Friday, 20 May 2016

Hilangkan Kutu Dikepala Dengan Basic H

Salam Sejahtera 



Kegatalan kepala ada 2 sebab..yang pertama sebab kelemumur yang terlampau banyak..tu ok lagi. Tapi sebab yang kedua nie tak tahan ye. Kegatalan akibat parasit yang bernama kutu mula membiak dikepala..

Uish memang kegatalan melampau la kalau bab kutu nie. Ingat la masa kecik dulu kalau kutu ada kat kepala cepat2 mak carikan..sikat dengan sikat khas tu , bagi kutu tu melekat. 

Masalah kutu nie boleh berjangkit cepat sangat.. Kongsi tuala ke, tidur sebantal ke, kongsi sikat ke. Mudah la kutu merayap kat kepala orang lain.

Ingat dulu masa asrama.. Dengar ada kes student ada kutu ja satu asrama kena bersyampokan minyak masak + ubat gegat . uih.. Bau ye ..memang terbaik.. Mati terus kutu semua.

Kenapa saya nak kongsi bab kutu pulak kali nie..

Baru2 nie Iman balik asyik gatal kepala ja.. Bila saya check. Ada tanda2 kehadiran cik kutu dikepala ye.Terbayang cmna la situasi ye bila kegatalan kutu. Kesian pulak tengok.

 Mula la terpikir.. Camna la nak hilangkan kutu nie Cepat ye????

Ok sebelum tu saya nak kongsi sikit info berkaitan dengan kutu nie..

Kutu kepala adalah sejenis parasit penghisap darah yang biasanya hidup di bahagian kepala. Kutu betina mampu bertelur enam biji sehari. Telur ini selalunya melekat dengan kuat pada rambut. Telur-telur ini akan menetas selepas lebih kurang 8 hari. 

Kutu kepala merebak dengan cepat melalui sentuhan terus dengan rambut yang bermasalah. Ia juga melompat ke kepala melalui berus atau sikat rambut, topi, bantal dan tuala.

Tanda-tanda ada kutu di kepala macam ni ya...

Gatal yang kuat pada permukaan kepala. Ini disebabkan oleh bahan yang ada di dalam air liur kutu kepala.

Tanda-tanda merah pada permukaan kepala, leher dan belakang telinga. Dalam kes yang teruk, tanda-tanda bengkak berlaku di belakang telinga.

Terdapatnya telur-telur kutu yang kecil.Ia selalunya bersinar dan berwarna putih. Ia kelihatan seperti kelemumur tetapi ia tidak mudah dikeluarkan.

Nak tahu tak camna saya handle kutu di kepala anak saya?? Nie ilmu saya dapat dari kelas Shaklee.. Bukan main hentam ja Cuba nie.. 

Saya guna Basic H untuk hilangkan masalah kutu. Kalau orang tahu Basic H nie terbaik urus Rumah ja.. Masalah kutu dikepala pun boleh di atasi Cepat..

Bagaimana cara yea??? 

Basahkan rambut dengan air yang telah di masukkan 6,7 titik basic H..

Balut rambut anak anda dengan kain lampin biasa dibuat atau tuala, biarkan semalaman. 

Maknanya tidur dengan kain berbalut di kepala.Sesuai dibuat pada hari minggu tau, lepas tu, bilaslah dengan air bersih.

HASILNYA nanti..kutu akan mati termasuk telur yang masih belum menetas, InsyaAllah dengan izinNYA.

Kenapa Basic boleh bantu... ?? Kalau korang nak tahu.. Basic H nie bersifat melembutkan air.. Apabila kita sapu kat kepala. Basic akan meresap cepat ke liang2 tubuh kutu dan mematikan terus.Kulit kepala akan lebih segar dan selesa.

Tak bahaya ke guna Basic H nie kat kepala?? Insya Allah selamat & semula jadi lagi . Sebab Basic H diperbuat daripada hampas jagung yg digunakan untuk hasilkan Vitamin C . so jangan risau ye

Testimoni untuk anda....



.   

Bagi yang ada masalah kutu nie.. Boleh atasi segera sebelum segala rutin harian anda tidak terganggu..

Boleh dapatkan terus dari saya


Hana Binti Kasim

♥ sms/whatsApp: 019-5434395


♥ Email : hanabard105@gmail.com


Pengedar Shaklee Anda..

Sedia berCOD bagi yang berdekatan. Penghantaran terus bagi mereka yang area 
Terengganu: Dungun , Paka., Kerteh
Johor :Bandar Tenggara & Kulai


Reactions:

0 comments:

Post a Comment