Friday, 28 October 2016

Gla Bukan Sahaja Untuk Wanita

Salam Sejahtera...




Ramai yang menyangka bahawa Gla hanyalah untuk wanita sahaja.  Kalau kita tengok golongan wanita sahaja peminatnya..  

Tapi pernah jugak saya suggestkan Gla untuk pesakit lelaki yang mengalami kencing manis. Alhamdulillah mendapat respon positif selepas mengamalkannya. 

Sebenarnya supplimen Gla nie mengandungi asid linoleik yang sama penting seperti asid amino yang tidak boleh dihasilkan sendiri oleh tubuh badan manusia.Ianya hanya boleh diperolehi dari makanan.

Antara kebaikan lain Gla nie bukan hanya dikhas untuk wanita sahaja adalah memperbaiki ptostatomegaly iaitu masalah prostat yang kebiasaanya dialami oleh golongan lelaki.Selain itu juga boleh membantu masalah kencing kerap. 

Gla juga boleh diamalkan sebagai menentang kanser kerana Gla adalah antioktida yang boleh tingkatkan sistem imun tubuh dan bantu menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser. 

Apa lagi yang boleh dikatakan Gla bukan hanya untuk wanita saja ya??? 


Hah hampir terlupa..penyakit yang paling popular di Malaysia apa lagi.. Kencing manis , tekanan darah tinggi yang kaum lelaki pon ada menghadapinya..  Jangan kita tak tahu pulak.. 

Kalau untuk kencing manis Gla bantu halang dari komplikasi yang teruk. Membantu merendahkan paras gula dalam darah. Juga bantu meringankan kebas dan kesakitan akibat oleh gula dalam darah yang tinggi. 

Bagi yang tekanan darah tinggi pulak Gla bantu menghalang pembekuan darah,  meransang peredaran darah, mengembangkan salur darah dan juga untuk mengelak masalah jantung seperti arteriosklerisis dan myocardial infarction. 

Kenapa saya katakan Gla bukan hanya untuk wanita sahaja sebab setiap kapsul Gla mengandungi lebih 300mg Gla yang mana, ianya adalah sumber terbaik omega 6 .

 Ianya digabungkan dengan minyak bunga matahari dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. 

Kesegaran dan kestabilannya terpelihara oleh Shakleeguard,  antioksidan semulajadi yang di patenkan dan terbukti secara klinikal dimana mampu menyerap dan mengadun kedalam sel dan tisu. 


Untuk pembelian produk, anda boleh menghubungi saya seperti berikut:

Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com

Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung engan saya berkenaan dengan produk.

Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


COD sekitar Bandar Tenggara, Johor dan Kerteh, Paka dan Dungun Terengganu. Pos Laju seluruh Malaysia.

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI





Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan



Wednesday, 26 October 2016

10 Tips Buat Bisness Dengan Betul

Salam Sejahtera.. 

Sekarang nie kalau kita lihat ramai orang berlumba- lumba untuk ceburi bidang bisnes.  Ada yang sanggup berhenti kerja tetap untuk fulltime dengan bisnes. 

Paling ketara nampak sekali pada bidang jualan produk la.  Ramai yang lebih kepada berniaga produk.  Termasuk la yang berkata2 nie.  Pun sukakan perniagaan jugak .Sebabnya 9/10 rezeki datangnya dari berniaga. 

Dari zaman Rasulullah lagi pun dah mengamalkan berniaga.  Tak harian la sekarang dah ibaratkan cendawan tumbuh selepas hujan. 

Tapi dalam keseronokan berbisness melalui perniagaan sama ada online @offline, jangan lupa untuk berbisnes dengan cara yang betul. 

Ok..Disini saya nak berkongsi sedikit ilmu untuk kita sama amalkan dalam menjalankan perniagaan kita.  Sedikit tips iaitu :


10 perkara yang anda patut tahu untuk layak buat bisnes dengan betul


1.Anda patut belajar menjual dulu sebelum belajar buat iklan

Tak guna pandai klik klik butang sana sini untuk buat iklan tapi tak pandai menjual. Apa benda nak letak kat iklan kalau menjual pun tak tahu? Iklan kita guna untuk kembangkan jualan. Dah nampak pattern jualan, baru boleh guna iklan untuk kembangkan.

