Sunday, 18 September 2016

Cara Minum Esp Shaklee Paling Sedap

Salam Sejahtera 


Mempelbagaikan cara menikmati minuman kesukaan memang sesuatu yang luar biasa. Kelainan dari rasa yang asal akan membuatkan kenikmatan yang lebih berganda lagi.

Sebenarnya masih ramai yang belum jelas tentang cara minum ESP dan ramai yang kadang-kadang keliru. Cara minum ESP ini selalunya bergantung pada tujuan pengambilan kita. Macam saya sendiri, sewaktu awal mencuba ESP untuk bantu lebih bertenaga sepanjang kehamilan & beri nutrisi terbaik untuk kandungan. 



Saya suka minuman Esp saya. Sejak melihat minuman Esp dipelbagaikan cara penyediaannya terus rasa Esp la minuman terbaik saya . Penyediannya yang sangat mudah & lagi sedap jika dipelbagaikan penyediaan yea. 


Bagaimana Cara Minum Esp ShakleePaling Sedap



Seperti yang saya katakan di atas, cara pengambilan esp ni bergantung pada tujuan kita... apa yang saya boleh 



👉Untuk mereka yang hanya ingin maintain kesihatan dan kecantikan optimum, 1 sudu besar sehari sekali dah memada


👉ntuk ibu menyusu yang bekerja pula boleh ambil ESP 2 atau 3 kali sehari. Maksimum 3 kali sehari dengan 1 sudu besar setiap bancuhan.


👉Untuk mereka yang nak kurus, boleh ambil ESP pada waktu meals utama (breakfast, lunch & dinner) supaya perut lebih kenyang. InsyaAllah anda akan rasa kenyang yang lebih lama dan nafsu makan juga tak la kuat.



Ini cadangan resepi penyediaan Esp untuk anda mencubanya. Jom cipta kelainan dalam menikmati kelazatan Esp sambil mendapat kebaikan yang lebih untuk penjagaan kesihatan.







Mesti korang dah terliur nak cuba variasi resepi minuman Esp nie kan..  

Lagi menarik bulan nie kalau korang nak membeli Esp Shaklee.. Beli la dengan harga yang jimat.. Bulan nié adalah promosi Esp Shaklee

Jika beli 2 tong pengjimatan potongan 5% untuk anda..

Jika anda mahu lagi jimat..  Hubungi la saya segera..  Insya Allah harga terbaik untuk anda..

Hana
 0195434395
Pengedar Sah Shaklee 






Saturday, 17 September 2016

Adakah Perlu Vitamin Untuk Kanak-Kanak

Salam Sejahtera





Perlu  ke vitamin untuk kanak-kanak. ?? 

Sejujurnya saya katakan, tidak perlu dengan syarat anak-anak tidak cerewet makan... Makan ikan, daging, telur, sayur-sayuran, buah-buahan, kekacang dan hasil tenusu dengan lengkap seperti piramid makanan sesuai dengan keperluan hariannya dan betul cara penyediaannya...

Namun begitu, kebanyakkan kanak-kanak hari ni sangatlah memilih makanan... walaupun tidak semua begitu... Ada setengahnya hanya nak makan nasi + telur + kicap sahaja... Macam dalam iklan tv tu... anaknya hanya nak makan hotdog je... huhuhu... macam mana mereka nak dapat khasiat yang lain?

Di sinilah pentingnya pengambilan vitamin anak2... Kanak-kanak yang sedang membesar memerlukan zat dan nutrien yang penting dalam pertumbuhannya. Contohnya protein untuk tumbesaran, kalsium untuk membentuk tulang dan gigi yang kuat dan sihat, DHA untuk perkembangan otak dan macam -macam lagi.


Cadangan Vitamin Untuk kanak-kanak


Shaklee menyediakan 4 jenis vitamin terbaik dan kebaikan setiap satu jenis memenuhi semua keperluan yang diperlukan sepanjang pertumbuhan dan pemkembangan kanak - kanak .

