Tuesday, 16 December 2014

Kurang Subur Jejas Untuk Hamil


Salam Sejahtera



Keinginan memiliki cahaya mata tentunya meluap-luap lebih-lebih lagi setelah bertahun-tahun mencuba namun masih tidak berjaya. Kepada yang berhadapan dengan masalah seperti ini, adalah penting untuk anda mengetahui bahawa ada banyak faktor yang boleh menghalang kehamilan.



Untuk pengetahuan, di kalangan pasangan suami isteri yang subur, peratusan kejayaan hamil selepas percubaan bulan pertama hanyalah sekitar 25 peratus. Ini bermakna 75 peratus daripada pasangan perlu mencuba beberapa kali sebelum berjaya hamil. Ramai tertanya-tanya mengapakah dia masih gagal hamil walaupun telah banyak kali mencuba tanpa jemu. Antara faktor penyebabnya ialah:
Usia wanita tersebut
Dalam zaman yang serba moden ini, ramai wanita mendirikan rumah tangga hanya selepas berjaya memperoleh kerjaya yang diinginkan. Akibatnya, usia sudah ‘banyak’. Tahu kah anda bahawa peningkatan usia boleh mengurangkan kemampuan seseorang wanita itu untuk hamil. Setelah berusia 30 tahun, tahap kesuburan wanita semakin berkurangan dari setahun ke setahun.
Usia dan tahap kesihatan pasangan
Tahap kesuburan lelaki juga berkurangan apabila usia mereka meningkat. Walau bagaimanapun, penurunan tersebut tidaklah secepat wanita. Biasanya tahap kesuburan lelaki mula menurun selepas berusia 40 tahun.
Gaya hidup
Pelbagai faktor yang ada kaitan dengan gaya hidup memberikan kesan terhadap keupayaan seseorang wanita itu untuk hamil. Antaranya ialah faktor pemakanan, senaman, tahap stres yang sedang dialami, tabiat tidur dan macam-macam lagi. Untuk memastikan berjaya hamil, anda mestilah betul-betul sihat. Maknanya, anda perlu berhenti merokok, tidak mengambil minuman keras, mengamalkan diet seimbang setiap hari, tidur yang cukup dan senaman secara berkala.
 Stres yang melampau
Tekanan perasaan yang melampau boleh menutup peluang anda untuk memiliki cahaya mata sendiri. Sama ada berusaha terlalu keras untuk mendapatkan anak ataupun terlalu komited dengan kerja, kedua-duanya boleh menyebabkan anda sukar hamil. Semakin tertekan pasangan suami isteri itu maka semakin susah bagi mereka untuk mendapatkan anak.
Pakaian
Bagi lelaki, pemakaian pakaian terutamanya seluar dan seluar dalam yang ketat boleh menyebabkan sperma yang dihasilkan kurang berbanding dengan lelaki yang berpakaian longgar. Jadi, ini bermakna sekiranya masih belum ada anak dan suami gemar memakai seluar dalam, elokkan bertukar kepada memakai ‘boxer’ agar lebih longgar.
Masalah hormon
Sesetengah wanita tidak ada masalah untuk hamil tetapi tubuh mereka tidak mampu menghasilkan progesterone yang mencukupi bagi mengekalkan kehamilan. Oleh itu, sekiranya anda risau tentang kemungkinan ada masalah hormon ataupun masalah fizikal yang menyukarkan kehamilan, segeralah berjumpa doktor untuk rawatan lanjut.
Bilangan sperma yang rendah
Ada sesetengah lelaki bermasalah untuk menghasilkan sperma. Akibatnya isteri mereka sukar hamil. Oleh yang demikian, suami perlulah menjalani beberapa ujian terhadap sperma mereka untuk mengetahui keadaan sebenarnya.
Pengambilan kafein
Sekiranya anda mengambil lebih daripada satu atau dua cawan kopi setiap hari, anda sebenarnya mengurangkan keupayaan diri untuk hamil. Ada kajian mendapati bahawa jumlah kafein yang ada dalam tubuh boleh mengganggu kemampuan telur untuk melekat dalam uterus.
Ingat, jika anda masih gagal hamil setelah beberapa bulan mendirikan rumah tangga, segeralah berjumpa doktor untuk menjalani pemeriksaan lanjut. Dengan bantuan peralatan moden dan kemajuan sains dan teknologi, memiliki anak daripada benih sendiri tidak mustahil. Yang pentingnya usaha.
   