2.Anda patut tahu dan faham apa masalah pelanggan yang mereka mahu selesaikan

Manusia tak membeli saja-saja. Kita membeli untuk selesaikan masalah kita.

Lagi besar masalah, lagi besar kemahuan kita untuk beli. Lagi besar masalah, lagi banyak duit kita sanggup keluar untuk selesaikan masalah itu.



Lagi pandai anda korek masalah pelanggan, lagi mudah untuk anda buat jualan dengan harga lebih tinggi. Lagi pandai anda korek masalah, lagi anda tak payah takut dengan persaingan.



3.Anda patut kenal siapa pelanggan anda

Kalau tak kenal, bagaimana untuk target mereka?


4.Anda patut pilih siapa jadi pelanggan anda, siapa yang bukan pelanggan anda.


Bukan semua orang boleh jadi pelanggan kita. Kalau anda target SEMUA orang, percayalah… SEORANG pun anda takkan dapat!




5.Anda patut tahu di mana untuk dapatkan bekalan prospek yang berterusan.

Bisnes bukan bisnes kalau sekadar dapat pelanggan sekali dua. Kita mesti mahu dapat pelanggan berterusan. Kalau anda sendiri tak pandai cari di mana pelanggan melepak, bagaimana untuk dapat pelanggan berterusan?



6.Anda patut tahu bagaimana untuk buat prospek datang kepada anda.

Tak cukup tahu prospek di mana, anda perlu buat prospek datang kepada anda. Tidak perlu anda susah payah cari. Prospek yang datang mestilah yang targeted dan memenuhi kriteria kelayakan untuk jadi pelanggan anda.



7.Anda patut tahu bagaimana untuk buat closing sales & yakinkan pelanggan untuk beli.

Anda mesti beri tawaran yang buatkan mereka sanggup untuk keluarkan duit dan beli produk yang anda jual.


8 .Anda patut tahu bagaimana untuk beri servis terbaik kepada pelanggan.

Pelanggan sekarang sudah banyak pilihan. Tidak cukup lagi sekadar buat mereka puas hati. Anda patut beri lebih supaya mereka gembira dan tidak lupa pada bisnes anda


9.Anda patut tahu bagaimana untuk tingkatkan nilai pelanggan

Sudah dapat seorang pelanggan, anda mesti pandai cari lagi apa yang pelanggan perlu dan beri kepada mereka. Daripada beli satu, buat mereka beli banyak. Daripada beli sekali, buat mereka beli berkali-kali. Baru berbaloi usaha anda mendapatkan pelanggan.



10.Anda patut tahu bagaimana untuk dapatkan referral daripada pelanggan

Buat pelanggan suka dengan servis anda dan minta mereka bawa kawan-kawan mereka sekali! Daripada seorang pelanggan, beranakkan jadi banyak pelanggan.




Untuk sebarang pertanyaan berkaitan peluang bisness Shaklee, anda boleh menghubungi saya seperti berikut:

Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com

Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung dengan saya berkenaan dengan bisness Shaklee.

Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe



Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI

Monday, 24 October 2016

" Prosante" Untuk Rambut Sihat Dan Menawan

Salam Sejahtera



Sebagaimana kita memotong dan mendandan rambut kita sebenarnya mencerminkan mood kita,  aktiviti dan sentiasa berevolusi tentang diri kita.

Lelaki seperti juga wanita mengalami kerosakan rambut.  Manakala, 50% dari lelaki akan mengalami masalah berkaitan penipisan rambut dalam hidup mereka. 40% wanita juga akan mengalami tanda ketara masalah berkaitab penipisan rambut pada umur 35 tahun.



