sihat. Jom apa kata kita sihatkan kulit kita dengan supplimen shaklee.. Selamat, berkesan dan terjamin..

Bagi yang berhajat boleh segera hubungi saya . Insya Allah saya akan bantu anda pulihkan kembali kulit anda melalui kosultansi pengambilan yang betul.


Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung engan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


COD sekitar Paka , Kerteh dan juga Dungun .Pos Laju untuk yang diluar kawasan dan seluruh negeri di Malaysia.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI


  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan













Manfaat Sebotol Vitalea Multivitamin

Salam Sejahtera



Sekarang ini semua orang sibuk dengan pelbagai tugasan.

Tak kira la dimana kita berada. Semua nak tugasan cepat selesai.

Macam saya sebagai guru pun macam tetap alami pekara yang sama. Kadang - kadang tak terkejar rasanya.

Apabila terlampau sibuk sangat, sampaikan kita ambil mudah dalam pemakanan harian kita. Asalkan kenyang dah ok la. Tak kisah la hari - hari tepaksa makan dikedai pun janji perut kita sentiasa kenyang .

Bila sudah sibuk kita tak ambil kisah dah makan yang kita ambil tu berkhasiat atau tidak. Itu menyebabkan lama- kelamaan tubuh kita makin lemah sebab tiada nutrisi yang kita ambil untuk bantu tubuh kita lebih kuat. 


Maka mudah la tubuh kita diserang virus - virus yang melemahkan antibodi kita. Badan kita tidak boleh menghasilkan nutrisi sendiri. Mesti jugak di ambil dari sumber luar.

Saya amal Vitalea Multivitamin nie. Cukup lengkap untuk semua keperluan tubuh. Kalau sehari tak makan sayur atau buah pun tetap dapat manfaat sama jugak. Nila pemberi tenaga saya sepanjang hari.


                  


Fakta Nutrisi Di Dalam Sebotol Vita-Lea Multivitamin


1. Vita A - Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, system respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.

2. Vita D – Perkasa kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.

3. Vita E – Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.

4. Vita C – Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, percepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah.

5. Asid Folik – Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulsert mulut, kesihatan kulit.

6. Vita B1 – Menukarkan makanan kepada tenaga, perkasa memori, kecerdasan mental, membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.

7. Vita B2 – Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.

8. Vita B3 – Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormone, meransang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migraine, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.

9. Vita B6 – Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.

10. Vita B12 – Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, focus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.

11. Biotin – Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.

12. Vita B5 – Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka.

13. Kalsium – Perkasakan tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulang lembut.

14. Fosforus – Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu ligament / otot dan meredakan kesakitan akibat atritis, anoreksia.

15. Iodin – Baik untuk tirod, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan.

16. Zat Besi – Membentuk hemaglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia.

17. Magnesium – Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadalamn.

18. Copper – Membantu menukarkan zat besi kepada haemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, masalah kebangkakan.

19. Zink – Perkasa sistem imun, percepat sembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda.

Apabila semua kebaikan dalam Vitalea nie dimanfaat oleh tubuh maka kesannya sangat luar biasa. Lebih bertenaga, cergas, susah nak demam dan makin sihat dari segi dalaman.


Wednesday, 29 March 2017

Hilangkan Ketagihan Merokok

Salam Sejahtera


Ramai yang terjebak dengan aktiviti merokok ini hanya kerana mencuba untuk kali pertama.

Kali pertama bertukar menjadi kali kedua dan seterusnya menjadikan mereka ketagih dan perlu merokok setiap hari.

Mungkin ada yang memberitahu, jika mereka ingin berhenti merokok, mereka boleh sahaja lakukan asalnya minda dan fikiran menyatakan sedemikian.

Ada benarnya perkara ini, namun ketagihan adalah perkara yang sangat sukar untuk diatasi. Ianya memerlukan semangat yang kental dan sebab yang besar agar ianya dapat ditukar.

Bagaimana nak hilangkan ketagihan akibat merokok?

Adakah Vivix boleh bantu masalah  ketagihan merokok

1.Vivix membantu men-detox-kan nikotin dari dalam darah, organ, otak, dan sebagainya. Bila nikotin dah tiada, rasa ketagih badan kita nak nikotin pun hilang.

2.Orang merokok merasakan satu ‘feeling’ bila dia hisap rokok. Sebab tu lah apabila dia berhenti menghisap rokok, otak dia rasa lain macam je dan terus memanggil-manggil untuk dia hisap rokok balik bagi mendapatkan semula ‘feeling’ tu.