Bagaimana suppliment Shaklee membantu???

Untuk pengetahuan anda semua, suppliment Shaklee juga mampu memberi peluang untuk anda memperoleh cahaya mata. Setakat ini sudah ramai yang berjaya hamil setelah mengamalkan produk Shaklee. Ini juga salah satu ikhtiar anda untuk sihat da seterusnya mampu hamil seperti orang lain.

Banyak faktor sebenarnya yang boleh dikaitkan dengan masalah kurang subur ini. Macam saya terangkan sebelum ini. Faktor kesihatan dalaman la yang boleh bantu anda hamil tanpa sebarang masalah. Rawatan secara dalaman amat membantu untuk kesihatanyang lebih baik. Percayalah

Mari kita lihat apa produk best Shaklee untuk kesihatan dalaman terutamanya bagi golonga wanita yang ingin sentiasa sihat dan subur.


SET KESUBURAN SHAKLEE




Apa pula kebaikannya yang akan anda perolehi dari Set Kesuburan Shaklee ini. 

Alfalfa Complex
Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.

GLA 
Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.. Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dapat ditingkatkan. GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangkawaktu tersebut. Membantu meningkatkan kesuburan dan melegakan PMS (sindrom pra-haid)

Zinc Complex
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi spermadan melawan bakteria dalam vagina





PERINGATAN:
Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. Taraf kesihatan anda suami isteri turut menjadi faktor utama kesuburan, dan pastinya rezeki ini datang dari Allah Yang Maha Esa! TIADA JAMINAN anda akan terus mengandung selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini.


Hubungi saya untuk konsultasi percuma dan dapatkan harga istimewa untuk set kesuburan wanita ini. Tips eksklusif dan cara pemakanan akan diberikan kepada mereka yang membeli dangan saya sahaja. Sebelum menamatkan entri ini, apakata kita lihat testimoni pengguna berkaitan set vitamin kesuburan wanita ini. Jom kita baca!









Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Hana Binti Kasim
♥ sms/whatsApp: 019-5434395

♥ Email : hanabard105@gmail.com



                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

Tuesday, 9 December 2014

Tips Banyakkan Susu Ibu



Salam Sejahtera


susuibu
Seringkali ada ibu menyusu yang mengadu kenapa susunya semakin berkurangan. Selain mempelajari teknik betul penyusuan susu ibu, ibu perlu peka terhadap pemakanan yang diamalkan sepanjang proses menyusukan anak.
Ada pelbagai petua dan amalan pemakanan sihat yang boleh ibu praktiskan bagi membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu. 

Jom ketahui apa makanan yang boleh membanyakan penghasilan susu ibu.


1. Daun sirih
Sapukan sedikit minyak kelapa pada daun sirih. Layurkan pada api sehingga layu. Setelah suam, tekapkan pada payu dara. Lakukan setiap hari sehingga susu badan menjadi banyak.

2. Nasi panas, halia muda dan air asam

Makan nasi panas bersama halia muda yang ditumbuk halus dan dicampurkan dengan air asam.

3. Longan kering

Rebus segenggam longan kering yang telah dibasuh bersih dengan tiga cawan air sehingga kembang. Minum airnya.

4. Lobak Putih

Ambil sebatang lobak putih bersaiz sederhana. Cuci bersih dan kemudian potong kecil-kecil. Kisar sehingga halus. Selepas itu, campurkan dengan segelas air suam. Minum sebanyak dua kali sehari.

5. Bunga melur dan daun pucuk manis

Giling daun bunga melur atau daun pucuk manis sehingga halus dan tampal di sekeliling payu dara pada waktu pagi sebelum mandi. Pastikan anda cuci bersih kawasan payu dara sebelum menyusukan bayi.

