Wednesday, 1 June 2016

"Shaklee" Ini Bisnes Saya


Salam Sejahtera Semua...


Saya selalu ingatkan downlines saya, BISNES INI BISNES KITA.. Bukan bisnes uplines.. Bukan bisnes downlines.. Bukan bisnes sidelines..

Tapi, BISNES KITA..

Kita bertanggungjawab sepenuhnya ke atas bisnes kita.. Kita bertanggungjawab sepenuhnya ke atas impian kita.. Ke atas matlamat hidup kita..

Apa yang kita buat semua manfaat tu adalah untuk kita.. 

Tanpa kita, uplines masih boleh survive.. Uplines masih boleh mencari 10 orang untuk mereka bantu sampai berjaya.. Uplines boleh cari lagi 100 orang yang sama macam kita, atau lebih baik daripada kita..

Tapi kalau kita sendiri tak ambil serious akan bisnes kita, siapa sebenarnya yang rugi? Kita atau uplines?

Uplines boleh teruskan perjalanan beliau tanpa kita.. Tanpa terefek sedikit pun..

Tapi impian kita? Peluang kita? Cita cita kita?

Peluang dalam Shaklee bukan calang-calang.. Tidak mungkin boleh dapat di tempat lain..

Andai kita tak buat sungguh2, kita buat main-main.. Kita tak ambil serious dengan bisnes kita, macam mana kalau lepas lepas ni kita dah takde peluang dah nak grab kejayaan dalam Shaklee?

Nak tangguh lagi?

Kita yakin bulan depan, tahun depan, momentum kita masih sama macam sekarang?

Sayang sangat2 kan? 

Saya sendiri sebagai uplines kalau boleh memang nak sangat bantu semuaaa orang berjaya.. 

Tapi saya sendiri tak mampu nak buat apa-apa andai downlines saya sendiri pilih untuk berleka leka.. Untuk tidak bersungguh2..

Saya juga punyai impian dan matlamat.. Maka saya terpaksa jalan terus.. Saya tak dapat nak tunggu tunggu dah walaupun kalau boleh saya memang nak bawa semua berjaya dengan saya..

Begitu juga dengan uplines anda..

Tiada uplines yang tak nak tengok downlines berjaya.. Kalau boleh nak bawak semua sama berjaya..

Tapi kalau asyik dok beri alasan.. Asyik tangguh2.. Uplines pun terpaksa jalan dulu.. 

Kalau boleh, takmau sampai kita semua terkeluar dari bulatan fokus uplines kita naa?

Biar kita semua pakat-pakat sama-sama berjaya.. 

Bisnes ini bisnes KITA.. Uplines itu hanya sekadar mentor ataupun tukang beri semangat je untuk kita..

Yang menentukan 95% daripada kejayaan kita ialah, DIRI KITA SENDIRI 😊

Happy 1 Jun Warga Shaklee

Reactions:

0 comments:

Post a Comment