Tuesday, 11 October 2016

Omega Guard Hilangkan Bintik Kolesterol

Salam Sejahtera.. 




Bintik kolesterol??  Apa tu??.  Sejak saya kenal Shaklee baru la tahu apa tu bintik kolesterol. Pada bahagian mata selalunya kita akan lihat .






Omega Guard Hilangkan Bintik Kolesterol


Baru-baru nie tengah latih budak. Tiba-tiba ada murid tegur..  Cikgu.. Cuba tengok mata saya. Cuba teka apa dia??..  Main teka2 pulak dia.. Itu namanya bintik kolesterol..terus cakap kat dia.. Kolesterol dalam badan awak banyak nie.  Baru sekolah rendah tu.

Bintik kolestrol dikenali juga dengan Xanthomas. Ia adalah lebihan lemak yang terbina di bawah kulit. Sesiapa sahaja mempunyai peratusan untuk mempunyai bintik kolestrol ini, Tetapi kebiasaannya terjadi kepada orang tua dan mereka yang mempunyai tahap kolestrol darah yang tinggi. Bintikmkolestrol ini, muncul di pelbagai tempat di tubuh anda seperti siku, lutut, tangan, muka, sendi, tendon dan punggung.

Cara Mengatasi Omega Guard

1]  Elak Makanan Berlemak dan Berminyak

Kolestrol berpunca dari makanan yang anda makan setiap hari. Jadi untuk mengurangkan kadar kolestrol, anda kena mengurangkan pengambilan makanan berlemak dan berminyak seperti masak lemak, bahan gorengan seperti kentang goreng dan sebagainya.


2]  Jangan Mengamalkan Makanan Bergoreng dan Bertumis

Cuba didik diri anda supaya kurang sedikit demi sedikit mengambil makanan bergoreng dan bertumis. Anda boleh mengambil makanan dari rebusan dan bakar. Pada masa kini, terdaoat pelbagai variasi menu dari rebusan dan bakar seperti ikan masak stim dan sebagainya.


3]  Dilarang untuk Menggunakan Minyak Gorengan Berulang

Jika anda menggunakan minyak gorengan secara berulang, minyak tersebut akan lagi tinggi kadar kolestrolnya.


4]  Gunakan Minyak Yang Sihat

Maksud minyak yag sihat ialah minyak yang rendah kadar lemaknya. Kalau minyak di pasaran yang berkaitan macam minyak Naturel, minyak Jagung dan Minyak Zaitun. Tetapi minyak ni agak mahal sedikit. Tetapi untuk kesihatan apa salahnya kan..


5]  Kurang Makan Daging Merah

Kenapa kena kurangan makan daging? Kerana di dalam daging merah akan bersama dengan lemak. So, anda kena lebihkan makan ikan. Makanlah banyak mana pun ikan, tak da masalah.


6]  Makan Makanan Berserat Tinggi

Apabila anda mengambil makanan yang berserat tinggi, ia akan dapat mengurangkan kolestrol. Sayur-sayuran dan buah-buahan adalah sumber serat yang baik. Anda juga boleh mengambil produk high fiber yang banyak di pasaran.


7]  Bersenam

Bersenam adalah perkara yang sangat penting untuk turunkan kadar kolestrol. Semua lemak yang masuk ke dalam badan, hendaklah dibakar supaya tak tersimpan di dalam badan. Bersenam tidak semestinya pergi ke gym, cukuplah sekadar membuat sit-up,lompat bintang dan sebagainya. Ianya boleh dilakukan walaupun di dalam rumah.


Kawal Kolestrol Dengan Omega Guard


Omega Guard

Pengambilan asid lemak Omega-3 seperti DHA dan AHA dapat mengurangkan kadar kolestrol dan mengurangkan risiko penyakit jantung. Ianya dapat mengurangkan risiko anda untuk mati mengejut akibat sakit jantung.

Asid lemak Omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular disamping memelihara tekanan darah dan paras triglisryde yang normal.


Garlic Complex

Membantu mengekalkan paras kolestrol dan tekanan darah yang normal
Menggalakkan kesihatan kardiovaskular
Menurunkan Kolestrol, LDL, Trisliserid dan kelikatan darah, mengurangkan blood clot, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok.


Lecithin

Pemecah lemak dan Kolestrol
Lecithin bertindak sebagai pembersih salur darah.
Membantu mengemulsi lemak dan kolestrol di dalam tubuh.
Menghalang tekanan darah tinggi kerana menggalakkan peredaran darah.



Energy Soy Protien [ESP]

Mempunyai Indeks lisemik yang rendah iaitu 39
Membantu mengekalkan paras gula dalam darah yang optimum.
Protien dari ESP membantu membina dan memperbaiki tisu badan.
Mengandungi 14g protirn soya dalam setiap hidangan untuk menyihatkan jantung.



Testimoni Omega hilangkan bintik kolesterol




Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Hana Binti Kasim

♥ sms/whatsApp: 019-5434395


♥ Email : hanabard105@gmail.com


Pengedar Shaklee Anda..

Sedia berCOD bagi yang berdekatan. Penghantaran terus bagi mereka yang area 
Terengganu: Dungun , Paka., Kertih

Johor :Bandar Tenggara & Kulai






Reactions:

0 comments:

Post a Comment