6. Susu

Banyakkan minum susu. Seelok-eloknya ambillah hidangan susu sebanyak tiga hingga empat hidangan sehari.

7. Kacang tanah

Kacang tanah mengandungi kandungan protein yang tinggi, zat besi, vitamin E, kalsium, vitamin B kompleks dan fosforus. Kandungan protein dalam kacang tanah lebih tinggi daripada daging, telur dan kacang soya. Kandungan asid amino juga tinggi. Bagi menambahkan penghasilan susu badan, anda digalakkan mengambil kacang tanah yang dipanggang bersama susu kambing.

8.Halba dan jintan hitam

Cuci halba atau jintan hitam bersih. Selepas itu keringkan dan simpan dalam bekas bertutup. Cara menggunakannya, rendamkan satu sudu halba atau jintan manis dalam segelas air panas selama 15 minit. Kemudian tapis dan minum airnya.

9.Daun betik muda

Ambil beberapa helai daun betik sederhana muda. Cuci bersih dan rebus sehingga mendidih. Minum air rebusan tersebut dua hingga tiga kali sehari.


Petua tingkatkan penghasilan susu badan
  • Susukan bayi bila-bila masa dia berasa lapar : Lebih banyak bayi menyusu lebih banyak susu yang akan terhasil.Susukan bayi pada kedua-dua belah payudara sehingga bayi itu sendiri yang melepaskan puting setelah dia kekenyangan. Ini akan meransang lebih banyak penghasilan susu.
  • Jarak antara penyusuan mestilah tidak melebihi 2 jam. Susukan sekerap yang boleh, berikan bayi peluang untuk menghisap dari payudara untuk merangsang penghasilan susu
  • Jangan lupa untuk berasa tenang sewaktu menyusukan bayi. Ini kerana perasaan tertekan atau kurang keyakinan tentang kemampuan untuk menyusukan bayi juga boleh menyebabkan susu berkurangan.
  • Dapatkan rehat yang secukupnya.
  • Dinasihatkan tidak memberi bayi makanan lain selain daripada susu badan terlalu awal, seperti makanan tambahan, jus2, air masak atau buah buahan kepada bayi berumur kurang 6 bulan, kerana apabila baby makan makanan tambahan, bayi akan kurang menyusu dan ini sekaligus akan mengurangkan penghasilan susu pada ibu.
  • Amalkan surah Al-Baqarah ayat 60 atau surah hujurat dan sapu di kedua belah payudara. Sambil menyusukan, sentiasalah usap rambut bayi, cium bayi.
  • Penghasilan susu juga boleh terjejas akibat pemakanan. Bagi memastikan anda makan dengan betul, anda boleh melakukan perkara-perkara berikut:
  • Ambil hidangan seimbang berpandukan Panduan Piramid Pemakanan.
  • Banyakkan minum air (digalakkan air kosong suam) sepanjang hari.
  • Hanya ambil suplemen jika dinasihatkan oleh doktor.
  • Makan pelbagai jenis makanan yang kaya dengan nutrien.


Zikir dan Doa

  • Berzikir dgn kalimah YA MATIN(Maha Sempurna KekuatanNya) 70 kali setiap hari. Waktu yg paling bagus adalah pada waktu malam dan subuh. Anda juga boleh bacakan zikir tersebut dan hembuskan ke dalam segelas air lalu diminum.
  • Baca doa untuk ibu-ibu- "Ya ALLAH...permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang telah Engkau syariatkan...AMIN..."
  • Baca Selawat dan bismillah sebelum menyusu dan mengepam.
  • Baca surah albaqarah ayat 60; letakkan tangan pada payudara, usap, dan doa dalam hati semoga Allah murahkan rezeki anak kita & supaya kita mampu keluarkan susu yang cukup pada anak kita hingga sekurang-kurangnya umurnya 2 tahun. InsyaAllah

Maksud ayat : Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: "Pukullah batu itu dengan tongkatmu", (ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): "Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi".