Kebanyakan dari kita mengabaikan kesihatan rambut dan juga kesihatan yang lain. Jangan tunggu rambut bermasalah baru kita ingin mencari penawarnya. Sepatutnya penjagaan rambut perlulah dititikberatkan sejak usia muda lagi agar tidak timbul masalah rambut dikemudian hari. Kecuali mereka yang menghadapi masalah rambut disebabkan genetik memang tidak boleh dikawal.


Set Penjagaan Rambut Shaklee iaitu ProSante mampu memberikan penyelesaian kepada masalah rambut seperti keguguran dan kelemumur.

Dalam tempoh masa setengah abad Shaklee telah menerajui dunia saintifik dalam memahami bagaimana untuk menyuburkan tubuh dan kulit. 

Shaklee bukan sahaja menghasilkan suplemen untuk kesihatan dalaman dan luaran, dengan kepakaran yang ada Shaklee telah berjaya mengeluarkan produk penjagaan rambut dengan pendekatan eksklusif dan semulajadi.

Berdasarkan ujian klinikal yang dijalankan produk penjagaan rambut ProSante Shaklee secara semulajadi telah membantu mengurangkan kehilangan rambut sewaktu bersikat, meningkatkan ketebalan dan mengurangakn kerosakan untuk semua jenis rambut.

Penggunaan ProSante tidak mengeringkan dan menyebabkan rambut gugur. Ia membantu mengekalkan kelembapan dan melawan kerosakkan. Hasilnya anda akan mendapat rambut yang menawan, berseri dan yang paling penting rambut anda sihat.








Testimoni Set Prosante Shaklee







Untuk pembelian produk, anda boleh menghubungi saya seperti berikut:

Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com

Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung engan saya berkenaan dengan produk.

Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


COD sekitar Bandar Tenggara, Johor dan Kerteh, Paka dan Dungun Terengganu. Pos Laju seluruh Malaysia.

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI




Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan





Kelebihan Set Skin Care Shaklee

Salam Sejahtera... 


Pagi semalam sebelum masuk kelas,  sempat bercerita dengan akak nie.  Kawan dia pada mulanya kulit wajah ok.  Tak bermasalah tetapi sejak mengamalkan sejenis kolagen semua berubah. 

Seingat dia ada makan makanan laut.  Rupa - rupanya produk tersebut alah kepada makanan macam tu.  

Kulit wajah terus mengalami keradangan yang teruk.  Sehinggakan dia terpaksa stop terus mengamalkannya. 

Akak nie pon bertanya la kepada saya suppliment apa yang sesuai untuk merawat masalah kulit kawannya itu

Apabila dapat permasalahan begini saya akan mintak tengok dulu keadaan kulitnya sekarang sebelum sebarang cadangan produk dilakukan. Supaya tidak berlaku lagi banyak kerandangan kulit

Selalunya jika ada custemer yang ada masalah kulit sama ada teruk @tidak saya akan cadangankan Set Skincare Shaklee nie.  Iaitu vitamin yang basic untuk penjagaan kulit. 

Ok jom kita lihat apa supplemen yang basic tu dan kebaikannya untuk kulit


Set Skincare Shaklee - suplement untuk kulit yang terbaek dan selamat yang pernah saya consume. Kesan yang sangat baik dan juga menjadi pilihan customers saya.

✾ B COMPLEX ✾

✏ menghalang daripada stress
✏ membantu peredaran darah agar wajah tidak kelihatan pucat
✏ menaikkan seri muka
✏ menghilangkan kelesuan
✏ perbaiki mood agar sentiasa happy

✾ VITAMIN C ✾

✏ membentuk kolagen
✏ mencantikkan dan muluskan kulit
✏ menganjalkan kulit
✏ mampu pulihkan wajah dari sunburn
✏ mencerahkan kulit
✏ memperbaiki wajah kusam
✏ pulihkan kulit wajah yang kasar

✾ VITAMIN E ✾

✏ melembabkan kulit
✏ menghilangkan kesan jerawat & jeragat
✏ anti oksidan
✏ anti penuaan
✏ manghalang jerawat dari datang kembali
✏ memberikan tona wajah sekata
✏mengurangkan kedut dan garis halus

✾ ESP✾

Protein merupakan asas dalam pembinaa kulit/  sel baru. kulit kusam berpunca daripada sel mati yang tak digantikan dengan sel yang sihat. Pengambilan protein boleh membantu pembinaan sel yang sihat dan memberikan kulit wajah  berseri.