Vivix boleh memberikan ‘feeling’ tu, jadi bila dia minum Vivix, dia tak rasa terpanggil nak merokok

3.Vivix mengurangkan simptom withdrawal bila berhenti merokok. Simptom withdarawal ni teruk-teruk juga. sebab tu ramai orang yang berhenti merokok secara tiba-tiba, dia kena macam-macam penyakit. 

Senang cakap, badan ‘terkejut’ dengan keadaan yang dia tak biasa (takde sumber nikotin). Insya-Allah dengan Vivix boleh redakan kejutan tu.

Sebaiknya Vivix ini diambil bersama dgn DTX Complex untuk detox segala benda yang ada dalam organ dalaman terutama hati.

Ramai dah yang berjaya atasi ketagihan merokok. Anda yang lain bagaimana. Berdasarkan kepada respon nie boleh kita simpulkan Vivix membantu merawat ketagihan akibat merokok.

Boleh rujuk testimoni ini.








Mahu hilangkan cepat ketagihan merokok?? Boleh segera dapatkan sebotol Vivix hari nie...

Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung engan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


COD sekitar Paka , Kerteh dan juga Dungun .Pos Laju untuk yang diluar kawasan dan seluruh negeri di Malaysia.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI


  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan










Tuesday, 28 March 2017

Sertai Kelas Tambah Ilmu Shaklee

Salam Sejahtera



Dalam kesibukan sepanjang bulan Mac nie sempat juga saya hadiri kelas Shaklee.

Alhamdulillah masih diberi kekuatan walaupun tengah sarat mengandung. Semua 2 kelas saya hadiri,satu di Kuala Lumpur dan satu lagi di Terenggan

Kebetulan pulak kelas yang kedua tu diadakan waktu cuti sekolah , memang tak lepas peluang la. 

Alhamdulillah dapat juga saya tambah ilmu dan berkongsi cerita bersama leader - leader yang telah berjaya dalam Shaklee.

Walaupun sudah lama dalam bisnes shaklee tapi masih banyak ilmu yang perlu dipelajari . Bila sertai kelas shaklee banyak maklumat baru yang dikongsi untuk lebih mantapkan diri dan ahli - ahli kumpulan bawah saya .

Kedua - dua kelas shaklee saya hadirkan bersama suami dan anak - anak. Memang kalau sebelum- sebelum nie pun macam tu la. Sampaikan anak - anak pun dah mula memahami apa yang saya buat.

Pada saya tiada yang membataskan saya untuk tidak hadirkan keluarga . Sebab bisnes Shaklee pun adalah bisnes yang boleh diwarisi . Suami dan anak - anak mesti tahu apa yang saya tengah usahakan .

Syukur sangat - sangat bila apa yang kita buat dapat sokongan dari suami. Sokongan dari suami yang penting dan buat saya lagi semangat untuk lebih berusaha capai yang diimpikan .

 Walupun terpaksa memandu jauh untuk hadiri kelas Shaklee di Kuala Lumpur sikit pun tak rasa rugi. Malah rasa lebih beruntung kerana macam - macam ilmu yang dapat di ambil dan dapat berkongsi idea serta dengan 





Sesi perbincangan bersama Master Norita orang lama dalam Shaklee 

Memang aura tersangat la luar biasa sejak balik dari 2 kelas tersebut. Hari - hari penuh semangat. Semua ilmu yang dapat dikongsi terus untuk anak-anak Shaklee pulak.

Walaupun kumpulan saya tak ramai mana tapi tak jadi penghalang untuk sama - sama berkembang dalam bisnes Shaklee. Bila semua semangat itu yang buat lagi seronok nak cipta lebih kejayaan dengan Shaklee.

Pada anda yang kat luar sana yang masih tercari - cari bisnes yang mudah dan boleh beri manfaat lebih untuk diri kita dan orang lain. Shaklee pilihan terbaik.

Bantu orang lebih sihat dan l berjaya capai impian dalam hidup...itu la target saya.. Moga semua dipermudahkan...





                                                          

Kenapa Alami Selesema

Salam sejahtera 




Selsema selalu dikaitkan dengan antibodi badan tidak kuat yang menyebabkan jangkitan salur pernafasan yang boleh memberi kesan terhadap salur hidung dan kerongkong.