Sunday, 7 December 2014

Kenapa Penting Vitamin E

Salam Sejahtera 


Kenapa Kena Ambil Vitamin E ?

Bila kita sebut vitamin C, ramai dah tahu manfaatnya. Tapi jangan lupa juga ye, vitamin E pun memang power jugak. Memang vitamin E ini dikenali sebagai vitamin Cintan Cintun, yang ni orang dewasa je, boleh baca, hehehe. Manfaat vitamin E ialah:
  1.  Melambatkan proses penuaan (vitamin awet muda).
  2.  Mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser.
  3.  Sangat membantu dalam aspek kesuburan.
  4.  Membantu mempercepat proses baik luka.
  5.  Membantu pengaliran darah dengan lebih lancar.
  6.  Membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.
  7.  Membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual. 

        Nak Kulit CANTIK ? ORDER  SEKARANG


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Hana Binti Kasim
♥ sms/whatsApp: 019-5434395


♥ Email : hanabard105@gmail.com



Saturday, 6 December 2014

Kebaikan Vitamin E Shaklee


Salam Sejahtera






Hari nie ramai yang tanyakan tentang kebaikan Vitamin E Shaklee. Sebabnya bulan ini Promosi Vitamin E,  jadi ramai la yang ambil peluang ini untuk promosikan Vitamin E kepada pelanggan masing - masing termasuk la saya.hehe


Kebiasaannya, semua orang tahu Vitamin E hanya untuk cantikan kulit cantik , rawat masalah parut diwajah akibat jerawat sahaja tapi banyak lagi kebaikan yang mesti anda semua tahu


  




APA FUNGSI DAN MANFAAT VITAMIN E?



VITAMIN E bertindak sebagai:


  • Awet muda
  • Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS
  • Mengurangkan parut
  • Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita
  • Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat
  • Merawat masalah keintiman
  • Merawat masalah seksual lelaki
  • Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadi


Keistimewaan Vitamin E yang mesti anda tahu 

Dan yang istimewa tentang Vita-E Complex ini ialah ia diperkaya dengan GRAPE SEED EXTRACT yang menambahkan lagi khasiatnya.

  Kebaikan kesihatan grape seed extract
  • Menyingkirkan radikal bebas
  • Mengurangkan radang (inflammatory)
  • Membantu kesihatan otak, kulit dan mata.
  • Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular.
  • Mencegah masalah kelenjar prostat
  • Melambatkan proses penuaan
  • Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
  • Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh sinar ultraviolet
  • Membantu fungsi sistem saraf otak
  • Meningkatkan daya pertahanan badan

Betulkan saya katakan dari awal lagi banyak kebaikan Vitamin E sebenarnya. Sistem badan kita amat perlukan Vitamin E untuk lebih sihat. Bukan sekadar nak kelihatan cantik sahaja.

Untuk tatapan anda , saya lampirkan sekali Testimoni yang telah memgamalkan Vitamin E.  Dan anda boleh lihat bagaimana Vitamin boleh membantu mereka.





Cuba dulu dan rasai perubahannya. Pengjimatan yang lebih jika anda membeli bulan ini.. Ayuh dapatkan segera




Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Hana Binti Kasim
♥ sms/whatsApp: 019-5434395

♥ Email : hanabard105@gmail.com







Tuesday, 25 November 2014

Risau Masalah Buasir

risau

Masalah Buasir?

Kesakitan yang tak tertahan?

Perlukan Bantuan?

