Friday, 26 June 2015

Sistem Penjagaan Kulit NutriWhite


KENAPA SEMAKIN RAMAI TELAH JATUH CINTA DENGAN PENCUCI MUKA NUTRIWHITE?

Sebenarnya sebelum saya jatuh cinta dengan Shaklee NutriWhite, saya pernah menggunakan pencuci muka jenis SA**. Suami saya juga dulu-dulu menggunakan pencuci muka jenis yang sama dan KINI telah bertukar pada NutriWhite:) Kami share bersama dan sangat-sangat BERBALOI. NutriWhite dihasilkan based on research selama bertahun-tahun dan bukanya re-brand produk orang lain yang tidak diketahui kualitinya. Sebabtue la dari segi keselamatan memang terjamin dan selamat:)


Selain konsisten dengan pengambilan Vitamin Shaklee untuk sihat dalaman, saya juga menggunakan produk penjagaan muka Shaklee iaitu Gentle Deep Foaming Cleanser. 

  • Seperti namanya, ianya membersih dengan sangat lembut disekitar muka dan mata.
  • Tidak membuatkan kulit anda berasa kering dan pedih selepas mencuci.
  • Diperbuatkan dari ekstrak tumbuh-tumbuhan yang terpilih tanpa kandungan bahan kimia berbahaya merengsa pada kulit.
  • Rumpai laut menanggalkan kotoran, meggelupaskan sel-sel mati dan menegangkan kulit anda.
  • Alga Hijau melembabkan kulit dan membersih hingga jauh ke dalam liang-liang kulit untuk menghapuskan toksin.
  • Strawberi Bigonia mecerah dan meratakan tona kulit.
  • Tidak menggandungi bahan pewangi yang mana boleh merengsa kulit yang sensitif
Dan yang paling best sangat2 ia amat MENJIMATKAN. Siap share ngan suami lg:) Secara puratanya boleh tahan lebih kurang 9 bulan dengan penggunaan 2 kali sehari. Sebabtula dah semakin ramai yang jatuh cinta dengan Gentle Deep Foaming Cleanser:)




Testimoni Pengguna Pencuci Muka NutriWhite Shaklee:)




NutriWhite : Bekerja dengan 5 Cara.

  1. Menghalang : Kerosakan matahari dan alam sekitar dengan aktif melindungi kulit anda dari merosakkan, gelap kesan sinar cahaya matahari dan UV.
  2. Berkurangan : Rupa pigmen gelap dalam kulit untuk mencegah nada kulit kusam. Anda pasti akan menyukai keputusan kulit lebih cerah dan bercahaya.
  3. Menyekat : Rupa pigmen gelap dari sel-sel kulit asas daripada memindahkan kepada lapisan atas, membantutkan kemunculan tompok-tompok hitam.
  4. Mencerah : Naungan dari melanin yang sedia ada, yang membawa kepada wajah yang cerah lebih rata dan nada kulit cerah.
  5. Memperbaharui : Dengan cepat mengeluarkan sel-sel mati yang membawa kepada blotchiness, mewujudkan kulit cerah dan lebih bercahaya.
Untuk pertanyaan, SMS or WhatsApp : Hana (019-5434395)






Tuesday, 16 June 2015

Kenapa Ambil Esp Di Bulan Ramadhan

Salam Sejahtera semua...
   

Pagi - Pagi rutin saya sebelum ambil sarapan mesti minum segelas Esp terlebih dahulu. Lepas tu baru la ambil sebarang makanan.
Tujuan saya buat macam tu sebab nak sumber protien terlebih dahulu saya ambil dan boleh kurangkan menu sarapan saya ambik nanti.


Kalau ada yang tak tahu Esp nie ada kandungan protien yang tinggi yang amat diperlukan oleh tubuh kita.Ada yang tanya kenapa perlu ambil Esp kan kita hari- hari makan ayam, daging, ikan maka cukup la protien dalam badan kita. Betul tu semua tu bekalkan sumber protien tapi apabila di masak semua protien dalam tu akan berkurangan.

Makin usia kita meningkat sumber protien pun makin berkurangan .Sumber protien juga membantu beri kita tenaga . Lagi- lagi apabila menjelang bulan Ramadhan nanti memang perlukan ketahanan badan yang lebih untuk jalani rutin sepanjang hari.


Memang kita sedia maklum sudah kebaikan Esp nie terkenal dengan pembekal tenaga dengan segera dan juga mampu meningkatkan sistem imun badan dengan lebih baik..

Kenapa Protien Penting untuk kita ?

Protien adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga meransang fungsi psikologi . Maka , setiap organ kita memerlukan protien. Kekurangan protien menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit , masalah lebihan air yang tinggi dalam badan , kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, terbantut pertumbuhan, masalah perhadaman, masalah penghasilan darah dan hormon.


Kenapa Esp mesti diambil sepanjang ramadhan ini?

Kandungan kebaikan yang terdapat  dalam Esp sangat membantu melancarkan lagi ibadah puasa anda. Bagi mereka yag sering alami masalah gastrik bila berpuasa , dengan pengambilan Esp boleh mengurangkan kesakitan anda. Bagi yang selalu letih dan tak bermaya Esp akan tambah tenaga anda seharian supaya kekal cergas dan bertenaga. 

Selain itu, Esp juga amat sesuai untuk diambil oleh ibu - ibu yang tengah hamil dan menyusu. Untuk ibu hamil Esp bantu anda lebih sihat dan tidak cepat letih dan lesu. Untuk ibu- ibu yang meyusu pula Esp akan bantu meriahkan lagi penghasilan susu ibu. Jadi tak dak la ibu - ibu nak runsing takut susu tiba - tiba merundum. 