Antara sebab selsema adalah alergic dengan sesuatu benda seperti habuk, asap, bulu binatang, hama, tidak tahan sejuk dan lain-lain. Bagi orang kena selsema ini, ia bermula dengan hidung gatal dan berair, diikuti dengan bersin dan hidung akan tersumbat.

Gejala orang selsema, mata mudah berair, sakit tekak, sakit kepala dan sakit badan. Selsema berlarutan sehingga bermingguan akan menyebabkan sakit di bahagian dada, kesukaran bernafas dan ketidakselesaan badan.

Antara rawatan selesema selain pengambilan ubat-ubatan dan suplemen, kita boleh berkumur dengan air garam bagi membantu melegakan gejala-gejala hidung tersumbat dan sakit tekak.

Menyedut wap boleh membantu mengurangkan lubang hidung tersumbat dan membolehkan selsema mengalir dengan mudah.

Penggunaan krim methol pada rongga hidung seperti vicks dapat melegakan masalah hidung tersumbat selain ia boleh membantu melegakan rasa sakit kepala dan hidung.

Tidak Sabar Menunggu Berpantang

Salam Sejahtera


Wah...wah tak lama dan nak bersalin nie. Rasanya berbaki lagi sebulan kalau ikut tarikh yang diberikan . Tapi kemungkinan awal sikit kot bersalinnya. yakin betul tu. 

Macam mana tak yakinnya, setiap hari asyik berjalan sahaja. Bila mana banyak pergerakan maka  mudah lagi la proses bersalin .

Kali nie saya berpantang di kampung. Memang tak sabar rasanya nak lalui hari - hari bertungku dan mengurut .

Sambil - sambil excited sangat tu tak lupa jugak kelengkapan semasa dalam pantang nanti. Yang paling penting Set Bersalin la. Saya tetap setia memilih setia pada yang satu. 

Ada orang tiap kali bersalin mesti tukar- tukar jenama set bersalin. Saya jenis tak syok camtu. Mujur perkenalan saya dengan Shaklee telah buat saya jatuh cinta nak terus mengamalkanya..

Dari anak pertama lagi saya dah mula ambil Set Bersalin Shaklee. Suka sebab mudah sangat hanya telan sahaja. Motif saya nak yang mudah dan bantu pulihkan kembali dengan cepat.

Dengan Set Bersalin Shaklee beli sekali guna berbulan- bulan tu yang saya nak sangat tu. Kalau dah berdak



Nie la set yang saya ambil setiap kali bersalin. Nie stok untuk saya turunkan berat badan dan jugak untuk banyakan susu ibu. Insya Allah untuk kali nie tetap penyusuan penuh dengan susu ibu.

Sapa yang tercari set bersalin yang mudah tapi kesannya cepat boleh la  mencuba Set Bersalin Shaklee nie.

Untuk yang mula nak cuba saya akan bantu bagaimana cara pengambilan yang betul dan mudah untuk nampak kesan . Kira free kosultansi sepanjang pengambilan..


Bagi anda yang ingin mendapatkan vitamin untuk kesihatan .. Boleh la segera hubungi saya.. Insya Allah penghantaran terus ke rumah anda.

Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung engan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


COD sekitar Paka , Kerteh dan juga Dungun .Pos Laju untuk yang diluar kawasan dan seluruh negeri di Malaysia.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI


  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan




Monday, 27 March 2017

Tips Memilih Supplimen Terbaik

 Salam Sejahtera



Kadang - kadang kita pun keliru nak memilih . Hari - hari ada sahaja produk baru dipasaran. Semua merujuk kepada supplimen untuk kesihatan . 

Tapi bagaimana kita nak memilih produk yang betul- betul sesuai untuk kesihatan kita. Kriteria bagaimana yang boleh tentukan produk tersebut selamat dan berkesan.

Ini antara soalan-soalan yang perlu kita tahu sebelum membuat keputusan untuk consume supplimen

1. Adakah produk nutrisi yang anda ambil menjalani ujian kualiti ke bahan-bahan mereka?

 Supplimen terbaik akan mempunyai sebanyak 300 ujian kualiti ke setiap salah satu produk suppliment mereka
.
2. Adakah produk supplimen yang anda gunakan diperbuat daripada bahan semula jadi atau sintetik? 

Produk yang berkualiti tinggi adalah yang mengandungi 100% bahan semula jadi
.
3. Adakah produk pemakanan mempunyai tarikh luput di cop pada botol? 

Produk yang baik mempunyai cop tarikh luput pada botol
.
4. Adakah produk supplimen yang anda consume melepasi kelulusan "ujian air"?