buasirPenyakit buasir merupakan suatu penyakit yang sangat umum dan tidak terhad kepada jantina tertentu, di mana 53.9% antara golongan lelaki menghidapi penyakit ini, dan golongan wanita mencatatkan peratusan yang lebih tinggi. Seandainya anda berdarah semasa buang air besar, ataupun terasa ada sesuatu yang terkeluar dari bahagian dubur, atau ada benda bengkak yang sakit dan merembes di bahagian dubur, anda kemungkinan besar sudah menghadapi masalah penyakit buasir.
Petanda awal penyakit buasir yang utama ialah berdarah ketika berberak, jumlah darah mungkin kurang atau banyak, tetapi tidak terasa sakit. Selagi penyakit ini berlarutan, badan mungkin akan dalam keadaan anaemia ( kurang darah ), pening kepala, bernafas pendek dan tenat. 
Pada peringkat pertengahan penyakit ini, hujung buasir akan terkeluar daripada bahagian dubur semasa buang air besar dan masuk semula secara automatik selepas itu. 
Pada peringkat akhir penyakit ini, hujung buasir tidak akan masuk semula lagi, sebaliknya perlukan bantuan tangan untuk menolak masuk, ataupun kena berehat agak lama baru boleh masuk semula. Dalam kes yang lebih serius, hujung buasir akan terkeluar bila-bila masa ketika berbatuk, bekerja kuat atau bersenaman. Pesakit akan berasa kurang selesa kerana rembesan buasir.
sakit buasir yang tak tertahan


Pada asasnya, masalah penyakit buasir agak merbahaya kepada kesihatan orang ramai, dan memang diambil berat oleh para pihak. Walau bagaimanapun, para pesakit buasir juga tidak perlu terlampau bimbang, asalkan langkah-langkah rawatan diambil pada peringkat awal, pada umumnya dapat mengelakkan penyakit itu daripada menjadi lebih parah.

Mencegah adalah lebih baik dari mengubati. Bila dah tahap kritikal menyesal pun dah tiada gunanya lagi.


Ramai sekarang yang berisiko untuk mendapat buasir. Proses kelahiran bagi golongan wanita terutamanya mudah sangat mendapat sakit buasir disamping corak pemakanan kita yang kurang sihat.


Sebagai langkah - langkah pencegahan supaya masalah buasir anda dapat dikawal dan seterusnya kembali sembuh seperti biasa. Saya cadangkan anda mendapatkan Set Buasir Shaklee . 


  


Bagaimana Set Buasir Shaklee bertindak  :

1. Ostematrix - bantu untuk kurangkan sembelit. Lancarkan pembungan air besar. Beri keselesaan pada jika ada luka di dubur 
2. Zinc Complex - sesuai bagi pesakit buasir yang serius , keluar darah semasa pembuangan air besar sebab zinc dapat sembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan cepat 
3. Omega Guard - untuk sendi & usus. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat tekanan otot dubur ke atas bengkak & omega guard bantu untuk 

kecutkan bengkak tersebut.  

Ingin tahu lebih lanjut bagaimana Set Buasir Shaklee membantu pulihkan kembali masalah buasir, boleh la rujuk Testimoni kami yang berpuas hati ini .

Testimoni 1




Testimoni 2




Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Hana Binti Kasim
♥ sms/whatsApp: 019-5434395

♥ Email : hanabard105@gmail.com





Thursday, 20 November 2014

13 Tips Jadi Pasangan Romantik


Hendak jadi pasangan romantik sebenarnya tidaklah sesukar mana. Tapi, semua itu perlukan kesungguhan. Amalkanlah 13 cara ini jika ingin hidup bahagia.

1. Ucapkan “I Love U”, sekurang-kurangnya sekali sehari. Ketahuilah bahawa pasangan anda memang perlu mendengarnya selalu.

2. Ciuman dan pelukan setiap kali ingin berpisah dan bertemu kembali. Hadiahkanlah si dia pelukan dan ciuman buat si dia ketika mahu ke tempat kerja dan setelah pulang ke rumah.

3. Layanilah pasangan anda seperti anda melayannya ketika sedang asyik bercinta dahulu. Perbetulkan kedudukan tali lehernya sebelum dia ke pejabat dan berpegangan tangan sentiasa walau ke mana pun anda berdua pergi.

4. Janganlah terlalu cerewet. Biarkan sahaja tabiat buruknya selagi tabiat tersebut tidak mengganggu hubungan anda berdua. Dari semasa ke semasa berusahalah untuk menghilangkan tabiat yang tidak anda gemari itu. Cubalah sedikit demi sedikit agar si dia tidak terasa. Berkat kesungguhan, kejayaan pasti menjadi milik anda.