✏ kulit yang cantik, halus, gebu dan berseri
✏ menghilangkan jeragat serta jerawat dan
     parut dimuka dan badan
✏ menganjalkan kulit, payudara dan punggung
✏ memberi tenaga yang berpanjangan kpd badan
✏ memberi rasa cpt kenyang utk penurunan berat    badan


Testimoni Set Skincare Shaklee








Untuk lebih keberkesanan dalam merawat semula kulit yang bermasalah . Jadual pengambilan dan kosultansi sepanjang pengambilan tersangat la penting. 

Kepada anda yang membeli melalui saya anda akan dapat kosultansi percuma . Saya akan cuba bantu memulihkan semula kulit wajah anda yang bermasalah. 
Insya Allah jika anda kositen pengambilan . Hasinya akan cepat.



Untuk pembelian produk, anda boleh menghubungi saya seperti berikut:

Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com

Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung engan saya berkenaan dengan produk.

Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


COD sekitar Bandar Tenggara, Johor dan Kerteh, Paka dan Dungun Terengganu. Pos Laju seluruh Malaysia.

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI




Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan




Saturday, 22 October 2016

8 Tips Ibu Mengandung

Salam Sejahtera



Berita tentang kehamilan merupakan sesuatu yang paling menggembirakan buat pasangan yang sudah berkahwin dan menginginkan cahaya mata. Banyak perkara yang bakal berubah sejak anda tahu bahawa diri anda sedang hamil.


Perubahan hormon akan berlaku begitu juga dengan tingkah laku ibu hamil. Pola pemakanan ibu yang sedang hamil juga berkemungkinan berubah dari hari ke hari. Acapkali ibu mengandung kali pertama, agak kelam-kabut kerana tidak tahu apa yang perlu dilakukan.Kepada yang sedang hamil, tahniah diucapkan! Anda dan bayi yang dikandung akan meneroka alam baru sehingga tibanya saat kelahiran.

Anda bakal bergelar seorang ibu! Pelajari tips ibu mengandung ini bersama-sama.Tahukah anda apa yang perlu dilakukan setelah mengetahui bahawa diri anda hamil?Setelah memastikan ujian air kencing positif, semak tarikh akhir menstruasi anda. 

Ini adalah untuk memudahkan anda dan pakar kesihatan untuk mengetahui usia kandungan dan menentukan tarikh jangkaan bersalin. Berikut dikongsikan beberapa perkara yang harus anda lakukan selepas mengetahui diri anda hamil.Panjatkan rasa terima kasih pada Allah

1. Bersyukur

Pertama sekali panjatkanlah kesyukuran kepada Yang Maha Berkuasa di atas pemberian yang tidak ternilai. Buatlah solat hajat dan rajin-rajinkanlah berdoa semoga dipermudahkan segalanya sepanjang tempoh hamil sehingga selepas kelahiran. Berdoalah juga agar ibu dan bayi dijauhi dari penyakit berbahaya. Semoga proses bersalin kelak juga dipermudahkan. Sentiasalah berzikir agar didengari oleh si kecil di dalam rahim ibu.Solat berjemaah bersama suami dan berdoa akan kesejahteraan bayi dalam perut.Inilah yang selalu orang panggil, Buku Merah!