Pengalaman saya hamil dan menyusu semasa bulan Ramadhan dengan mengamalkan Esp sangat - sangat membantu. Proses kehamilan dan penyusuan saya sikit pun tak terjejas. Saya dapat berpuasa tanpa sebarang masalah. Badan cergas setiap hari. Stok susu untuk anak meriah. Sebab tu la saya amat syorkan ada amalkan Esp sepanjang Ramadhan nanti.



Bagi anda yang ingin dapatkan Esp untuk persiapan Ramadhan nanti boleh lah membuat tempahan segera. 

Segera hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan konsultansi percuma.


Hana Binti Kasim
♥ sms/whatsApp: 019-5434395
























Thursday, 4 June 2015

Cegah Anak Kerap Demam


Salam  Sejahtera

Sejak kebelakangan ini saya perasan ramai anak - anak yang mengalami demam panas. Kalau kita tahu memang sangat bahaya demam panas ini. Ada yang boleh menyebabkan berlakukannya perubahan pada sistem badan seseorang.


Tak kisahlah dimana anak itu ditempatkan risikonya tetap ada .Dengan perubahan cuaca yang tidak menentu boleh menyebabkan anak - anak mudah demam. Ada yang panasnya tak tentu, sekejab panas , sekejab tak panas. Ini sangat menimbulkan kerisauan kepada ibu  bapa itu sendiri.


Apa tindakan yang perlu diambil untuk mencegah anak dari selalu demam. Cukup kah dengan pergi ke klinik ambil ubat ,makan dan sembuh tapi selang beberapa hari anak demam semula.Tiada langkah untuk cegah dari awal sebelum terjadinya demam kepada anak - anak.


Pengalaman saya semasa anak sulung saya . Dua kali diserang demam panas dan dua kali jugak terpaksa dimasukkan ke hospital untuk rawatan. Kali pertama saya dan suami kurang ilmu , bila situasi begitu terjadi terus jadi buntu. Proses rawatan yang betul - betul buat saya sedih. Tangan dicucuk jarum, pagi- pagi sedut kahak , selang 4 jam makan ubat. 


Tapi kali kedua lah yang paling saya takut sekali. Panas badan tiba- tiba naik mengejut dan anak saya mula mengeras . Tak dapat dibayangkan bila saya panggil nama tiada sebarang respon. Cepat hantar ke hospital dan doktor sahkan demam panas mengejut . Jika lambat bertindak boleh beri kesan kepada otak. 

Pengalaman lah guru terbaik. Sejak dari situ saya nekad amalkan pencegahan terlebih dahulu . Saya cuba beri anak saya suppliment untuk bantu sistem tubuh lebih kuat dan tak mudah diserang demam. Alhamdulillah langkah pencegahan saya berjaya . Anak tidak lagi kerap demam. Kalau demam pun saya pastikan tidak terlalu lama. 


Ok sedikit tips yang selalu amalkan bila anak mula nak demam.

 1. Bila kepala dan tapak tangan anak mula rasa panas - panas saya akan mandikan anak sekerap mungkin

2.Bila panas masih belum reda , saya akan balut seluruh badan anak dengan tuala.Mula - mula dulu memang anak akan menangis tapi lama kelamaan anak akan faham.

3.Elak kan tampalkan sebarang cool fever di kepala. Hanya tuala basah yang digunakan bagi mengelak panas akan berkumpul pada kepala.

4. Beri suppliment dan pantau tahap kepanasan dengan alat termometer.Bagi yang ada anak mesti ada alat ini dirumah.



Ok , jika situasi tersebut anda kerap alami. Inginkan pencegahan yang lebih baik untuk cegah anak selalu demam . Amat disarankan beri anak anda amalkan suppliment tambahan untuk tiingkatkan sistem imun badan anak dengan cepat.

Saya memilih suppliment Shaklee untuk anak saya. Dua jenis yang saya amalkan setiap hari Vitamin C Chewble dan Meal Shake .Sudah cukup membantu anak saya kekal cegas setiap hari . Kerisauan saya pun makin kurang dengan keberkesanan yang sangat ketara.


Apa manfaat Set Kanak - Kanak untuk cegah anak yang kerap demam.

  • 1. Chewable Vita-C @ 100mg
  • Menguatkan Fungsi Imunisasi. Tubuh badan anda boleh melakukan banyak perkara, tetapi ia tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C.
  • Membantu mengekalkan pertahanan semulajadi tubuh badan
  • Membantu anda menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang. Ia sangat penting bagi gigi yang kuat dan gusi yang sihat
  • Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
  • Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi serta juga struktur am tubuh badan


2. Vita-Lea® for Children Chewable
  • Menyediakan 19 vitamin dan mineral penting
  • Sumber kalsium untuk pembinaan tulang
  • Baik untuk kesihatan
  • Sumber harian tambahan bagi vitamin B
  • Bagi anak-anak yang aktif dan tidak suka dengan vitamin berbentuk pil, ada pilihan buat mereka. Iaitu Mealshakes.  campurkan 1/4 sudu makan Meal Shake ini kedalam susu (8oz)


3. Meal Shakes
  • Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
  • Rendak lemak dan rendah glisemik
  • Sumber protein dan kalsium
  • Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
  • Sesuai bukan sahaja untuk kanak-kanak tetapi... Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan, Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang, Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil dan Warga tua


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:


Hana Binti Kasim
♥ sms/whatsApp: 019-5434395