Macam mana nak tahu lepas ke tidak ujian ini?ujian air di gunakan untuk memastikan kadar penyerapan berlaku dan tidak ada unsur pengikat tiruan dan pewarna. 

Anda ambil pil sampel daripada produk supplimen dan letakkam dalam segelas air. Pil harus larut menjadi longgokan serbuk dalam tempoh 20 minit.

 Jika ia mengambil masa lebih lama, terdapat kebarangkalian yang sangat tinggi bahawa badan anda tidak akan dapat memecahkan dan menyerap produk tersebut. So boleh la cuba di rumah anda
.
5. Adakah pengeluar supplimen mempunyai bajet penyelidikan bagi produk suppliment mereka? 

Produk yang baik seharusnya mempunyai paling kurang 100 Juta setahun bagi penyelidikan untuk membangunkan dan menguji tahap keberkesanan produk
.
6. Adakah supplimen yang anda makan mempunyai ujian klinikal pada produk supplimen?

Supplimen yang berkualiti tinggi harus melakukan ujian klinikal ke atas produk. Sebaiknya ujian dilakukan oleh institusi luar supaya semua keputusan dan metodologi adalah lebih saksama dan tidak berat sebelah
.
7. Adakah pengilang supplimen menerbitkan penemuan klinikal test dalam jurna jurnal ulasan sains?

Pengeluar supplimen bukan sahaja perlu melakukan ujian klinikal test bahkan mereka perlu prove kan dalam bentuk jurnal. Supaya para saintis dan ahli sains boleh menilai

P/s: sebelum nak pilih sesuatu jenis supplimen, boleh kemukakan soalan ini supaya anda consume supplimen yang berkualiti tinggi 😊

Stabilkan Tekanan Darah Mak

Salam Sejahtera..




Sejak seminggu nie dapat berita dari adik dekat kampung maklum mak asyik pening - pening. Kerisauan dah mula terasa. Terasa nak cepat - cepat balik kampung



 Sebelum itu sudah ada ayah maklum yang diorang berdua ada pergi pemeriksaan kesihatan dan disahkan tekanan darah mak makin meningkat.



Tak pernah pulak mak alami macam tu. Sebelum ini sihat tanpa masalah kesihatan. Tapi sejak mak selalu letih dan tak cukup rehat sepenuhnya, tidur pun malam- malam asyik terjaga tidak lena pun menjadi faktor jugak tekanan darah mak tiba - tiba tak stabil.



Apabila tekanan darah mula tidak stabil maka mula la doktor syorkan mak mula kosisten ambil ubat dari sekarang. Tapi pada mak rasa tak perlu lagi dan mahu berikhtiar dengan cara lain dulu.




Untuk permulaan ini saya nak mak berikhtiar dengan vitamin shaklee dulu sebab sebelum ini pun mak ada ambil jugak vitamin tapi tak kosisten . Alhamdulillah mak lebih selesa dengan vitamin shaklee. Maka bermula la rawatan untuk darah tinggi mak dengan vitamin Shaklee


Untuk mengawal tekanan darah agar berada pada tahap normal,saya sediakan untuk mak ambil beberapa rangkaian vitamin Shaklee iaitu:

1) B-Complex

2) Omega Guard

3) OsteMatrix

4) Garlic

B-Complex mampu meredakan tekanan dan membekalkan nutrisi Vitamin B yang lengkap untuk kesihatan saraf. Tekanan datah tinggi selalu juga berpunca daripada stres dan tekanan perasaan dan memberi kesan kepada saraf. 

Omega Guard iaitu minyak ikan Shaklee pula mencegah penyakit salur darah dan stroke. DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi, melincirkan salur darah dan membantu peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu ia membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan mengelak ketegangan leher atau sakit kepala. Omega juga merendahkan kolesterol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, mengawal masalah obesiti dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

OsteMatrix pula membantu meringankan stres. Ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang lena, memperbaiki jantung berdebar, depresi, mood swing dan sakit kepala.

Garlic atau bawang putih berupaya meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normal serta tahap kolesterol yang normal. Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 biji tablet garlic akan menurunkan tekanan darah yang tinggi sehingga 8 poin.

Saturday, 25 March 2017

Tips Didik Anak Berdikari

Salam Sejahtera..



Nak kata pandai didik anak tidak la tapi saya memang tegas dengan anak - anak. Sejak dari anak sulung lagi saya cuba latih. 