2. Membuat buku rekod kesihatan

Pergilah ke klinik terdekat dan maklumkan kepada mereka bahawa anda hamil. Anda akan membawa pulang sebuah buku rekod yang tertera butir-butir diri anda dan suami serta keputusan ujian pemeriksaan antenatal. Anda akan diminta untuk memaklumkan segala maklumat kesihatan anda serta latarbelakang kesihatan keluarga anda.Perkara ini sangat penting kerana ia akan mempengaruhi pemeriksaan antenatal anda. Ujian air kencing serta ujian darah akan dibuat semasa pemeriksaan antenatal. Tarikh temujanji akan diberikan untuk pemeriksaan seterusnya.Makan vitamin tambahan untuk beri zat pada bayi

3.Mengambilmakanan tambahan (supplement)

Ibu hamil digalakkan untuk mengambil makanan tambahan yang sesuai untuk ibu hamil. Pihak klinik biasanya akan memberi vitamin seperti folic asid dan obimin untuk pengambilan ibu hamil setiap hari. Namun begitu, ibu hamil juga boleh membeli makanan tambahan yang lain untuk dimakan. Ini adalah kerana kemungkinan pola pemakanan harian ibu hamil tidak mengandungi khasiat yang cukup untuk perkembangan bayi di dalam kandungan. Pelbagai jenama makanan tambahan yang terdapat di pasaran kini. Tapi awas! Dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu ya.Dapatkan nasihat doktor dulu sebelum makan apa-apa ubat

4. Berhenti mengambil ubat

Jika anda sedang mengambil ubat-ubatan kerana menghidapi penyakit tertentu, maklumkan kepada doktor bahawa anda hamil agar anda diberi ubat alternatif yang selamat untuk kandungan anda. Pastikan mendapat kebenaran dan nasihat doktor sebelum meneruskan pengambilan sebarang ubat-ubatan. Perlu diingat bahawa sesetengah ubat bole memudaratkan kandungan.Bincanglah dengan doktor anda.Patahkan rokok suami, minta dia janji berhenti merokok untuk ‘baby’. Boleh?

5. Jangan sesekali merokok.

Merokok telah terbukti boleh menyebabkan keguguran dan bayi mati selepas dilahirkan atau mati mengejut. Nikotin yang terdapat di dalam rokok boleh membahayakan nyawa bayi yang dikandung. Amalkan gaya hidup sihat. Carilah hobi yang bermanfaat sebagai melupakan tabiat merokok. Sayangilah bayi di dalam kandungan anda.Ini bukan untuk isteri sahaja. Suami yang merokok, lebih wajar kalau meninggalkan tabiat buruk ini untuk kesihatan dan keselematan bayi.Katakan tidak pada makanan ‘fast food’

6. Pemakanan yang sihat

Amalkan pemakanan dan gaya hidup sihat. Jauhi dari mengambil minuman beralkohol. Elakkan makan makanan ringan. Minuman alcohol dan makanan ringan boleh menganggu pertumbuhan janin di dalam kandungan. Tidak lupa juga kepada makanan segera. Hindarilah buat sementara waktu atau lebih baik jika tidak mengambilnya terus.Ibu hamil perlu berfikiran positif, menjauhi stress dan bersenam selama 20 minit sehari untuk mendapatkan kesihatan yang maksimum. Contoh senaman yang boleh dilakukan ialah berjalan atau berenang.Mengidam, mengidam juga. Usah makan yang tidak-tidak.

7. Kawal berat badan

Cuba kawal atau jaga berat badan anda ketika hamil. Akan tetai, jangan berdiet kerana pada waktu ini badan anda sangat memerlukan nutrient yang secukupnya. Berat badan yang berlebihan boleh diatasi dengan mengambil makanan dalam jumlah yang sedikit tetapi kerap. Jika ada alat penimbang di rumah, timbanglah setiap hari untuk memantau kenaikan berat badan anda.Cari pembantu hujung minggu kalau ada

8. Elakkan kerja berat

Ibu hamil mesti mengelakkan daripada melakukan kerja-kerja berat seperti mengangkat kotak berat, menyusun perabot, memberus lantai dan sebagainya.

