CARA ORDER

INFO BERGUNA

Menu

Thursday, 15 December 2016

Bila Hb Mula Merundum Puncanya Kafien

Salam Sejahtera
Gara-gara terlajak minum kopi banyak sangat time balik kampung baru nie... Kesannya HB ku menjunam turun mendadak...

Kes checkup malam tadi nie. Confident ja rasa sebab layan syok tengok baby dalam perut sihat.  Bila doktor bagi taw ada penurunan terus terbayang rutin makan kat kampung baru-baru nie.

Tahu dah kalau pengambilan kafien berlebihan akan menjejaskan HB semasa hamil.  Tapi tetap nak minum jugak kopi.Sekarang baru nak menyesal..

Walaupun tak banyak tapi bimbang la jugak..  HB bila rendah kesannya waktu bersalin nanti la..lepas tu untuk baby dalam perut yang sentiasa perlukan oksigen. Sel darah merah lambat terbentuk takut ada masalah pada perkembangan baby.

Kalau ikut saya memang malas nak pegi cari. Nak mudah yang ada depan mata saja. Apa lagi terbayang Vitalea Multivitamin


Nie la Vitamin rutin saya sepanjang hamil..  HB cepat naik , badan sikit pun tak letih. Setiap hari mesti ambil 2 biji. 

Tapi dek kerana pemgambilan kafien berlebihan penurunan HB semasa hamil akan cepat berlaku. Kafien boleh musnahkan nutrisi dalam vitamin yang diambil oleh tubuh.

Kandungan Vitalia Multivitmin sangat lengkap sebab terdapat 28 jenis vitamin dalamnya. Insya Allah jika kosisten pengambilan bukan sahaja HB cantik sepanjang kehamilan. Tapi tahap kesihatan untuk jangka masa panjang pun akan lebih baik.

Peringatan untuk diri sendiri. Lepas nie hentikan minum kopi & sebarang minuman berkafien sampai habis tempoh bersalin.  Ikhtiar naikan HB bagi cantik semula.


Reactions:

0 comments:

Post a comment