Saturday, 8 November 2014

Nak Kurus Cepat ? Jom Ambil Omega Guard

 Salam Semua

Tipu la kalau semua yang berisi badan tak

Add caption
nak kurus. Berat makin bertambah hari- hari sudah buat Ramai yang rimas. Nak kurus memerlukan kesabaran yang tinggi. Mesti ada ilmu juga kalau nak Kurus. Bukan boleh redah je, terkejut badan lain pulak jadinya.

Disini saya kongsikan untuk anda brberapa tips untuk cepatkan proses menguruskan badan. 


1. Kunyah makanan
cara nak kurus
Mengunyah semua makanan sehingga ia adalah hampir seperti cecair sebelum anda menelannya.Proses ini akan membantu mengurangkan jumlah makanan yang diambil.
2. Tetapkan target
cara kurus dengan cepat
Tentukan apa berat ideal anda. Anda boleh mencari kalkulator dalam talian yang akan membantu anda menentukan program yang sesuai untuk berat badan ideal anda yang anda inginkan. Maklumat ini akan memudahkan anda menetapkan matlamat anda dan ia juga sebagai motivasi buat diri anda.
3. Tipu badan anda
Apabila anda lapar, tunggu sepuluh atau lima belas minit sebelum anda makan. Berjalan-jalan atau minum sedikit air untuk membantu mengatasi kelaparan anda.
4. Senaraikan makanan yang sihat
cara untuk kurus
Sediakan senarai makanan berkhasiat untuk dibeli dan ikutinya. Juga semasa membeli makanan berkhasiat ini hadkan masa semasa membeli bagi mengelakkan pembelian makanan tidak sihat.Ini bermakna semasa anda ke kedai anda terus beli barangan yang anda telah senaraikan dan terus keluar setelah selesai.
5. Jangan langkau waktu makan
Langkau waktu makan adalah salah satu cara yang amat tidak sihat untuk menjadi kurus dengan cepat.Ini kerana jikalau anda memikirkan melangkau waktu makan anda akan kurus dengan cepat ianya sememangnya betul namun anda akan tambah berat badan anda kembali ditambah dua kali ganda dengan cepat.

6. Pengambilan gula
nak kurus
Pengambilan gula sebanyak 20g selepas seisi bersenam adalah baik untuk badan anda.Ia membantu memberi tenaga semula kepada badan anda dan ia mengelakkan anda dari makan berlebihan selepas bersenam.
7. Dapatkan sahabat
kurus cepat
Dapatkan sahabat yang juga dalam proses untuk kurus dengan cepat.Ini akan membantu mental anda semasa anda melalui proses ini dengan baik.Anda akan saling memberi motivasi kepada satu sama lain.Ini akan pastikan kekuatan mental bersama.
8. Sediakan perancangan terperinci
Buat perancangan yang teliti untuk kurus dengan cepat. Contohnya membawa makanan yang menyihatkan bersama anda takala anda berasa lapar.Bungkuskan dalam kuantiti yang kecil. Dengan cara ini anda tidak akan perlu membeli makanan di kedai makanan dan ianya akan pastikan anda kekal bertenaga dan kurus.
9. Pilih jenis minuman yang betul
kurus dengan cepat
Minuman bersoda mungkin mempunyai rasa manis, tetapi ia tidak baik untuk anda atau badan anda. Beralih kepada air mineral dan anda dapat melihat akan penurunan berat badan anda. Kalau anda tetap inginkan minuman yang manis anda boleh la pelbagaikan minuman yang berasaskan buah - buahan.
Bagaimana kurus dengan omega Guard?? 
Mesti anda semua ingin tahu boleh ke Kurus dengan mengamalkan Omega Guard.  Mari kita lihat hebat ke tak produk keluaran Shaklee satu nie.

Secara amnya, fungsi Omega Guard ni sama seperti Lecithin iaitu membakar lemak. Yang bezanya, Omega Guard adalah lebih mahal dan mempunyai kesan yang lebih cepat.


"Fish oil supplements may help overweight people and people with high blood pressure to lose weight, according to the National Institutes of Health. Omega-3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids, are found in fish oil. They are considered essential to your diet because your body can’t make them." 

http://www.livestrong.com/article/276633-omega-3-fats-weight-loss/

Bagaimana Lemak Omega-3 boleh membakar lemak? 


  • Asid Lemak omega-3 membantu anda membakar lemak dengan membantu badan anda bertindak balas dengan lebih baik terhadap hormon yang dipanggil Leptin (Leptin adalah perkataan Yunani bagi nipis) 
  • Leptin memberitahu badan anda (otak anda) untuk mengurangkan selera makan anda supaya anda boleh mengekalkan atau mengurangkan berat badan 
  • Leptin meningkatkan metabolismeanda dengan meningkatkan pengeluaran tiroid anda (tiroid anda mengawal metabolisme anda) 
  • Leptin juga menyebabkan badan anda untuk membakar lemak untuk tenaga 
  • Jika badan anda tidak bertindak balas dengan baik terhadap Leptin maka sebaliknya berlaku – Anda akan lapar, dan anda akan menyimpan lebih banyak lemak —> Anda boleh mengambil Omega-3 lemak untuk membantu badan anda bertindak balas lebih baik untuk Leptin jadi anda boleh meningkatkan metabolisme membakar lemak anda 
  • Lemak omega-3 boleh ditemui dalam salmon, flaxseeds, kacang, Omega-3 tambahan dan lain ini 79 makanan sumber lemak Omega-3 
3 cara Omega-3 lemak akan membantu anda mengurangkan berat badan
  • Lemak omega-3 membantu anda mengawal kelaparan anda dengan menstabilkan paras gula darah anda 
  • Satu kajian Australia menunjukkan bahawa apabila orang yang mengikuti program senaman mengambil omega-3, menunjukkan pembakaran lemak yang lebih tinggi berbanding dengan orang yang bersenam tanpa pengambilan omega 3 
  • Kajian yang dilakukan di Jepun & Czech republik mencadangkan bahawa Omega-3 lemak menghalang pembentukan lemak badan hodoh dan kajian ini juga menyatakan bahawa Omega-3 lemak menggalakkan pembakaran lebih lemak 
Kesimpulannya, Omega membantu anda mengurangkan selera makan di sampingmembakar lemak dengan lebih cepat.

Buktinya adalah.. Jom tengok testimoni yang berjaya Kurus 










Dalam proses diet, cabaran yang paling utama biasa kita hadapi adalah nak kurangkan makan. Macam mana nak kurangkan makan kalau asyik berselera jer terutamanya bila tengok makanan sedap. Memang terseksa kan. Itu yang kadang-kadang boleh kantoi tu. Akhirnya, diet pun entah ke mana...


Dengan Omega, ia akan memudahkan cabaran ini kerana ia membantu mengurangkan selera makan anda.

Tapi, harus diingat, kita tidak boleh hanya bergantung kepada supplemen untuk kurus. Faktor-faktor lain seperti pengambilan kalori, diet yang seimbang dan senaman juga harus diambil perhatian. InsyaAllah saya akan berkongsi dengan lebih lanjut lagi mengenai tip-tip dan cara pemakanan yang betul untuk anda menjayakan proses diet anda di entry-entry yang akan datang.

InsyaAllah saya akan membantu dalam proses diet anda sehingga anda berjaya mencapai berat badan yang ideal. Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan. 

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Hana Binti Kasim
♥ sms/whatsApp: 019-5434395


♥ Email : hanabard105@gmail.com


Reactions:

0 comments:

Post a Comment