Walaubagaimanapun, jangan pula memanjakan diri kerana pergerakan yang ringan dan berterusan diperlukan oleh badan anda bagi memudahkan otot-otot melalui proses kelahiran kelak. Buatlah kerja rumah yang ringan seperti menyapu, mencuci pinggan, dan mengelap meja. Ibu hamil juga diingatkan supaya tidak berdiri terlalu lama

Kesimpulan
Demikian antara perkara yang perlu dititikberatkan ketika hamil. Penjagaan diri dan kesihatan yang baik adalah sangat dituntut dalam islam. Jadilah ibu hamil yang sihat dan cergas. Ibu hamil harus bersedia menghadapi hari-hari mendatang. Pengalaman yang dilalui semasa hamil tidak selalunya indah.

 Ibu hamil bakal melalui pelbagai cabaran, perasaan yang bercampur aduk, keliru, suspen, teruja, adakalanya murung, sensitive, dan sebagainya.Suami perlu sentiasa ada di sisi ibu hamil dan memberi sokongan kepadanya.

Membawa kandungan selama 9 bulan 10 hari bukan sesuatu yang mudah. Bakal ibu tidak harus terlalu mengikut perasaan ketika hamil kerana ia akan mempengaruhi anak yang bakal lahir. Pengabaian semasa kehamilan akan berisiko terhadap ibu dan bayi.Mintalah bantuan suami anda sekiranya perlu. Jangan memendam perasaan. Para suami juga perlu memahami akan perubahan hormon yang berlaku terhadap isteri mereka agar tidak berlaku salah faham. Berfikiran positiflah sentiasa wahai para ibu hamil dan bertenang dalam apa jua keadaan. Nescaya anak yang bakal lahir itu menjadi seorang yang penyabar, pintar dan soleh. Apa yang penting, cuba praktis amalan ibu mengandung menurut Islam.In Shaa Allah.

Alahan Kulit Semasa Hamil

Salam Sejahtera.. 





Apabila kita hamil perubahan hormon pun berubah.  Bukan setakat perubahan dalaman sahaja yang beubah malah struktur kulit pon turut sama berubah.


Ini saya fokuskan mengenai diri saya yang sedang hamil 3 bulan nie.. Walaupun alahan awal kehamilan saya tak mengalaminya tapi masalah lain pulak yang datang.. Iaitu alahan pada kulit.

Apabila dikatakan mengalami alahan kulit ini bermakna kulit sedang mengalami keradangan. Muka akan mula ditumbuhi jerawat-jerawat yang menyakitkan. Kulit badan mula kegatalan dan boleh kita lihat struktur pada kulit pun berubah.

Tak pernah lagi la saya alami macam nie semasa kehamilan dulu. Tapi yang nie memang tak disangka - sangka. Bila dah kulit mula alami keradangan. Ketidakselesaan pun berlaku la.  Suami dah mula tegur...kawan - kawan pun dah mula bertanya..

So kena terima hakikat la memang dah namanya alahan semasa hamil. Bersabar jela..tapi saya memang tak biarkan camtu sahaja. Kulit bila dah alami keradangan akan terus merebak kalau tak di rawat cepat.


Apa Vitamin yang paling sesuai untuk masalah alahan kulit semasa hamil


1.Omega Guard

2. Vitamih C
3. Vitalea Multivitamin
4. B Complex
5. Esp
6. Cream  Herbal

Kalau tengok pada senarai macam Set Kehamilan  Shaklee ja.  Ya memang itu la jawapannya.  Saya sambung kosisten ambil setiap hari..  Banyakkan minum air kosong.. 


Alhamdulillah..  Keradangan kulit makin kurang dengan pengambilan Omega  Guard 2 biji setiap hari. Kesakitan pada kulit pun dah makin reda. Jerawat yang asyik nak keluar pun dah makin kurang.


Kalau sebelum nie jerawat naik mesti tinggalkan parut hitam. Tapi sejak saya kosisten Esp dengan Vitamin C.  Parut yang hitam tu dah makin pudar.. Insya Allah akan hilang sepenuhnya.