5. Sentiasa berfikiran positif. Daripada terlalu memikirkan perkara-perkara remeh tentang si dia yang kurang anda gemari lebih baik anda tumpukan kepada kelebihan serta kebaikan si dia. Dengan cara ini, anda akan lebih menyayanginya adan begitu juga sebaliknya.

6. Jika sedang marah, jangan sesekali cuba bercakap dengannya. Tinggalkan sebentar si dia sambil anda tenangkan fikiran. Berbincang ketika marah hanya akan memburukkan lagi keadaan. Oleh yang demikian, setiap kali anda rasa marah dengannya, ambil masa beberapa minit untuk keluar daripada perbincangan tersebut dan kembali setelah perasaan anda kembali tenang.

7. Jangan sesekali menggunakan kelemahannya sebagai senjata untuk menentang mereka. Hal ini akan membuatkan si dia tambah benci pada anda dan secara automatik kasih sayang antara anda berdua akan berkurangan dan lama-kelamaan akan hilang tanpa anda sedari.

8. Utamakan yang tersayang dalam apa-apa hal sekalipun. Misalnya jika anda perlukan teman untuk ke satu-satu tempat, ajaklah si dia dahulu sebelum anda mengajak rakan sepejabat.

9. Hormatilah pasangan anda. Jangan sesekali bongkar kelemahan si dia kepada rakan-rakan walau pun kepada rakan karib anda. Setiap kali berbual-bual dengan rakan-rakan tentang pasangan, sentiasalah katakan si dia adalah pilihan terbaik anda dan anda berdua saling sayang-menyayangi.

10. Sentiasa cara masa untuk bersama. Pastikan anda ada masa untuk bersamanya setiap hari. Lebih banyak masa dapat anda luangkan bersamanya, lebih erat hubungan anda berdua.

11. “Maafkan saya.” Jika bersalah, janganlah teragak-agak untuk meminta maaf. Namun, setiap kali anda meminta maaf setelah melakukan kesilapan, sematkan dalam diri itulah kali terakhir anda melakukannya. Mintalah maaf dengan bersungguh-sungguh dan berjanjilah pada si dia yang anda tidak akan mengulangi kesilapan lalu. Ketika meminta maaf jangan sesekali gunakan perkataan ‘tapi’ misalnya, “Saya minta maaf tapi ...” Hal ini kerana perkataan ‘tapi’ hanya akan membuat si dia berfikir dua kali untuk memaafkan anda.

12. Pujilah si dia selalu. Manusia tidak kira tua ataupun muda memang suka dipuji. Kata-kata pujian pada pasangan akan membakar semangatnya untuk sentiasa bersama anda.

13. Jika anda sering mengucapkan terima kasih pada juruwang, pemandu teksi, pelayan restoran apa kata kalau anda teruskan amalan berterima kasih ini pada pasangan. Tentu si dia akan rasa anda lebih menghormatinya



Anjalkan Kembali Yang Kendur

Salam Sejahtera

Selepas melahirkan anak, kebanyakan ibu berasa kurang selesa dengan keadaan payudara yang tidak seperti dulu. Namun, demi keinginan yang tinggi untuk menyusukan bayi, ibu ketepikan perasaan tersebut.

payudaraBagaimanapun ibu perlu mengambil berat tentang aset penting yang membekalkan khasiat untuk bayi tersayang.

 Untuk mengekalkan bentuk payudara tetap mantap ketika menyusukan bayi, latihlah otot-otot penyokong payudara serta lengan dan bahu ibu. Latihan secara rutin dapat membuatkan payudara berfungsi lebih baik.

*Menolak dinding. Berdiri dalam kedudukan menolak dinding dengan tangan lurus dan kaki terbuka sejauh satu paha antara satu sama lain. Condongkan badan ke depan perlahan-lahan sambil memeluk siku sehingga mencium dinding. Tolak badan anda ke posisi asal secara perlahan. Ulang latihan ini minimum 10 kali. Tarik nafas dalam-dalam apabila anda mencondongkan badan ke arah dinding dan hembus perlahan-lahan apabila mengangkat badan.