Anak- anak saya pun seawal 1 tahun saya dah kenalkan dengan vitamin . Sehingga sekarang pengambilan kosisten setiap hari. Saya tak la risau kalau dalam sehari diorang kurang ambil makanan berkhasiat. Nutrisi dalam kandungan vitamin mampu menampung semua keperluan yang kurang. 

Antara vitamin yang rutinkan untuk  anak saya dan paling disyorkan jugak untuk anak anda.


1) Vitalea kids 


👉Multivitamin dalam bentuk tablet yang pasti menjadi kegemaran kanak-kanak.

👉Mengandungi 18 multivitamin & multimineral termasuk 100% Vitamin C, D, E dan 8 jenis vitamin B yang akan membantu melengkapkan nutrisi harian kanak-kanak
200mg kalsium, magnesium, zinc, cooper membantu proses tumbesaran dan pertumbuhan tulang kanak-kanak

👉Membantu menguatkan kecerdasan minda
👉Meningkatkan sistem imunisasi tubuh
👉Membantu meningkatkan selera makan
👉Melancarkan proses pencernaan, mengelak sembelit
👉Membantu dalam penyerapan zat dari makanan harian
👉Boleh dikunyah atau dikemam begitu saja dengan rasa anggur 




👉Minuman yang sedap, berkhasiat dan mudah disediakan yang pasti menjadi kegemaran kanak-kanak dan seisi keluarga
👉Mengandungi 19 jenis vitamin & mineral penting
👉Tinggi dengan serat – mengatasi masalah sembelit
👉Indeks glisemik rendah jadi kanak2 tidak akan jadi obesiti
👉Makanan untuk otak yang bijak kerana ia mengandungi kolina, kalsium dan protien
👉Minuman yang sihat untuk menambah selera makan dan berat badan kanak2




Suplemen minyak ikan terbaik di dunia
Kaya dengan EPA dan DHA yang bagus untuk fungsi otak 

👉Membantu meningkatkan daya fokus semasa pembelajaran
👉Meningkatkan sistem pertahanan badan kanak2
👉Mengurangkan serangan asma pada kanak-kanak dengan mengurangkan penggunaan inhaler kerana omega 3 bersifat anti radang
👉Merawat dan memperbaiki penyakit eczema
Kesihatan kardiovaskular


4) Chewable Vitamin C


👉Membekalkan vitamin C untuk kanak2
👉Rasa oren semulajadi dan mudah dikunyah sangat sesuai untuk kanak2 dan mereka yang sukar menelan pil
👉Membantu meningkatkan antibodi
👉Mempercepatkan proses penyembuhan luka 
👉Membantu mempercepatkan pemulihkan selsema dan demam
👉Menjaga kesihatan gigi, gusi dan tulang yang kuat
👉Membantu menyihatkan kulit luar dan dalam


Secara keseluruhannya, saranan saya, cubalah bajetkan sebahagian perbelanjaan kita untuk kesihatan anak-anak dengan pengambilan vitamin yang dicadangkan di atas. Sekarang ini bermacam penyakit ada di sekeliling kita, dengan perbelanjaan perubatan yang semakin meningkat menyebabkan penjagaan kesihatan menjadi semakin penting

Jika anda perlukan suppliment boleh hubungi saya Hana 0195434395

Thursday, 15 September 2016

Esp Bantu Kekurangan Protien Semasa Hamil

Salam Sejahtera




Esp Bantu Kekurangan Protien Ketika Hamil ??? 

Ketika hamil biasanya saya sendiri akan pastikan badan saya sihat (kalau boleh tak mahu dihinggapi sakit meskipun batuk, selesema dan demam sekalipun). Saya akan makan makanan berkhasiat, tetapi adakah nutrisinya mencukupi?

Sebenarnya ramai juga yang kontek saya bertanyakan selamatkah ESP ni untuk ibu-ibu hamil. Saya faham, jika bagi ibu baru dan muda, memang sangat hati-hati memilih produk yang ingin dimakan (alamak, KFC segala mak nenek fast food tu makan gak kan? Seloroh je k). 