Cadangan untuk anda sedang mengalami alahan semasa hamil sama macam saya. Boleh la mencuba vitamin yang saya maksudkan. ..Insya Allah kita berikhtiar . 


Untuk pembelian produk, anda boleh menghubungi saya seperti berikut:

Call / Whatsapp : 019-5434395
Email : hanabard105@gmail.com

Add Fb saya : Hana Deqna untuk chatting secara langsung engan saya berkenaan dengan produk.

Klik Like di FanPage saya : Hanna Vita's Shoppe

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.


COD sekitar Bandar Tenggara, Johor dan Kerteh, Paka dan Dungun Terengganu. Pos Laju seluruh Malaysia.

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DI SINI




Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan





Wednesday, 19 October 2016

Apa Itu Keradangan " Inflammation"??

Salam Sejahtera.. 

KERADANGAN "Inflammation"

Keradangan adalah satu bentuk tindak balas badan untuk memulih, seringkali berbahaya pada kesihatan. Keradangan kronik menyebabkan serangan jantung, strok, artritis reumatoid (sakit sendi), demensia, kolesterol tinggi, penyakit kulit dan juga kanser.

Tekanan hidup yang tinggi, diet tidak sihat yang kekurangan vitamin dan mineral, tidak meminum air bersih yang mencukupi, kurang tidur, pencemaran alam sekitar, kesemuanya menyumbang kepada semua tahap keradangan kronik yang selalunya tidak dapat dikesan selama bertahun-tahun sehingga penyakit akhirnya muncul.

APAKAH JENIS MAKANAN YANG MERUPAKAN PUNCA KERADANGAN?


Diet moden kita adalah punca keadaan keradangan:

1) LEMAK TIDAK SIHAT menggalakkan keradangan. Kebanyakan orang memakan diet Barat yang kaya dengan makanan diproses or makanan segera dan juga memakan asid lemak Omega-6 yang berlebihan (didapati dalam minyak jagung, minyak bunga matahari dan minyak kacang). Ini menyebabkan ketidakseimbangan antara Omega-3 dan Omega-6 yang menggalakkan keradangan.

2) KARBOHIDRAT DITAPIS juga menyebabkan keradangan. Tepung yang ditapis, gula dan makanan yang mempunyai Indeks Glisemik yang tinggi memburukkan lagi keadaan keradangan. Makanan tersebut meningkatkan tahap insulin dan glukosa, yang juga meningkatkan tahap keradangan.

3) LEMAK TRANS juga menyebabkan keradangan. Biskut, kek, mentega kacang, marjerin, dan kebanyakan makanan diproses menggunakan minyak sayuran terhidrogenasi atau minyak separa terhidrogenasi (lemak trans) yang juga menyebabkan keradangan.

4) SENSITIVITI (ALERGI) MAKANAN juga menyumbang kepada keradangan. Dalam sesetengah orang, makanan tertentu mencetuskan sistem imun yang mewujudkan keadaan keradangan pada seluruh badan. Pencetus yang paling umum adalah gandum, bahan tenusu, produk soya dan sitrus.

SUPLEMEN YANG BOLEH MEMBANTU MENGURANGKAN KERADANGAN; 


1. ASID LEMAK OMEGA-3

Paling banyak ditemui dalam minyak ikan, asid lemak omega-3 mengandungi kedua-dua DHA (dokosaheksanoik) dan EPA (eikosapentanoik) yang membantu mengurangkan tahap trigliserida dan mengurangkan risiko penyakit jantung, serangan jantung, ritma jantung tidak teratur dan mengurangkan tahap tekanan darah. 

Ambil perhatian bahawa asid lemak Omega-6 yang berlebihan, yang ditemui dalam minyak jagung dan minyak bunga matahari boleh menyebabkan keradangan. Ringkasnya, Omega-3 menentang keradangan sementara Omega-6 menyebabkan keradangan.