Disebabkan anak sulung dan anak kedua saya jaraknya tak jauh. Seawal 3 tahun saya dah mula latih diorang berdikari. 

Kalau pemakanan saya kawal diorang dari makan makanan yang tak berkhasiat. Selalu terangkan kenapa tidak boleh makan. Sekarang nie diorang dah mula berdikari dalam membuat keputusan apa yang boleh dimakan.

Itu bab pemilihan makanan dan ada banyak lagi aspek kita boleh terapkan untuk anak - anak kita lebih berdikari.

5 tips untuk anda bagaimana nak didik anak berdikari ketika kecil. Insya Allah pasti membantu.

1. Jaga kesihatan anak
Anak yang sihat mampu untuk mengikut bimbingan dan didikan ibu ayah. Jadi ibu ayah perlu menyediakan segala keperluan khasiat anak untuk membesar sihat dan cergas. Apabila anak sihat, mudahlah mereka belajar berdikari dengan bimbingan daripada ibu dan ayah.

2. Ajar anak berkeyakinan
Anak yang dibesarkan dengan persekitaran positif akan membesar sebagai kanak-kanak yang berkeyakinan tinggi. Sejak kecil galakkan anak membantu membuat kerja rumah. Biarpun pada awalnya tidak sempurna, berikan mereka pujian dan galakan.

Tugas-tugas mudah seperti mengemas katil, bilik, menyapu sampah dan sebagainya mampu meningkatkan keyakinan diri mereka seterusnya anak menjadi lebih berdikari.

3. Mudah bergaul
Salah satu ciri anak berdikari adalah kemampuannya  mudah bergaul dengan  kawan-kawan sebaya. Ia menunjukkan mereka mampu untuk berdikari  mencari kawan baru tanpa perlu ‘melekat’ dengan ibu ayah jika berada di tempat baru.

4. Kreatif
Anak kreatif bukan sekadar hebat melukis, mewarna dan menulis tetapi lebih luas daripada itu di mana dia mampu menyelesaikan sendiri masalah yang dihadapi tanpa bantuan orang lain.

Ia bukan sifat semula jadi sejak lahir tetapi boleh dipupuk dan diajar sendiri oleh ibu dan ayah bagaimana menjadi anak yang kreatif dan mampu berfikir cara menyelesaikan masalah yang dihadapi.

5. Berikan kebebasan
Kadangkala ibu dan ayah perlu memberi kebebasan kepada anak yang sedang membesar. Kebebasan bukan bermakna mencetuskan hura hara atau membiarkan anak tanpa pemantauan tetapi dalam bab membuat keputusan yang mudah.

Misalnya seperti memilih pakaian yang hendak dipakai, membuat pilihan menu makanan di restoran, membiarkan anak menguruskan keperluan dirinya. Secara tidak langsung ia menjadi salah satu cara mudah menggalakkan anak untuk lebih bertanggungjawab.

Biasanya anak yang berdikari mudah untuk mendapat kawan walaupun dia berada di tempat baru dan mereka akan membesar sebagai seorang yang berani cuba sesuatu yang baru serta tinggi keyakinan diri

Bak kata pepatah ..melentur buluh biar dari rebungnya.. 

Moga bermanfaat untuk semua..






Cara Wanita Bersedekah

Salam Sejahtera


Bagaimana wanita blh bersedekah, sedangkan mereka adalah surirumah dan mereka juga tidak punya gaji atau gaji tidak seberapa untuk disedekahkan?

Apabila kita sebagai wanita mendengar tentang keutamaan sedekah, kita merasa sedih dan berandaikan dgn berkata: "Bagaimana, sedang aku tak punya duit?" Walaupun demikian, kita wanita diperintahkan untuk bersedekah.

Rasulullah SAW  bersabda:

"Wahai setiap wanita, bersedekahlah, dan perbanyaklah istighfar, sebab aku melihat kalian sebagai majoriti penghuni neraka."

Dan sabda beliau itu menambah khuatir dan rasa takut pada diri kita. Dan solusinya?

Sebenarnya mudah, sesungguhnya kurnia dan kemurahan Allah Ta'ala begitu luas dan tiada henti.
Dia menjadikan sedekah bukan hanya pd harta shj. Namun, setiap pintu kebaikan adalah sedekah.