Sebab kandungan pertama mungkin, dan mereka biasanya akan merujuk dulu kepada doktor sebelum mengambil apa-apa vitamin. Sebenarnya  ESP ni memang selamat untuk semua.

Salah satu golongan yang memerlukan protein adalah tak lain tak bukan ibu-ibu hamil. Tahukah anda kekurangan protein bagi ibu hamil boleh menyebabkan bahaya kepada bayi? Bahaya iaitu kecacatan. 

Ini disebabkan protien penting untuk memastikan tumbesaran yang sihat kepada janin. Salah satu kepentingan protein adalah membantu tumbesaran janin. Justeru kekurangan protein boleh menjejaskan tumbesaran janin contohnya lahir tanpa lubang anus dan sebagainya.

Anda boleh baca lagi ciri-ciri dan keistimewaan ESP ini untuk menambah keyakinan anda.

Antaranya:

1. Membantu penyerapan vitamin dengan lebih baik
2. Membantu penghasilan susu selepas kelahiran
3. Mengawal diabetes ketika hamil
4. Memastikan kesihatan ibu di tahap optimum
5. Kulit baby cantik, halus dan gebu apabila dilahirkan
6. Membantu perkembangan fetus
7. Memberikan ibu tenaga sepanjang hari.

Jika anda telah disahkan hamil. Sila jaga kesihatan anda dan juga baby dalam kandungan dengan sebaik -baiknya.. Pastikan segala nutrisi yang diperlukan oleh baby dipenuhi dengan secukupnya.

Perlukan supplément terbaik sepanjang kehamilan ?? 

Boleh hubungi saya Hana 019-5434395






Wednesday, 7 September 2016

Kenapa Vitamin C Shaklee Jadi Pilihan

Salam sejahtera..




Jika ditanya kepada penguna-pemguna produk Shaklee. Supplement apa yang menjadi pilihan.. Jawapan yea mesti Vitamin C la.


Kenapa Vitamin C jadi pilihan???


Mesti korang nak tahu kan... Saya ada jawapannya..  Maklum la saya pun pengguna tegar Vitamin C jugak. Vitamin C banyak beri kesan pada diri saya dan keluarga. Alhamdulillah.. 


Ok sebenarnya mudah sangat kalau kita nak faham kenapa perlu ambil vitamin c dalam rutin harian kita. Tubuh badan kita tidak boleh menghasilkan Vitamin C sendiri dan sememangnya sangat perlu kita dapatkan Vitamin C dari sumber yang lain. Seperti dari buah -buahan dan sumber ternakan. 


Memandangkan saya dah cuba amalkan sendiri produk ni dan saya rasa sendiri keberkesanannya..tanpa RAGU saya mengesyorkan anda memilih vitamin c jenama shaklee ni. Memang kesannya cepat dirasai..

 Kenapa mesti Vitamin C  Shaklee?? 


Kerana Vitamin c ini merupakan satu-satunya Sumber Vitamin C Semulajadi yang disalurkan jam demi jam ke dalam aliran darah kita berbanding vitamin c jenama lain…sebab tu la vitamin c shaklee ni namanya vitamin c sustain release. Zatnya dibebaskan jam demi jam bukan nya sekaligus..jadi vitamin c berlebihan dalam badan tak akan berlaku.


Kalau biasa kita  amik vitamin  c 1000 mg tanpa sistem Sustained Release, ia umpama kerja sia-sia ye.  Sebab ape? Kerana badan tak sempat menyerap semuanya sebaliknya vitamin c itu akan dikumuhkan melalui air kencing..haaa kan rugi tu…kita tak dapat manfaat daripada vitamin c itu. Rugi tauuu…

Jom ketahui Keistimewaan Vitamin C Shaklee



(1) Sustained (  Time) Release ialah satu proses di mana vitamin diformulasi khas agar ia dilepaskan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara selang masa 3 ke 6 jam.