Anda boleh menghubungi saya seperti berikut:

Call / Whatsupp: 019-5434395

Email: hanabard105@gmail.com

Add Fb saya: Hanadeqna untuk chatting secara langsung dengan saya

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

COD Sekitar Dungun, Paka, Kerteh Pos Laju Seluruh Malaysia

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.




Tuesday, 18 October 2016

Pengedar Shaklee Aktif Terengganu - Ready Stok

Salam Sejahtera

Anda sedang mencari Pengedar Shaklee Terengganu yang aktif berhampiran dengan anda? Sekarang tak perlu risau lagi. 

Tak perlu susah hati dan meredah jalan perjalanan . Anda boleh terus menghubungi saya untuk mendapatkan barangan Shaklee dengan segera secara COD (Cash On Delivery).

Untuk makluman anda kawasan yang saya COD adalah sekitar Dungun,  Paka,  Kerteh. Kalau untuk yang luar kawasan boleh tapi tengok kesesuaian masa penghantaran tersebut.  Selalunya untuk luar kawasan lebih mudah melalui pos laju.

Anda hanya perlu menghubungi saya Hana Kasim 019-5434395 (Call atau WhatsApp) terlebih dahulu untuk saya pastikan barangan yang anda kehendaki ada dalam simpanan saya. Lepas tu kita akan set appointment untuk berjumpa dan membuat penghantaran terus secara COD.

Kalau Nak Jadi Ahli Shaklee Macam Mana?


Ingin mendaftar sebagai ahli Shaklee? Ehh boleh je. Kenapa pula tak boleh? 🙂

Anda boleh mendaftar ahli dengan menggunakan nombor ID Shaklee saya (saya sebagai penaja)

NoID : 891347
Nama :Hana Binti Kasim
NoHP : 019-5434395

Anda hanya perlu mengisi borang keahlian Shaklee untuk mendaftaran di mana2 branch Shaklee atau anda boleh terus menghubungi saya untuk proses pendaftaran secara online. Tu lebih mudah kan?


Anda berminat untuk menjadi Pengedar Shaklee?


Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Jom sertai kami bersama Shaklee. Anda boleh menjadi salah seorang “cawangan” Shaklee di tempat anda.

Berita Baik Untuk Anda!!!


Bulan nie ada tawaran menarik ...

1.Setiap pendaftaran keahlian dan buat pembelian 100uv anda layak mendapat sebotol Lecithin.

2.Setiap pembelian 200 UV anda layak untuk keahlian percuma dan layak mendapat sebotol Alfalfa Complex. 


Anda boleh menghubungi saya seperti berikut:

Call / Whatsupp: 019-5434395

Email: hanabard105@gmail.com

Add Fb saya: Hanadeqna untuk chatting secara langsung dengan saya

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

COD Sekitar Dungun, Paka, Kerteh Pos Laju Seluruh Malaysia

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik DISINI


Monday, 17 October 2016

Testimoni Buasir Kecut Dengan Omega

Salam Sejahtera


👉 Testimoni : Buasir semakin kecut.

Ada masalah buasir?Tak sanggup menahan sakit?Malu nak jumpa doctor selalu?


Cuba ambil set buasir Shaklee ni.

1) Omega Guard 
 - baik untuk sendi dan otot. Omega bantu untuk kecutkan otot yang membengkak akibat tekanan otot dubur ketika membuang air besar

2) Ostematrix 
 - Bantu kurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan ketika alami luka di bahagian dubur

3) Vitamin C / zinc
 - Pengambilan zinc complex adalah amat disarankan pada pesakit buasir yang mengalami najis berdarah ketika membuang air besar. Vitamin C dapat membantu menyembuhkan luka di bahagian dubur dengan lebih cepat.






Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Hana Binti Kasim

♥ sms/whatsApp: 019-5434395


♥ Email : hanabard105@gmail.com


Pengedar Shaklee Anda..

Sedia berCOD bagi yang berdekatan. Penghantaran terus bagi mereka yang area 
Terengganu: Dungun , Paka., Kertih

Johor :Bandar Tenggara & Kulai