Berikut contoh-contohnya:

Sedekah itu beraneka ragam:

1. Setiap tasbih dan tahmid adalah sedekah.

2. Setiap takbir dan tahlil adalah sedekah.

3. Amar ma'ruf nahi munkar anda (menganjurkan yang baik dan mencegah yang buruk) adalah sedekah.

4. Bukalah WA, LINE, FB, BBM anda setiap hari, bersedekahlah dengan cara mengirim ucapan2 yang baik kepada semua yang anda kenal, dan setiap kalimat yang baik adalah sedekah.

5. Senyum anda kepada suami dan anak2 anda, serta kepada sesama kaum muslimat adalah sedekah.

6. Dua rakaat Dhuha menyamai 360 sedekah.

7. Tahanlah diri anda dari keinginan untuk berbuat buruk, itu pun sedekah.

8. Singkirkanlah setiap bentuk gangguan yang dapat mencelakakan orang dijalan, itupun sedekah.

9. Ucapkanlah salam kepada siapa saja yang anda temui, itupun sedekah.

10. Berilah makan kpd jiran atau sesiapa pun dengan makanan yang juga anda dan keluarga anda makan, itupun sedekah.

11. Berilah makan pada kucing, burung atau binatang lainnya atau manusia, itupun sedekah.

12. Muliakanlah tamu di rumah anda yang melebihi 3 hari, itupun sedekah.

13. Berusahalah menolong dan membantu orang lain, samada org Islam ataupun bkn Islam, itupun sedekah.

14. Tuntutlah ilmu agama, ajarkan dan sebarkan, baik dengan cara mendengar, membaca, atau menulis sesuai kemampuan anda, itupun sedekah.

15. Seteguk air yang anda berikan untuk orang yang haus adalah sedekah.

Milik Allah lah segala puji dan kurnia.

Kaedah Penting:

Lakukanlah secara ikhlas dan tanpa mengharapkan balasan dari siapapun...

Kaum kerabat lebih utama untuk mendapat kebaikan kita (kedua orang tuamu, suami, dan anak-anakmu). Mereka yang paling utama.... yang paling dekat, kemudian yang terdekat.

Perlu diingatkan bahawa;
"Sedekah itu menghapus dosa, sebagaimana air mematikan api".

Alhamdulillah..semoga bermanfaat untuk semua..


Thursday, 23 March 2017

Pengedar Shaklee Aktif Kawasan Paka Kerteh Dungun

Salam Sejahtera.



Semua dah sedia maklum sekarang permintaan Vitamin Shaklee sangat-sangat mendapat sambutan luar biasa. Sehinggakan setiap hari ada saja yang call dan whatsapp bertanyakan Vitamin Shaklee..

Alhamdulillah setakat hari nie semua yang berhajat dengan Vitamin dapat saya penuhi. Walaupun baru - baru nie banyak Vitamin yang out stock tapi tak lama..

Untuk makluman anda semua saya dan suami adalah pengedar aktif bagi kawasan Paka ,Dungun dan Kerteh. Kebanyakan bila order masuk bagi kawasan tetsebut saya COD terus untuk anda.

Alhamdulillah. Jika anda tercari- cari pengedar aktif Shaklee , usah risau kami sedia membantu memenuhi keperluaan kesihatan anda .Anda hanya perlu hubungi saya dan maklum vitamin apa yang anda perlukan. 

Apa yang mudahnya, anda tak perlu lagi nak memandu jauh untuk dapatkan vitamin. Insya Allah penghantaran kami lakukan mengikut keselesaan anda.


Bila anda membeli dengan kami . Jaminannya, kami akan beri harga yang terbaik dan jugak kosultansi pengambilan vitamin yang betul dan kami juga akan pantau pengambilan anda dari mula membeli sehingga anda berpuas hati dengan keberkesanan produk tersebut.



Disini saya pamerkan senarai stok yang saya ada setakat  nie . Boleh la anda membuat pilihan vitamin mana yang anda perlukan .



Esp Soy Protien
Meal Shake
Vitamin C
Vitamin E
B Complex
Gla Complex
Vitalea Multivitamin
Vitalea For Kids
Ostematrik
Herbalax
Garlic Complex
Alfalfa Complex
Lecithin
Cream Herbal
Peppermint Ginger Plus
Omega Guard
Basic H
Dish Wash


Bagi anda yang ingin mendapatkan vitamin untuk kesihatan .. Boleh la segera hubungi saya.. Insya Allah penghantaran terus ke rumah anda.




Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com


Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung engan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


COD sekitar Paka , Kerteh dan juga Dungun .Pos Laju untuk yang diluar kawasan dan seluruh negeri di Malaysia.


Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI


  
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan