CARA ORDER

INFO BERGUNA

Menu

Wednesday, 18 January 2017

Kolagan Dengan ESP Adakah Sama ?

Salam Sejahtera


Kolagan Dengan ESP Bukan Sama Je Ke? Daripada Asid Amino Juga kan

Sejak tahun 2012, memang saya dah start makan kolagen, tapi masa tu tak konsisten sangat sebab tak tahun apa kelebihan kolagen kepada badan. Sebab kolagen tu kan protein, jadi saya dah minum ESP Shaklee, jadi cukuplah sumber proteinnya kan?

Lepas tahu tak sama sebenarnya suplemen kolagen dengan minuman protein, akun la minum kolagen setiap hari.

Kolagen adalah protein yang istimewa berbanding minuman protein sebab kandungan & nisbah asid amino yang membina kolagen berbeza dengan protein lain. Asid amino yang membentuk kolagen ialah proline, glycine & hydroxyproline. Ketiga2nya diperlukan dalam kuantiti tertentu untuk membina kolagen.

Kita tahu juga ada bahagian- bahagian tertentu dalam badan kita yang tinggi kandungan kolagen, contohnya kulit, mata, rambut, kuku, sendi dan otot. Jadi, suplemen kolagen dia lebih spesifik membina bahagian- bahagian ni. Sedangkan minuman protein macam ESP membekalkan asid amino untuk keperluan seluruh badan. Dengan hormonnya, dengan protein yang mengangkut bahan- bahan & untuk pembinaan sel lain.

Pendek kata, kalau asid amino daripada ESP tu ibarat bata, kolagen ibarat simen yang melekatkannya. Fungsinya lebih spesifik. Kalau bata tu, mungkin buat dinding, lantai & sebagainya.

Kenapa kena ambil suplemen kolagen?

Badan kita memang buat kolagen sendiri, tapi bila umur dah masuk 30-an, penghasilan kolagen lebih rendah berbanding kerosakannya. Jadi kena tambah lah kolagen.

Suplemen kolagen lebih berkesan berbanding kolagen natural yang ada dalam makanan, contohnya kulit ayam. Kulit ayam mmg banyak kolagen, tapi disuntik2 antibiotiknya, hormon itu ini kita dinasihatkan elak makan kulit ayam. Lagipun, kolagen daripada sumber makanan ni susan dihadam & diserap.

Suplemen kolagen sudah diproses untuk memudahkan penyerapan tapi bergantung juga pada berat molekul. Semakin ringan, makin mudahlah diserap. Molekul ringan ni, ada pada kolagen powder Shaklee, sebab itulah sangat berkesan.

Secara kesimpulannya kedua - duanya penting untuk mengekalkan tahap kesihatan dan penjagaan kulit kita agar sentiasa sihat dan awet muda. Proses penuaaan akan lambat berlaku jika keperluan tubuh badan sentiasa kita penuhi .

Lepas nie boleh la dapatkan kolagen & Esp dan mula mengamalkannya secara kosisten . Insya Allah hasil yang dikehendaki mesti berpuas hati.


Untuk pembelian produk, anda boleh menghubungi saya seperti berikut:


Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com

Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung engan saya berkenaan dengan produk.


Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


COD sekitar Bandar Tenggara, Johor dan Kerteh, Paka dan Dungun Terengganu. Pos Laju seluruh Malaysia.

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI






Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan



Reactions:

0 comments:

Post a comment