Saturday, 17 September 2016

Adakah Perlu Vitamin Untuk Kanak-Kanak

Salam Sejahtera





Perlu  ke vitamin untuk kanak-kanak. ?? 

Sejujurnya saya katakan, tidak perlu dengan syarat anak-anak tidak cerewet makan... Makan ikan, daging, telur, sayur-sayuran, buah-buahan, kekacang dan hasil tenusu dengan lengkap seperti piramid makanan sesuai dengan keperluan hariannya dan betul cara penyediaannya...

Namun begitu, kebanyakkan kanak-kanak hari ni sangatlah memilih makanan... walaupun tidak semua begitu... Ada setengahnya hanya nak makan nasi + telur + kicap sahaja... Macam dalam iklan tv tu... anaknya hanya nak makan hotdog je... huhuhu... macam mana mereka nak dapat khasiat yang lain?

Di sinilah pentingnya pengambilan vitamin anak2... Kanak-kanak yang sedang membesar memerlukan zat dan nutrien yang penting dalam pertumbuhannya. Contohnya protein untuk tumbesaran, kalsium untuk membentuk tulang dan gigi yang kuat dan sihat, DHA untuk perkembangan otak dan macam -macam lagi.


Cadangan Vitamin Untuk kanak-kanak


Shaklee menyediakan 4 jenis vitamin terbaik dan kebaikan setiap satu jenis memenuhi semua keperluan yang diperlukan sepanjang pertumbuhan dan pemkembangan kanak - kanak .

Anak- anak saya pun seawal 1 tahun saya dah kenalkan dengan vitamin . Sehingga sekarang pengambilan kosisten setiap hari. Saya tak la risau kalau dalam sehari diorang kurang ambil makanan berkhasiat. Nutrisi dalam kandungan vitamin mampu menampung semua keperluan yang kurang. 

Antara vitamin yang rutinkan untuk  anak saya dan paling disyorkan jugak untuk anak anda.


1) Vitalea kids 


👉Multivitamin dalam bentuk tablet yang pasti menjadi kegemaran kanak-kanak.

👉Mengandungi 18 multivitamin & multimineral termasuk 100% Vitamin C, D, E dan 8 jenis vitamin B yang akan membantu melengkapkan nutrisi harian kanak-kanak
200mg kalsium, magnesium, zinc, cooper membantu proses tumbesaran dan pertumbuhan tulang kanak-kanak

👉Membantu menguatkan kecerdasan minda
👉Meningkatkan sistem imunisasi tubuh
👉Membantu meningkatkan selera makan
👉Melancarkan proses pencernaan, mengelak sembelit
👉Membantu dalam penyerapan zat dari makanan harian
👉Boleh dikunyah atau dikemam begitu saja dengan rasa anggur 




👉Minuman yang sedap, berkhasiat dan mudah disediakan yang pasti menjadi kegemaran kanak-kanak dan seisi keluarga
👉Mengandungi 19 jenis vitamin & mineral penting
👉Tinggi dengan serat – mengatasi masalah sembelit
👉Indeks glisemik rendah jadi kanak2 tidak akan jadi obesiti
👉Makanan untuk otak yang bijak kerana ia mengandungi kolina, kalsium dan protien
👉Minuman yang sihat untuk menambah selera makan dan berat badan kanak2




Suplemen minyak ikan terbaik di dunia
Kaya dengan EPA dan DHA yang bagus untuk fungsi otak 

👉Membantu meningkatkan daya fokus semasa pembelajaran
👉Meningkatkan sistem pertahanan badan kanak2
👉Mengurangkan serangan asma pada kanak-kanak dengan mengurangkan penggunaan inhaler kerana omega 3 bersifat anti radang
👉Merawat dan memperbaiki penyakit eczema
Kesihatan kardiovaskular


4) Chewable Vitamin C


👉Membekalkan vitamin C untuk kanak2
👉Rasa oren semulajadi dan mudah dikunyah sangat sesuai untuk kanak2 dan mereka yang sukar menelan pil
👉Membantu meningkatkan antibodi
👉Mempercepatkan proses penyembuhan luka 
👉Membantu mempercepatkan pemulihkan selsema dan demam
👉Menjaga kesihatan gigi, gusi dan tulang yang kuat
👉Membantu menyihatkan kulit luar dan dalam


Secara keseluruhannya, saranan saya, cubalah bajetkan sebahagian perbelanjaan kita untuk kesihatan anak-anak dengan pengambilan vitamin yang dicadangkan di atas. Sekarang ini bermacam penyakit ada di sekeliling kita, dengan perbelanjaan perubatan yang semakin meningkat menyebabkan penjagaan kesihatan menjadi semakin penting

Jika anda perlukan suppliment boleh hubungi saya Hana 0195434395

Reactions:

0 comments:

Post a Comment