*Mengepalkan tangan. Duduk bersilang kaki dengan keadaan punggung lurus, kepal sebelah tangan dan satu tangan menekapnya. Tolak satu sama lain sehingga anda merasakan regangan pada otot dada. Ganti tangan sebelah lagi dan ulang pada sisi yang lain. Ulang sehingga lima kali pada setiap lengan.

*Membuat pusingan kecil. Berdiri tegak dengan kaki terbuka berjarak satu bahu dan kedua lengan direntangkan ke tepi setinggi bahu. Lemparkan lengan ke belakang, buat pusingan penuh ke arah belakang sebanyak lima kali. Ulang ke arah berlawanan sebanyak lima kali pula.

*Tekanan tangan. Duduk bersilang kaki dengan kedua tangan terlipat di depan badan setinggi bahu. Tekan kedua tangan satu sama lain sekuat mungkin. Kemudian lepaskan dan rasakan otot-otot pada bahagian tepi badan meregang, ulang sampi 10 kali. 



Kata nak cantik dan menarik kenalah berusaha lebih sikit. Nak tahu tak? Kekurangan zat makanan juga menyumbang kepada kekenduran payudara. Ambillah makanan yang sihat dan mampu membantu mengencangkan kembali payudara anda. Makanan seperti kobis, kacang, tempe, susu dan bawang bagus sebagai sumber zat makanan anda.


Saya tahu memandangkan ramai yang tak sempat nak buat amalkan tips senaman untuk penjagaan payudara yang saya kongsikan. Saya nak syer dengan anda semua cara yang ringkas dan mudah tapi selamat dan berkesan untuk menegangkan payudara dan kembali anjal ialah dengan Collagen Powder Shaklee dan ESP Shaklee. Nak tau tak kenapa saya cadangkan 2 vitamin ini.


Collagen Powder Shaklee Membantu Menanjalkan Payudara Anda



Secara keseluruhannya, dengan mengambil Collagen Shaklee ia merangkumi kesihatan kulit dari dalam. Antara manfaat kelebihan Collagen Powder Shaklee ialah

* Menyokong produksi kolagen untuk meningkatkan ketegangan, keanjalan dan kelembutan kulit

* Mengecilkan liang pori, kedutan dan garis-garis halus yang mula kelihatan

* Kulit lebih putih dan licin

* Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar

* Membantu menegang dan menganjalkan payudara.





Bagaimana ESP Shaklee menjalankan fungsinya bagi menganjalkan kembali payudara anda?





Untuk makluman anda semua payudara terdiri daripada tisu-tisu dan otot-otot untuk menyokong keanjalannya, jika payudara anda tidak dijaga dengan baik ia akan menjadi semakin kendur dan keanjalannya semakin hilang. ESP adalah yang Protein yang menolong untuk menggantikan sel-sel lama dengan yang baru, apabila sel-sel baru terbentuk maka otot-otot yang terbina lebih sihat dan kuat untuk menyokong kembali payudara. Rata-rata ibu-ibu yang menyusu yang minum ESP akan berpuas hati dengan bentuk payudara mereka selepas mengambil ESP.



Ini kelebihan Esp Shaklee jika anda mengamalkannya. Saya mengamalkan sejak anak pertama hingga sekarang. Sangat teruja setiap perubahan yang berlaku pada diri saya. Pengambilan yang kosisten mampu memberi kesan yang lebih pada diri anda. Cuba la dan rasai sendiri perubahannya.

Berikut adalah Testimoni yang telah mengamalkan dan sangat berpuas hati dengan hasilnya..Jemput baca ye 

Testimoni 1




Testimoni 2



Testimoni 3



Hebatkan 2 vitamin nie, mesti anda diluar sana rasa tak sabar ingin mencubanya.Ayuh kita kembalikan semula segala aset terpenting kita sebagai wanita.

Jom cuba sekarang!!!




Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Hana Binti Kasim
♥ sms/whatsApp: 019-5434395

♥ Email : hanabard105@gmail.com