 Secara ringkasnya ia dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu. Jadi ia kekal di dalam plasma darah dalam jangka masa lebih lama. Pengambilan 2biji vitamin c sehari mampu mengekalkan kandungannya di dalam plasma darah sehingga 24jam.

(2) B-complex dan Vitamin C adalah vitamin jenis larut air..jadi kita dinasihatkan untuk meminum air secukupnye bile kita mengambil suplement

 Tanpa sifat Time Released ni vitamin yang larut air ini akan terus diserap kedalam aliran darah dengan CEPAT, tanpa mengira berapa dos vitamin itu..dan vitamin ni akan terus dilepaskan ke dalam urin dalam masa 2- jam sahaja.

(3) Vitamin Sustained Release  berupaya memberikan kesan yang optimum dengan meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses perkumuhan.


Testimoni Vitamin C Shaklee 
        




Sementara tengah promosi nie.. Sesuai sangat la korang2 cuba Vitamin C Shaklee..  Rasai perubahan pada tubuh badan anda.

 Untuk mereka yang kerap demam tu elok amalkan.. Vitamin C nie jugak terbaik dalam meningkatkan lagi imun sistem badan kita. 

Anda boleh dapatkan terus dari saya.. Ready stok kepada sapa yang mahu saya COD terus kerumah anda.. 


Hubungi saya Hana  019-5434395

Pengedar Shaklee Anda




Sunday, 4 September 2016

Kelebihan Sustained Release Vita-C Shaklee Sebagai Vitamin C Semulajadi .

Salam Sejahtera..



Rasanya semua dah tahu kan VITAMIN C SHAKLEE adalah yang terbaik di pasaran . Keberkesanan dan kehebatan nya tak perlu dipertikaikan lagi . Yang best nya sebot bertahan 6 BULAN !! Dengan harga sebotol tak cecah RM 100 pun . Tersangatlah rugi kalau anda lepaskan promosi hebat ni 😄


Kelebihan Sustained Release Vita-C Shaklee Sebagai Vitamin C Semulajadi .


1) 😘 Membentuk kologen -Vitamin C merangsang pembentukan kolagen. Kolagen merupakan sebatian asas otot, tisu,gusi, rangka dan tulang rawan. Sekiranya kekurangan vitamin C kawasan ini akan cepat hilang elastik yang menyebabkan proses penuaan.

2) 😘 Kecantikan kulit - Kulit akan lebih cerah dan kurang berlaku masalah kulit kering dengan pengambilan vitamin C secara berterusan.

3) 😘 Sebagai anti oksidan yang kuat - vitamin merupakan antioksidan atau salah satu cara untuk melawan penyakit.

4) 😘 Membantu mencegah kanser - mampu meningkatkan interferon semulajadi atau daya ketahanan yang tinggi serta mampu merangsang pengeluaran T-cell untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan.

5) 😘 Meningkatkan sistem imun badan - membantu membina sel darah merah dalam tubuh untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, mengukuhkan sistem imun.

6) 😘 Membantu meningkatkan kesan pemulihan - membantu dalam penghasilan kulit baru, alergi dan memudarkan parut.
7) 😘 Memperbaiki Simpton pendarahan - Kekurangan vitamin C menyebabkan masalah gusi berdarah, kulit kasar, kulit ruam dan kulit kering.

8) 😘 Mengelakkan terjadinya insomnia - membantu fikiran lebih tenang, kurang stress dan masalah mental seperti keresahan.

9) 😘 Mengekalkan kolestrol sihat - membantu megurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengahalang pendarah dalam hidung dan kapilari dari darah
.
.
Siapa yang nak dapatkan VITAMIN C dengan harga terbaik jom dapatkan sekarang ! 😊

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Hana Binti Kasim
♥ sms/whatsApp: 019-5434395


♥ Email : hanabard105@gmail.com


Pengedar Shaklee Anda..

Sedia berCOD bagi yang berdekatan. Penghantaran terus bagi mereka yang area 
Terengganu: Dungun , Paka., Kertih
Johor :Bandar Tenggara & Kulai